Για μια ακόμη χρονιά, πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων στις 14 Μαρτίου 2018, στην οποία πέρα από τον πρόεδρο κύριο Νίκο Καραγεωργίου, μίλησαν και οι Χάρης Θεοχάρης, Κυριάκος Πιερρακάκης και Αλέξανδρος Φλώρος.
Για μια ακόμη χρονιά, με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων στις 14 Μαρτίου 2018, στην οποία πέρα από τον Πρόεδρο κύριο Νίκο Καραγεωργίου, μίλησαν και οι κύριοι Χάρης Θεοχάρης, Κυριάκος Πιερρακάκης και Αλέξανδρος Φλώρος.
Αναφερόμενος στις εξελίξεις της ελληνικής οικονομίας και αγοράς, ο πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ, Νίκος Καραγεωργίου, επεσήμανε ότι στην εποχή μας οι επιχειρήσεις αλλάζουν γρήγορα, η αγορά παγκοσμιοποιείται και τα γεγονότα αυτά απαιτούν μεγάλη ευελιξία αλλά και νέους τρόπους διοίκησης τόσο στο επίπεδο του marketing όσο και σε αυτό της παραγωγής.
Παράλληλα, ο Πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ αναφέρθηκε με έμφαση στην ανάγκη αλλαγής του ελληνικού παραγωγικού μοντέλου και επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι η χώρα πρέπει να κάνει τεράστια άλματα τόσο στην παραγωγή όσο και στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών.
Από την άλλη πλευρά, κατά τον κ. Καραγεωργίου, βασικές προϋποθέσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας μας είναι η ταχύτερη απονομή δικαιοσύνης και βέβαια η αντιμετώπιση του θέματος των κεφαλαιακών ελέγχων.
Ο ανεξάρτητος βουλευτής Χάρης Θεοχάρης, τόνισε ότι μέσα από την περιπέτεια της κρίσης είναι επείγον για τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν ένα νέο μοντέλο εξωστρέφειας, υψηλής προστιθέμενης αξίας και στρατηγικής ενσωμάτωσης στις διεθνείς αλυσίδες. «Για να γυρίσει η χώρα σελίδα με αξιώσεις και να δημιουργήσει ξανά ευημερία για τους πολίτες της, απαιτείται μια νέα γενιά οικονομικών πολιτικών με επενδύσεις σε παραγωγικούς τομείς υψηλής προστιθέμενης αξίας. Παράλληλα, είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός απλοποιημένου φορολογικού συστήματος που θα περιορίζει τους συντελεστές και θα καταργεί ή θα ενοποιεί μια σειρά φόρων και τελών».
Στις εξελίξεις της αγοράς αναφέρθηκε ο Αλέξανδρος Φλώρος - Retail Vertical Leader, Mediterranean Cluster, The Nielsen Company -, ο οποίος τόνισε ότι το 2017 το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 1,9% κυρίως λόγω της ανόδου της ιδιωτικής κατανάλωσης και των εξαγωγών. Ακόμη, ο κ. Φλώρος είπε ότι στην αγορά το ποσοστό συμμετοχής των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μειώθηκε κατά 1,8% και συνολικά αντιπροσωπεύει 21,9% του συνολικού τζίρου των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης.
Οι ομιλίες έκλεισαν με την εισήγηση του διευθυντή Ερευνών ΔιαΝΕΟσις, Κυριάκου Πιερρακάκη, ο οποίος αναφέρθηκε στις δημογραφικές εξελίξεις, στα σοβαρά προβλήματα της φτώχιας και στην φυγή από τη χώρα νέων που αναζητούν καλύτερη τύχη εκτός αυτής.
Συγκεκριμένα, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι το ποσοστό της ακραίας φτώχιας στη χώρα μας επί του συνολικού πληθυσμού, από 8,9% που ήταν το 2011 σήμερα πλησιάζει το 17%. Ζοφερή επίσης ήταν η εικόνα που παρουσίασε ο ομιλητής αναφορικά με τη φθίνουσα δημογραφία και είπε ότι με βάση τις εκτιμήσεις του οργανισμού ΔιαΝΕΟσις, ο ελληνικός πληθυσμός ήταν 7,6 εκ. το 1951, έφτασε τα 10,8 εκ. το 1915 και το 2050 θα βρίσκεται στα επίπεδα των 8,5 εκ.