Ένα σκληρό παιχνίδι... πόκερ βρίσκεται σε εξέλιξη σε διεθνές επίπεδο με αφορμή τη συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αρχίζει στις 9 Απριλίου, όπου θα συζητηθούν οι στόχοι για τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία.
Aπό την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Ένα σκληρό παιχνίδι... πόκερ βρίσκεται σε εξέλιξη σε διεθνές επίπεδο με αφορμή τη συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αρχίζει στις 9 Απριλίου, όπου θα συζητηθούν οι στόχοι για τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία.
Ομάδα χωρών της Ε.Ε. προωθεί μια θέση που έχει προκαλέσει ανησυχία στη διεθνή ναυτιλία και χαρακτηρίζεται ως ανορθολογική, ανεφάρμοστη και αναποτελεσματική, αφού προβλέπει τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακος από τα πλοία κατά 70%-100% μέχρι το 2050, χωρίς παράλληλα να έχει εξασφαλιστεί τεχνικά η διάθεση καυσίμων μηδενικού CO2! Η πρόταση αυτή της Ε.Ε. συνεπικουρείται από «περιβαλλοντικά» λόμπι στις Βρυξέλλες, τα οποία, σύμφωνα με εφοπλιστικούς κύκλους, διακρίνονται από αρνητική στάση απέναντι στον ναυτιλιακό κλάδο, παρά το γεγονός ότι το πλοίο μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και «συνεισφέρει» μόλις 2,7% στους αερίους ρύπους του CO2.