Σε αντίθεση με τις αρχικές εκτιμήσεις η πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου το πρώτο τρίμηνο του 2018 δεν δικαίωσε τις εκτιμήσεις, με αποτέλεσμα τώρα οι αναλυτές να υποχρεούνται να «ψαλιδίσουν» τις ιδιαίτερα θετικές αρχικά προσδοκίες τους.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Σε αντίθεση με τις αρχικές εκτιμήσεις η πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου το πρώτο τρίμηνο του 2018 δεν δικαίωσε τις εκτιμήσεις, με αποτέλεσμα τώρα οι αναλυτές να υποχρεούνται να «ψαλιδίσουν» τις ιδιαίτερα θετικές αρχικά προσδοκίες τους. Όπως επισημαίνει σε ένα report ο αναλυτής της Morgan Stanley, Φώτης Γιαννακούλης, τα προβλήματα στο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος επηρέασαν αρνητικά την αγορά. Ωστόσο, η Morgan Stanley διατηρεί την εκτίμησή της ότι το 2018 συνολικά θα είναι μια πιο καλή ναυλαγορά ξηρού φορτίου, μειώνει όμως τις τιμές-στόχους για τους ναύλους στα capes και τις άλλες κατηγορίες πλοίων, με αποτέλεσμα να μειώνονται και οι «στόχοι» για τα αναμενόμενα EBITDA των ναυτιλιακών εταιρειών.
Ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2018 κινήθηκε σε επίπεδα χαμηλότερα από τα αναμενόμενα. Οι ναύλοι στα Capesize πλοία έπεσαν απότομα λόγω της εποχιακής μείωσης του εμπορίου, της διακοπής της παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος στη Βραζιλία και των υψηλών κινεζικών αποθεμάτων. Στη βάση αυτής της εξέλιξης ο αναλυτής κ. Γιαννακούλης σημειώνει ότι περικόπτονται οι αρχικές προβλέψεις για την περίοδο 2018-2019 στα Capesize πλοία στα 17.000 δολάρια την ημέρα από 22.000 δολάρια την ημέρα που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση.