Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 25 Αυγούστου 2006 12:15

Ford: Προς πώληση των Jaguar και Land Rover στον πρώην CEO

ΣΤΟ στάδιο των διαπραγματεύσεων, για την πώληση μερικών από τα σήματα πολυτελείας που διαθέτει, σε επενδυτικό όμιλο του οποίου ηγείται ο πρώην εκτελεστικός της διευθυντής, Jacques Nasser, βρίσκεται η Ford Motor Co., στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσής της, μετά από ζημίες 1,44 δισ. δολ., που εμφάνισε το πρώτο εξάμηνο της χρήσης, σύμφωνα με τέσσερις ανθρώπους που γνωρίζουν καλά το θέμα, όπως μετέδωσε το Bloomberg News.

Οι συζητήσεις επικεντρώνονται στα σήματα Jaguar και Land Rover, σύμφωνα με τον έναν από αυτούς, που προτίμησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, επειδή οι διαπραγματεύσεις είναι ιδιωτικές. Οι ίδιοι άνθρωποι ανέφεραν ότι οι διαπραγματεύσεις γίνονται με την One Equity Partners LLC της JPMorgan Chase & Co., όπου ο Nasser ήταν συνεταίρος στις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές.

Ο Nasser, που απολύθηκε πριν πέντε χρόνια από την Ford, δημιούργησε την Premier Automotive Group της εταιρείας, που περιελάμβανε ευρωπαϊκά σήματα, όπως τα Jaguar, Land Rover και Volvo. Εως τα τέλη του 2004 η Ford βασιζόταν σε αυτό το σκέλος της για το 1/ 3 των κερδών της αυτοκινητοβιομηχανίας, φέτος. Η Ford λέει ότι φέτος η Premier θα χάσει λεφτά.

Οι διαπραγματεύσεις με τον Nasser, που ενδέχεται να έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός joint-venture αντί μιας ολόκληρης εξαγοράς, δεν περιλαμβάνουν τη Volvo, σύμφωνα με έναν από τους τέσσερις ανθρώπους. Οι ίδιοι δεν μπόρεσαν να πουν εάν οι συνομιλίες έχουν προχωρήσει περισσότερο από το αρχικό στάδιο.

Οι συζητήσεις γίνονται σε ιδιαίτερα θερμό κλίμα, επειδή ο Nasser, 58 ετών έχει πολύ καλές σχέσεις με τον διάδοχό του στη Ford, τον William Clay Ford Jr., 49 ετών, σύμφωνα με έναν από τους ανθρώπους που μίλησαν.

Η Brooke Harlow, εκπρόσωπος της One Equity, στη Ν. Υόρκη, αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα, όπως και ο Oscar Suris, εκπρόσωπος της Ford, στα γραφεία της στο Μίτσιγκαν.

Ο Nasser ήταν CEO της Ford την περίοδο 1999-2001. Ηγήθηκε της εξαγοράς του σκέλους Volvo AΒ, αντί του ποσού των 6,5 δισ. δολ. το 1999 και του σκέλους Land Rove της Bayerische Motoren Werke AG, αντί του ποσού των 2,7 δισ. δολ. το 2000.

Η επιρροή του Nasser άρχισε να φθίνει την περίοδο αμφισβήτησης των ελαστικών της Firestone. Το 2001, το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ ερεύνησε τουλάχιστον 271 θανάτους που είχαν σχέση με τα ελαστικά που έφεραν κυρίως τα αυτοκίνητα Explorer της Ford.