Με τα εγκαίνια της πρώτης boutique στο Κατάρ και την υπογραφή πριν από λίγες ημέρες συμφωνίας για τη διανομή παραφαρμακευτικών προϊόντων μαστίχας σε μια σημαντική αγορά της κεντρικής Ευρώπης, την ιταλική, η Mediterra επιβεβαιώνει τους στρατηγικούς της στόχους, που θα συνεισφέρουν στην περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών και στην επιστροφή αξίας στους βασικούς της μετόχους και κυρίως στους μαστιχοπαραγωγούς της Χίου (ΕΜΧ).
Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Με τα εγκαίνια της πρώτης boutique στο Κατάρ και την υπογραφή πριν από λίγες ημέρες συμφωνίας για τη διανομή παραφαρμακευτικών προϊόντων μαστίχας σε μια σημαντική αγορά της κεντρικής Ευρώπης, την ιταλική, η Mediterra επιβεβαιώνει τους στρατηγικούς της στόχους, που θα συνεισφέρουν στην περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών και στην επιστροφή αξίας στους βασικούς της μετόχους και κυρίως στους μαστιχοπαραγωγούς της Χίου (ΕΜΧ).
Ειδικότερα, η εταιρεία, που αναπτύσσει το δίκτυο καταστημάτων mastihashop, φέρεται να εγκαινίασε συμφωνία διανομής με την εταιρεία Phytoitalia για τη διάθεση στην τοπική αγορά των παραφαρμακευτικών προϊόντων μαστίχας Mastiha Art of Nature.
Επίσης σε συνέχεια της συμφωνίας franchise που έχει συνάψει για ανάπτυξη στην περιοχή του Κατάρ, προχώρησε στην ίδρυση mastihashop και cafe. Έχοντας παραχωρήσει δικαιώματα σε επιχειρηματία της αραβικής χώρας, η Mediterra προωθεί τα προϊόντα της στον αραβικό κόσμο με τον οποίο η μαστίχα έχει ιστορικούς δεσμούς. Έχει επίσης συμφωνία διανομής με την Community Pharmacy των παραφαρμακευτικών προϊόντων μαστίχας Mastiha Art of Nature και των καλλυντικών της σειράς mastihacare στο Κατάρ. Επίσης έχει υπογράψει συμφωνία διανομής με την Delta Medical Est των παραφαρμακευτικών της προϊόντων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Αντίστοιχη συμφωνία έχει υπογράψει στην Τζέντα με την Jam Joom, την τέταρτη σε μέγεθος εταιρεία διανομής παραφαρμακευτικών προϊόντων στη Σαουδική Αραβία.
Με στόχο τη διατήρηση στην τρέχουσα χρήση των θετικών ρυθμών ανάπτυξης που εμφάνισε το 2017 η διοίκηση της Mediterra αναπτύσσει, μεταξύ άλλων, δράσεις και για την ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων της στην τουρκική αγορά, την επέκταση της μάρκας ΕΛΜΑ, την ενδυνάμωση της συνεργασίας της με τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών -εν όψει και των επενδύσεων σε αναβάθμιση και περαιτέρω ανάπτυξη των χώρων πώλησης στα αεροδρόμια- αλλά και για τη μεταφορά του R&D στο Κέντρο Έρευνας Μαστίχας.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Δεκέμβριο ιδρύθηκε η εταιρεία Κέντρο Έρευνας Μαστίχας Α.Ε., με έδρα τη Χίο, στην οποία η Mediterra συμμετέχει με ποσοστό 36%. Εξάλλου, η συγκεκριμένη εταιρεία είναι το όχημα προκειμένου να αξιοποιηθούν οι φαρμακευτικές ιδιότητες της μαστίχας και τα προϊόντα της να διεισδύσουν στη φαρμακευτική βιομηχανία, γεγονός που θα εγγυηθεί καλύτερες μελλοντικές αποδόσεις στους παραγωγούς.
Με προγραμματισμένες επενδύσεις περίπου 6 εκατ. ευρώ στην τριετία (οι συνολικές επενδύσεις σε R&D στα 15 χρόνια λειτουργίας της εταιρείας φτάνουν τα 20 εκατ. ευρώ) η Mediterra προσβλέπει στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου προϊόντων της (το 2017 λάνσαρε 24 νέα) και στη διείσδυση σε νέες αγορές ώστε κυρίως μέσω της αύξησης των εξαγωγικών της επιδόσεων να συνεχίσει να απολαμβάνει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Οι επιδόσεις
Σημειώνεται ότι το 2017, χρονιά κατά την οποία έκλεισε 15 χρόνια από την ίδρυσή της, εμφάνισε κέρδη μετά από φόρους 201.543 ευρώ από 128.041 ευρώ στην προηγούμενη χρήση και πωλήσεις 10,229 εκατ. ευρώ από 9,929 εκατ. ευρώ. Οι εξαγωγές ενισχύθηκαν κατά 24% συμμετέχοντας με ποσοστό 22% στο συνολικό κύκλο εργασιών. Οι λιανικές πωλήσεις παρά τη δεινή κατάσταση της ελληνικής οικονομίας έκλεισαν με αύξηση 8,5%, ενώ το μερίδιο της τσίχλας ΕΛΜΑ, που αποτελεί τον σημαντικότερο λογαριασμό της εταιρείας, ανήλθε σε 7,6%. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η διατήρηση της ρευστότητας σε ικανοποιητικά επίπεδα με περιορισμένο δανεισμό (226 χιλ. ευρώ).