Ικανοποιητική χαρακτηρίζει την εικόνα των εσόδων στο πρώτο τρίμηνο της φετινής χρήσης η διοίκηση της Coca-Cola HBC AG, εξέλιξη που αποδίδεται στον συνδυασμό των πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων, των ισχυρών εμπορικών πλάνων και των καινοτόμων νέων σημάτων και γεύσεων.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Ικανοποιητική χαρακτηρίζει την εικόνα των εσόδων στο πρώτο τρίμηνο της φετινής χρήσης η διοίκηση της Coca-Cola HBC AG, εξέλιξη που αποδίδεται στον συνδυασμό των πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων, των ισχυρών εμπορικών πλάνων και των καινοτόμων νέων σημάτων και γεύσεων.
Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται στη συνοπτική παρουσίαση των μεγεθών του ομίλου (σ.σ. ακολουθεί τα προβλεπόμενα από το Χρηματιστήριο του Λονδίνου περί οικονομικών δημοσιεύσεων) τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν στο 1,35 δισ. ευρώ, έναντι 1,37 δισ. ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι, καταγράφοντας μείωση 1,7%, επίδοση η οποία ωστόσο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αντιστοιχεί σε αύξηση 4,5%. Σύμφωνα με την εταιρεία, η μείωση 1,7% στα έσοδα αποτελεί «αποτέλεσμα του δυσμενούς αντίκτυπου των συναλλαγματικών διακυμάνσεων της τάξης του 6,2%, κυρίως λόγω της επιδείνωσης του νιγηριανού νάιρα και του ρωσικού ρουβλιού».
Οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 2,3% στη διάρκεια του εξεταζόμενου τριμήνου, με θετική επιρροή από τη χρονική μετατόπιση του Καθολικού Πάσχα στο πρώτο τρίμηνο, η οποία εκτιμάται ότι συνεισέφερε 70 μονάδες βάσης στη συνολική αύξηση του όγκου πωλήσεων. Εξαιρώντας την επίδραση του Πάσχα, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν στις περισσότερες αναπτυγμένες αγορές και παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα στις αναπτυσσόμενες και στις μεσαίου μεγέθους αναδυόμενες αγορές, ενώ μειώθηκαν στη Νιγηρία και σε μικρότερο βαθμό στη Ρωσία. Στην αύξηση του όγκου, σημαντική θεωρείται η συμβολή των καινοτομιών στον τομέα των ανθρακούχων αναψυκτικών.
Σχολιάζοντας την πορεία του ομίλου κατά τους πρώτους τρεις μήνες της φετινής χρονιάς, ο κ. Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG μεταξύ άλλων ανέφερε ότι «είμαστε ικανοποιημένοι από το καλό ξεκίνημα της φετινής χρονιάς, που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας. Οι καινοτομίες στα προϊόντα μας και οι συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων συνεχίζουν να επιφέρουν ισορροπημένη ανάπτυξη μέσω της αύξησης του όγκου πωλήσεων και της βελτίωσης τιμών/μείγματος. Προσδοκούμε ότι η υλοποίηση των ισχυρών εμπορικών μας πλάνων και η σταδιακή οικονομική ανάκαμψη σε Ρωσία και Νιγηρία θα οδηγήσουν σε επιτάχυνση του ρυθμού αύξησης των εσόδων στο υπόλοιπο του έτους».
Στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις κυμάνθηκαν στα 521,7 εκατ. ευρώ (απόδοση η οποία σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ισοδυναμεί με αύξηση 1,9% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2017), ενώ ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,1% ως επακόλουθο της βελτίωσης των όγκων πωλήσεων σε Ιρλανδία και Ελβετία και της συνέχισης των καλών επιδόσεων στην Ελλάδα.
Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, ο ισχυρός εμφιαλωτής σημειώνει ότι ο όγκος πωλήσεων συνέχισε την καλή πορεία, καταγράφοντας αύξηση κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, παρά τις δύσκολες ακόμα μακροοικονομικές συνθήκες. Σε όλες τις κατηγορίες καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων, εκτός από την κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού. Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, μοχλός ανάπτυξης ήταν τα προϊόντα με το σήμα Coca-Cola, ιδίως η Coke Zero και η Coca-Cola χωρίς θερμίδες και με Stevia, η οποία κυκλοφόρησε πέρυσι τον Μάρτιο.