Άμεσες λύσεις για τo πρόβλημα που ταλανίζει επί μακρόν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τη μη εναπόθεση εντός του ΟΛΘ των προς εξαγωγή εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και για την αναδιάρθρωση της εταιρείας, τις ταχείες διαδικασίες αναβάθμισης του υπάρχοντος εξοπλισμού της και την έναρξη υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων, περιλαμβάνονται στις προτεραιότητες της νέας διοίκησης τού -υπό ιδιωτικού πλέον καθεστώτος- λιμανιού, η οποία συγκροτήθηκε σε σώμα την Παρασκευή και αναλαμβάνει επισήμως τα καθήκοντά της σήμερα.
Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Άμεσες λύσεις για τo πρόβλημα που ταλανίζει επί μακρόν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τη μη εναπόθεση εντός του ΟΛΘ των προς εξαγωγή εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και για την αναδιάρθρωση της εταιρείας, τις ταχείες διαδικασίες αναβάθμισης του υπάρχοντος εξοπλισμού της και την έναρξη υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων, περιλαμβάνονται στις προτεραιότητες της νέας διοίκησης τού -υπό ιδιωτικού πλέον καθεστώτος- λιμανιού, η οποία συγκροτήθηκε σε σώμα την Παρασκευή και αναλαμβάνει επισήμως τα καθήκοντά της σήμερα.
Η τελετή παράδοσης-παραλαβής θα πραγματοποιηθεί στις 12 το μεσημέρι στο κτήριο διοίκησης του ΟΛΘ, οπότε και επισήμως πια η SEGT (South Europe Gateway Thessaloniki Ltd.), δηλαδή η εταιρεία ειδικού σκοπού που συστάθηκε από την Κοινοπραξία των επενδυτών Deutsche Invest Equity Partners GmbH (47%), Terminal Link SAS (33%) και Belterra Investments Ltd. (20%), αναλαμβάνει και επισήμως το «πηδάλιο» του ΟΛΘ.
Άμεσες παρεμβάσεις
Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Ν», ειδήμονες της Κοινοπραξίας των επενδυτών έχουν ήδη προβεί σε «ακτινογραφία» της παρούσας κατάστασης στον ΟΛΘ όσον αφορά τον εξοπλισμό, την οποία χαρακτηρίζουν ως «δύσκολη» και έχουν αποφανθεί ότι το λιμάνι απαιτεί άμεσες παρεμβάσεις συντήρησης εξοπλισμού, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιώσιμη λειτουργία του, στους επόμενους έξι μήνες με έναν χρόνο. Στο πλαίσιο αυτό, προτεραιότητα της νέας διοίκησης, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», είναι καταρχάς να αποθηκεύονται μέσα στον ΟΛΘ τα προς εξαγωγή εμπορευματοκιβώτια - υπενθυμίζεται ότι η μη εναπόθεσή τους εντός του ΟΛΘ έχει προκαλέσει την αντίδραση των τελωνειακών υπαλλήλων και την κατάργηση της τρίτης (νυχτερινής) βάρδιας στην Πύλη 16. Η αποθήκευση εντός του ΟΛΘ, πάντως, όπως επισημάνθηκε στη «Ν», πρέπει να συνοδευτεί από τη συνέχιση της λειτουργίας της τρίτης βάρδιας στο τελωνείο. Παράλληλα, πρόκειται να δρομολογηθούν άμεσες ενέργειες για να αναδιαρθρωθεί η λειτουργία της εταιρείας και να εξασφαλιστεί η επίτευξη της συντήρησης του εξοπλισμού, αλλά και προμήθειας καινούριου εξοπλισμού το συντομότερο δυνατόν, καθώς και να ξεκινήσουν και οι διαδικασίες, ώστε να μην καθυστερήσει καθόλου η υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων των 180 εκατ. ευρώ.
Μεταφορικός κόμβος
Την πρόθεση των επενδυτών να θέσουν άμεσα σε εφαρμογή το επενδυτικό τους σχέδιο και να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την ισχυροποίηση του ΟΛΘ τόνισε, επίσης, ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, κ. Σωτήριος Θεοφάνης, συντονιστής της κοινοπραξίας DIEP GmbH - Terminal Link SAS - Belterra Investments Ltd, κατά τη συγκρότηση του νέου Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. σε σώμα. «Ο Λιμένας Θεσσαλονίκης εμφανίζει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές και θα καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια, προκειμένου να ισχυροποιήσει τη θέση του στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Είμαστε έτοιμοι να θέσουμε σε εφαρμογή το επενδυτικό μας σχέδιο, διατηρώντας ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας και συνεννόησης με όλους τους φορείς. Είμαι πεπεισμένος ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να καταστεί εμπορική πύλη και μεταφορικός κόμβος στρατηγικού ενδιαφέροντος για τη Μεσόγειο, τη Βαλκανική και τη ΝΑ Ευρώπη, διαδραματίζοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας», δήλωσε σχετικά και εξέφρασε τις ευχαριστίες του στην απερχόμενη διοίκηση για την προσφορά της τα τελευταία χρόνια στην εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού.
Η σύνθεση του νέου Δ.Σ.
Η πλήρης σύνθεση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ Α.Ε. έχει ως εξής:
1. Σωτήριος Θεοφάνης, πρόεδρος του Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., εκτελεστικό μέλος
2. Boris Wenzel, αναπληρωτής πρόεδρος του Δ.Σ., μη εκτελεστικό μέλος, διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής Terminal Link SAS
3. Arthur Davidian, μη εκτελεστικό μέλος
4. Άγγελος Βλάχος, ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος
5. Alexander-Wilhelm Von Mellenthin, μη εκτελεστικό μέλος
6. Παναγιώτης Αλευράς, ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος
7. Gabriel Ioannou, μη εκτελεστικό μέλος
8. Παναγιώτης Μιχαλόπουλος, ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος
9. Yung YU, μη εκτελεστικό μέλος