Mέσα στο 2017 ο τοµέας Επενδύσεων του οργανισμού Enterprise Greece, επίλυσε το 86% των υποθέσεων επενδυτών που αναζήτησαν τη συνδρομή του, µέσω του ∆ιαµεσολαβητή του Επενδυτή. Το υπόλοιπο 14% βρίσκεται σε εξέλιξη. Επιπλέον κατά τη διάρκεια του 2017, εντάχθηκαν στη διαδικασία Fast Track, 3 νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 600 εκ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να δημιουργήσουν 1.050 νέες θέσεις εργασίας.
Περισσότερες δράσεις, σε σχέση με πέρυσι, υλοποιεί εφέτος ο οργανισμός Enterprise Greece, ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του υπουργείου Οικονοµίας και Ανάπτυξης, για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών.
Όπως αναφέρουν στον απολογισμό του 2017 ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Ηλίας Αθανασίου και ο πρόεδρος Χρήστος Στάϊκος μέσα στο περασμένο έτος ο τοµέας Επενδύσεων του οργανισμού επίλυσε το 86% των υποθέσεων επενδυτών που αναζήτησαν τη συνδρομή του, στο πλαίσιο της υλοποίησης επένδυσής τους στην Ελλάδα, µέσω του ∆ιαµεσολαβητή του Επενδυτή, ενώ το υπόλοιπο 14% βρίσκεται σε εξέλιξη. Επιπλέον κατά τη διάρκεια του 2017, εντάχθηκαν στη διαδικασία Fast Track, 3 νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 600 εκ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να δημιουργήσουν 1.050 νέες θέσεις εργασίας.
Ο τοµέας Επενδύσεων του οργανισμού, στο πλαίσιο της προσέλκυσης επενδύσεων, σχεδίασε και υλοποίησε ολοκληρωμένο πρόγραµµα προβολής της επενδυτικής πρότασης της χώρας και των επενδυτικών ευκαιριών της, που περιελάβανε μεταξύ άλλων:
- τη διοργάνωση στο εξωτερικό 28 δράσεων προσέλκυσης επενδύσεων, όπως roadshows, διοργάνωση επενδυτικών εκδηλώσεων, διοργάνωση εθνικών περιπτέρων σε σημαντικές εκθέσεις » τη συµµετοχή σε 27 ενημερωτικές εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν από τρίτους µε σκοπό την καθιέρωση της Ελλάδος ως σημαντικό επενδυτικό προορισμό
- τη διοργάνωση ή υποστήριξη της διοργάνωσης 25 ενημερωτικών-επενδυτικών εκδηλώσεων στην Ελλάδα, στις οποίες έλαβαν µέρος 1.500 συµµετέχοντες, και στις περισσότερες εκ των οποίων πραγματοποιήθηκαν κατ' ιδίαν συναντήσεις μεταξύ Ελλήνων και ξένων συµµετεχόντων.
Παράλληλα, ο τοµέας Επενδύσεων προώθησε ενεργά το πρόγραµµα GOLDEN VISA σε Κίνα, Αραβικές χώρες, Ρωσία και Τουρκία μέσα από στοχευµένες δράσεις όπως εθνικά περίπτερα σε εκθέσεις, ομιλίες σε συνέδρια, συνεντεύξεις και άρθρα σε κλαδικά διεθνή Μέσα.
Μία σημαντική υπηρεσία που έχει αναπτύξει ο τοµέας Επενδύσεων είναι η διαχείριση αιτημάτων διεθνών και Ελλήνων επενδυτών. Εντός του 2017, ο τοµέας Επενδύσεων δέχθηκε και χειρίστηκε περισσότερα από 1.000 αιτήματα µέσω του επενδυτικού help desk που µε επιτυχία λειτουργεί τα τελευταία χρόνια. Αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω ενεργειών ήταν:
- Συναντήσεις µε 3.300 διεθνείς επενδυτές και ελληνικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων, περίπου 30 εταιρείες έχουν ήδη αναπτύξει συγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια για την Ελλάδα.
- Προώθηση 60 στοχευµένων επενδυτικών προτάσεων σε διεθνείς επενδυτές µε ώριμο ενδιαφέρον, µέσω του χαρτοφυλακίου ιδιωτικών επενδυτικών έργων που διατηρεί και προωθεί ο τοµέας επενδύσεων.
- Υποδοχή 17 οργανωμένων αποστολών στελεχών ξένων επιχειρήσεων, επιχειρηματικών φορέων και κρατικών φορέων. Χώρες προέλευσης των αποστολών ήταν οι: Κίνα, Ολλανδία, Πολωνία, Ιταλία, Γαλλία, Χόνγκ Κόνγκ, ΗΠΑ και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Προώθηση Εξαγωγών
Στοχεύοντας στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών σε όλους τους παραγωγικούς τομείς και κλάδους, στους οποίους η χώρα παρουσιάζει ανταγωνιστικά πλεονεκτήµατα, ο τοµέας Εξωτερικού Εμπορίου του οργανισμού προχώρησε στις εξής δράσεις:
- διοργάνωσε την ελληνική συµµετοχή µε εθνικό περίπτερο σε 45 διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού, µε τη συµµετοχή των ελληνικών επιχειρήσεων να σημειώνει ιδιαίτερα σημαντική αύξηση, η οποία σε πολλές περιπτώσεις ξεπέρασε το 50%
- παρείχε υποστήριξη σε 1.000 περίπου µικροµεσαίες επιχειρήσεις. » ο κλάδος των Τροφίμων και Ποτών συµµετείχε στα µμεγαλύτερα εμπορικά γεγονότα του κλάδου, όπως ANUGA (Κολωνία), GULFOOD (Ντουµπάι), PROWEIN (Ντίσελντορφ), SUMMER FANCY (Νέα Υόρκη), κ.λπ.
- ο κλάδος των δομικών υλικών, καταναλωτικών και βιομηχανικών προϊόντων, συνέβαλε στη δραστηριοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων σε νέες αγορές, όπως αυτές της νοτιοανατολικής Ασίας και της Βόρειας και Ανατολικής Αφρικής (Μαρόκο, Αίγυπτος, Κένυα κ.λπ.) σε συνδυασμό βέβαια µε τις παραδοσιακές χώρες εξαγωγών
- νέοι και δυναμικά αναπτυσσόμενοι κλάδοι που εντάχθηκαν στο πρόγραµµα του οργανισμού, σκάφη αναψυχής, ναυτιλιακός εξοπλισμός, νέες τεχνολογίες και κόσµηµα, δίνουν νέα ώθηση στο εξαγωγικό προφίλ της χώρας.