Το ύψος του ΦΠΑ που θα επιβληθεί στις υπηρεσίες που προσφέρει το ναυτιλιακό cluster της χώρας σε όλα τα πλοία που πραγματοποιούν ταξίδια εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων αποτελεί σήμερα ένα από τα καυτά ζητήματα που πρέπει να λύσει σε σύντομο χρονικό διάστημα το υπουργείο Ναυτιλίας.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Το ύψος του ΦΠΑ που θα επιβληθεί στις υπηρεσίες που προσφέρει το ναυτιλιακό cluster της χώρας σε όλα τα πλοία που πραγματοποιούν ταξίδια εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων αποτελεί σήμερα ένα από τα καυτά ζητήματα που πρέπει να λύσει σε σύντομο χρονικό διάστημα το υπουργείο Ναυτιλίας.
Σε μια περίοδο που η κυβέρνηση καταβάλλει προσπάθειες να εξισορροπήσει τις αρνητικές επιπτώσεις για τη νησιωτική οικονομία από την κατακόρυφη αύξηση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας στα νησιά, με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στις συγκοινωνίες, μια εκκρεμότητα πολλών ετών μπορεί να ανατρέψει τον σχεδιασμό και να πιέσει προς τα πάνω το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών.
Η Ελλάδα δεν ζήτησε, όπως έκαναν άλλες χώρες εδώ και πολλά χρόνια, εξαίρεση για την επιβολή ΦΠΑ στις ναυτιλιακές δραστηριότητες εντός χωρικών υδάτων, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί εκ των πραγμάτων να υιοθετήσει την ευρωπαϊκή νομοθεσία με το άρθρο 111 του νόμου 4514 του 2018.