ΣΤΗ μείωση του κόστους κατά 1/3 για την κατασκευή οχημάτων μεσαίου μεγέθους, θα προχωρήσει η General Motors Corp., η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, καθώς εφαρμόζει το σύστημα για τη διανομή μερών αυτοκινήτων, σχεδιασμού και εργοστασίων, σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας.
Τα εργοστάσια σε τρεις περιφέρειες θα μπορούν να κατασκευάζουν 19 παραλλαγές σημάτων και μοντέλων, όπως τα Chevrolet Malibu και τα ανοιχτά Saab, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της παγκόσμιας παραγωγής κινητήρων της General Motors, Τζιμ Γουάϊμελς, κατά τη διάρκεια σύσκεψης με επενδυτή της JP Morgan, χθες στο Μίτσιγκαν. Η αλλαγή θα μειώσει τις δαπάνες στα αυτοκίνητα, κατά 1 δισ. δολ., σύμφωνα με τον Ντέϊβ Ρόμαν, εκπρόσωπο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το σχέδιο για χαμηλότερες δαπάνες ανάπτυξης και παραγωγής νέων οχημάτων αποτελεί μέρος της στρατηγικής του ανώτατου εκτελεστικού διευθυντή της General Motors, Ρικ Βαγκόνερ για την επαναφορά των κερδών και την απόκτηση των πελατών που έχασε από τους ανταγωνιστές της, όπως την ιαπωνική Toyota Motor Corp. Ο ίδιος επιδιώκει να μειώσει το ετήσιο κόστος κατά 9 δισ. δολ. στο τέλος αυτού του έτους, μετά τις ζημίες ύψους 10,6 δισ. δολ. που εμφάνισε το 2005.
Τα νέα αυτοκίνητα είναι τα πρώτα που θα κατασκευαστούν με βάση το σχέδιο αναδιοργάνωσης της παραγωγής που εφαρμόστηκε τον Μάρτιο του 2005. Η εταιρεία διόρισε 11 στελέχη και δημιούργησε τρεις διεθνείς θέσεις για να μοιραστεί περισσότερα σχέδια αυτοκινήτων στη Β. Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία. Επίσης, αναπτύσσει από κοινού μοντέλα για τη μελλοντική κατασκευή οχημάτων SUV και μικρών αυτοκινήτων.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει 174 μονάδες παραγωγής σε 34 χώρες του κόσμου, στις οποίες περιλαμβάνονται 77 μονάδες συναρμολόγησης. Στα σχέδιά της εντάσσεται το κλείσιμο 12 μονάδων στη Β. Αμερική έως το 2008.
Ο Βαγκόνερ έχει πει ότι οι δαπάνες της εταιρείας φέτος θα ανέλθουν σε περίπου 8,7 δισ. δολ. υψηλότερες από περίπου 7,9 δισ. δολ. που ήταν πέρυσι. Η General Motors επενδύει στην αναβάθμιση των εργοστασίων της για την παραγωγή νέων επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων και την κατασκευή νέων εργοστασίων εκτός ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις αυξάνονται.