Το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων για το σύνολο της διεθνούς ναυτιλίας είναι πιθανό να αυξηθεί κατά 25% ή 24 δισ. δολ. το 2020, ή ακόμη να εκτοξευθεί κατά 60 δισ. δολ. όταν θα τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανόνες για τα καύσιμα μειωμένου θείου, σύμφωνα με μελέτη του οίκου αναλύσεων Wood Mackenzie.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων για το σύνολο της διεθνούς ναυτιλίας είναι πιθανό να αυξηθεί κατά 25% ή 24 δισ. δολ. το 2020, ή ακόμη να εκτοξευθεί κατά 60 δισ. δολ. όταν θα τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανόνες για τα καύσιμα μειωμένου θείου, σύμφωνα με μελέτη του οίκου αναλύσεων Wood Mackenzie.
Από τις αρχές του 2020 το όριο περιεκτικότητας σε θείο στο πετρέλαιο που χρησιμοποιείται ως καύσιμο στα πλοία θα μειωθεί από 3,5%, που είναι σήμερα, στο 0,5%, ενώ στις περιοχές ελέγχου των εκπομπών αερίων ρύπων (Emission Control Areas-ECA) θα χρησιμοποιείται καύσιμο με περιεκτικότητα 0,1% σε θείο.
Οι αλλαγές στους κανονισμούς υποχρεώνει ένα μέρος του παγκόσμιου στόλου να στραφεί στα καύσιμα μειωμένου θείου, τα οποία όμως είναι ακριβότερα, όπως είναι το «marine gasoil (MGO)» και το «ultra low sulfur fuel oil (ULSFO)».