Το 2018 η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου θα είναι ακόμη πιο δυνατή (strong), όπως εκτιμούν ανώτατα στελέχη από τρεις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες του κλάδου, εκ των οποίων οι δύο ελληνικών συμφερόντων, που βλέπουν και τους ναύλους στα capes στα 50.000 δολ. την ημέρα από 20.000 δολ. που ναυλώνονται σήμερα τα πιο σύγχρονα.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Το 2018 η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου θα είναι ακόμη πιο δυνατή (strong), όπως εκτιμούν ανώτατα στελέχη από τρεις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες του κλάδου, εκ των οποίων οι δύο ελληνικών συμφερόντων, που βλέπουν και τους ναύλους στα capes στα 50.000 δολ. την ημέρα από 20.000 δολ. που ναυλώνονται σήμερα τα πιο σύγχρονα.
Σε μία συζήτηση που οργάνωσε η Morgan Stanley, τα στελέχη που συμμετείχαν από τη Safe Bulkers (SB), τη Scorpio Bulkers (SALT), και τη Star Bulk Carriers, ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξα για την πορεία του κλάδου τη φετινή χρονιά. Στο ερώτημα αν η ναυλαγορά ξηρού φορτίου θα παραμείνει δυνατή και το 2018, ο κ. Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της Safe Bulkers, σημείωσε ότι «με τα τρέχοντα επίπεδα προσφοράς και ζήτησης δεν μπορούμε να δούμε πως δεν θα είναι δυνατή η αγορά και το 2018. Μπορεί το τρίτο τρίμηνο να είναι εποχιακά πιο αδύναμο, αλλά το τέταρτο τρίμηνο θα είναι πολύ δυνατό» πρόσθεσε και συμπλήρωσε ότι τώρα τα πλοία Panamax ναυλώνονται μεταξύ 14.000 και 16.000 δολ. την ημέρα, που είναι πολύ καλύτερο επίπεδο από ό,τι πριν από λίγες εβδομάδες, και για το τέταρτο τρίμηνο εκτιμούμε ότι οι ναύλοι θα φθάσουν τα 20.000 δολ.
Από τη Star Bulk, ο πρόεδρος της κ. Hamish Norton εκτίμησε ότι πέρυσι τα τονομίλια στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου αυξήθηκαν κατά 4% και δεν βλέπει αυτό να αλλάζει φέτος. Επίσης ο στόλος θα αυξηθεί μόλις κατά 2-2,5% και η εξέλιξη αυτή οδηγεί σε άνοδο των ναύλων. Τα μοντέρνα Capesize πλοία ναυλώνονται τώρα μεταξύ 20.000 και 22.000 δολ. την ημέρα και αναμένουμε περαιτέρω άνοδο.
Ο κ. Robert Bugbee, πρόεδρος της Scorpio Bulkers, από την πλευρά του εκτίμησε ότι οι ναύλοι στα capes θα φθάσουν τα 50.000 δολ. την ημέρα εντός του 2018.
Επίσης στην ίδια συζήτηση έγινε αναφορά και στα πρόσφατα μέτρα «προστατευτισμού» που έλαβε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ. «Οι δασμοί που ανακοινώθηκαν από τις ΗΠΑ δεν αναμένεται να έχουν ιδιαίτερη επίπτωση, εκτός αν υπάρξει περαιτέρω κλιμάκωση», ανέφερε ο κ. Μπαρμπαρής της Safe Bulkers. Μέχρι στιγμής, η Κίνα δεν έχει «τσιμπήσει το δόλωμα» από τους δασμούς των ΗΠΑ και όσο δεν εισερχόμαστε σε ένα «ολοκληρωτικό εμπορικό πόλεμο» η ναυτιλία είναι εντάξει. Πάντως ένας εμπορικός πόλεμος θα έχει πιο αρνητικές επιπτώσεις στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων παρά στο χύδην ξηρό φορτίο, εκτίμησε από την πλευρά του ο Robert Bugbee (Scorpio Bulkers).
Για την πρόκληση των νεών καυσίμων που θα αντιμετωπίσει η ναυτιλία το 2020 (νέα καύσιμα μειωμένου θείου) ο πρόεδρος της Star Bulk Hamish Norton σημείωσε ότι ο «κανονισμός ΙΜΟ 2020» θα έχει θετική επίπτωση στον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, γιατί θα ενθαρρύνει τους πλοιοκτήτες να μειώσουν περαιτέρω την ταχύτητα των πλοίων τους, καθώς τα καύσιμα θα είναι ακριβότερα. Σήμερα τα πλοία ταξιδεύουν με μία ταχύτητα 12 κόμβων. Μία μείωση κατά έναν κόμβο θα μειώσει σημαντικά την προσφερόμενη χωρητικότητα. Επίσης ο πρόεδρος της Star Bulk εκτίμησε ότι τα διυλιστήρια θα είναι σε θέση να προμηθεύουν τα πλοία με τα νέα καύσιμα και δεν θα δοθεί παράταση στην εφαρμογή του κανονισμού.