Στην ελληνική πρωτιά στην παγκόσμια ναυτιλία, στέκεται με δημοσίευμά της, η γερμανική «Die Welt», η οποία αναφέρει και την κινεζική προσπέραση στον στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Στην ελληνική πρωτιά στην παγκόσμια ναυτιλία, στέκεται με δημοσίευμά της, η γερμανική «Die Welt», η οποία αναφέρει και την κινεζική προσπέραση στον στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Επικαλούμενη, πρόσφατα στοιχεία πλοίων της «Vesselsvalue», η εφημερίδα αναφέρει πως «η Ελλάδα, παρά την οικονομική κρίση, με στόλο αξίας 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι η υπ΄αριθμόν ένα χώρα στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών στόλων - ακολουθούμενη από κοντά από την Ιαπωνία και την Κίνα. Στην κατάταξη ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Σιγκαπούρη, η Νορβηγία και η Γερμανία. Ιδιαίτερα, τα ελληνικά πετρελαιοφόρα (35,7 δισ. δολάρια) συμβάλλουν στο αποτέλεσμα αυτό».
Όπως αναφέρει η «Die Welt», η Γερμανία είχε μέχρι τώρα τον μεγαλύτερο στόλο εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, αλλά τώρα έχει αντικατασταθεί από την Κίνα και ο λόγος για την αλλαγή στην κορυφή είναι η δεκαετής κρίση της ναυτιλίας. «Σύμφωνα με τα στοιχεία της «Vesselsvalue» του Λονδίνου, η αξία των κινεζικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέρχεται σε 21,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Στην Γερμανία αναλογούν "μόνο" στα 18,7 δισεκατομμύρια δολάρια», σημειώνει η Welt.
Τα στοιχεία της «Vesselsvalue», συμπεριλαμβάνουν και παραγγελίες πλοίων, με τις κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες να έχουν κάνει πρόσφατα παραγγελίες ύψους 4,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
«Η κατάσταση των παραγγελιών των γερμανικών εταιρειών, ωστόσο με 29 παραγγελίες ύψους 41 δισ. δολαρίων είναι μάλλον μέτρια», αναφέρει το δημοσίευμα .
Η Κίνα χρειάζεται γιγαντιαία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διαθέτουν χώρο για έως και 20.000 εμπορευματοκιβώτια, ενώ η Γερμανία και οι διεθνείς ανταγωνιστές στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα μεσαίου μεγέθους φορτηγά. Η χρηματοδότηση για την αγορά νέων εμπορικών πλοίων είναι δύσκολο να επιτευχθεί στη Γερμανία και η χώρα απειλείται να χάσει σε σημασία και επιρροή σε παγκόσμια σύγκριση.
«Παρ όλα αυτά, η σημασία της βιομηχανίας στη χώρα είναι ακόμα μεγάλη. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Γερμανών Εφοπλιστών, οι εταιρείες συμβάλλουν με περίπου 30 δισ. ευρώ στην προστιθέμενη αξία της Γερμανίας», αναφέρει η εφημερίδα.