Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν έλαβε πολλούς επαίνους στα διεθνή μέσα ενημέρωσης για τις πρόσφατες ομιλίες του στην Ουάσιγκτον και στις Βρυξέλλες. Όμως, για τους Γάλλους, αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι ο τρόπος με τον οποίο ο κ. Μακρόν διαχειρίζεται τα εσωτερικά προβλήματα, που είναι πολλά και όχι μόνο οι κυλιόμενες απεργίες των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους ολόκληρης της χώρας.
Από την έντυπη έκδοση
Των Φιλίπ Ανιόν και Μπενεντίκτ Μπερνιέ*
Ο Φιλίπ Ανιόν είναι καθηγητής στο College de France και στο London School of Economics και υπότροφος της Econometric Society και της American Academy of Arts & Sciences. H Mπενεντίκτ Μπερνιέ είναι καθηγήτρια στο Sciences Po του Παρισιού, πρόεδρος των Υπερασπιστών Πολιτικών Δικαιωμάτων και συνεργάτης στο Κέντρο Davis του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ για Ρωσικές και Ευρασιατικές Σπουδές.
Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν έλαβε πολλούς επαίνους στα διεθνή μέσα ενημέρωσης για τις πρόσφατες ομιλίες του στην Ουάσιγκτον και στις Βρυξέλλες. Όμως, για τους Γάλλους, αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι ο τρόπος με τον οποίο ο κ. Μακρόν διαχειρίζεται τα εσωτερικά προβλήματα, που είναι πολλά και όχι μόνο οι κυλιόμενες απεργίες των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους ολόκληρης της χώρας.
Μέχρι το τέλος Ιουνίου, οι υπάλληλοι της γαλλικής κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας SNCF σχεδιάζουν να απεργούν δύο ημέρες σε κάθε πέντε προκειμένου να αντιταχθούν στις προγραμματισμένες μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης Μακρόν στην εταιρεία. Αλλά οι μεταρρυθμίσεις είναι απολύτως αναγκαίες. Το λειτουργικό κόστος της SNCF είναι κατά 30% υψηλότερο από εκείνο των αντίστοιχων σιδηροδρομικών συστημάτων στις γειτονικές χώρες, ενώ και οι επιδόσεις της είναι χειρότερες.