Σημαντικά κέρδη αναμένει η ΔΕΗ το 2018 σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Μανώλη Παναγιωτάκη, ο οποίος ενημέρωσε ττην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για το θέμα των υγρών καυσίμων και την πολιτική της επιχείρησης.
Σημαντικά κέρδη αναμένει η ΔΕΗ το 2018 σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Μανώλη Παναγιωτάκη, ο οποίος ενημέρωσε ττην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για το θέμα των υγρών καυσίμων και την πολιτική της επιχείρησης.
«Η ΔΕΗ, παρά τα κάποια προβλήματα ρευστότητας που αντιμετώπισε πέρυσι, και τα οποία λύθηκαν, είναι μια οικονομικά εύρωστη επιχείρηση. Το 2018 θα εγγράψει σημαντικά κέρδη» είπε ο κ. Παναγιωτάκης, απαντώντας στην παρατήρηση του αρμόδιου τομεάρχη της ΝΔ, Κώστα Σκρέκα, ότι οι αλλαγές που συντελέστηκαν έχουν βρει τη ΔΕΗ απροετοίμαστη, κάτι που αποδεικνύεται από τα οικονομικά στοιχεία.
«Στα αποτελέσματα του εννεαμήνου του 2017, σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2016, παρατηρείται μια τραγική μείωση στο περιθώριο κέρδους της εταιρείας προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, περίπου 40%. Προστίθεται σε αυτό και το μεγάλος βάρος των ανείσπρακτων οφειλών προς την ΔΕΗ» ανέφερε ο κ. Σκρέκας για να λάβει από τον κ. Παναγιωτάκη την απάντηση ότι παρά τις έκτακτες συνθήκες που αντιμετώπισε η επιχείριση και την εκπτωτική πολιτική που ακολουθεί, τελικώς το τρέχον έτος θα καταγράψει κέρδη.
Αυτό, όπως είπε, θα συμβεί, χωρίς να υπολογιστούν οι ΥΚΟ, έχοντας κάνει την έκπτωση του 15% (για τους συνεπείς καταναλωτές) και έχοντας απορροφήσει επιβαρύνσεις από εξωγενείς παράγοντες (όπως είναι η κάλυψη των ελλειμμάτων του ειδικού λογαριασμού των ΑΠΕ - 350 εκ. τα οποία κατέβαλε χωρίς να τα μετακυλήσει στους καταναλωτές) την επιβάρυνση από έκτακτες συνθήκες, την ενεργειακή κρίση του Δεκεμβρίου - Ιανουαρίου και την υποχρέωση να μειωθεί το μερίδιο της αγοράς, που επιβάρυνε το EBIDA. «Παρόλα αυτά θα έχουμε αξιόλογα κέρδη» εκτίμησε ο κ. Παναγιωτάκης.
Διακόσια εκατ. ευρώ είναι τα χρέη από τους καταναλωτές που αλλάζουν πάροχο
Όσον αφορά στα τα ανείσπρακτα υπόλοιπα της ΔΕΗ, ο κ. Παναγιωτάκης εξήγησε ότι ένα μέρος μεν οφείλεται στην κρίση, ένα άλλο μέρος, ωστόσο, οφείλεται στους στρατηγικούς κακοπληρωτές. Και παρότι, όπως ενημέρωσε την Επιτροπή, έχει καταγραφεί σημαντική μείωση των οφειλών από τους πελάτες της ΔΕΗ (σε σχέση με τον Δεκέμβριο μείωση 150 εκατ. ευρώ έως και το τέλος Φεβρουαρίου),παρατηρείται εκτόξευση των χρεών των λεγόμενων «τελικών πελατών», περίπου 200 εκατ. ευρώ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ διευκρίνισε ότι έχει παρατηρηθεί ένα φαινόμενο κατά το οποίο κάποιοι παύουν να είναι πελάτες της ΔΕΗ, πηγαίνουν σε άλλους προμηθευτές, έχοντας κάνει μία ρύθμιση την οποία δεν τηρούν, και αυτό έχει εκτινάξει τα χρέη των τελικών πελατών περίπου στα 200 εκατ. ευρώ.
Παρέμβαση ΡΑΕ
Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη το θέμα απασχολεί και τη ΡΑΕ. Όπως εξήγησε το 2016 είχε ληφθεί απόφαση, σύμφωνα με την οποία όποιος αλλάζει πάροχο οφείλει να έχει διακανονίσει ή να έχει εξοφλήσει τον προηγούμενο πάροχο. Αυτό τηρείται σε γενικές γραμμές, αλλά όπως είπε, κάποιοι οι αλλάζουν ΑΦΜ και ενώ έχουν την ίδια παροχή, δεν μεταφέρεται το χρέος στο νέο συμβόλαιο που κάνουν, με αποτέλεσμα να γίνεται πιο δύσκολη η αναζήτηση των οφειλών. Ο κ. Παναγιωτάκης κάλεσε τους καταναλωτές να εγγραφούν στο σύστημα ηλεκτρονικής έκδοσης λογαριασμών, ώστε να έχουν τη δυνατότητα της μηνιαίας εξόφλησης.
Η επιβάρυνση από τα υγρά καύσιμα
Προηγουμένως, ο κ. Παναγιωτάκης ενημέρωσε για το θέμα της προμήθειας υγρών καυσίμων, το οποίο χαρακτήρισε πολύ σοβαρό ζήτημα για την ΔΕΗ. Τόνισε ότι η επιβάρυνση της επιχείρησης για υγρά καύσιμα φθάνει τα 650 με 700 εκατ. ευρώ και εξήγησε ότι η η ΔΕΗ τα χρησιμοποιεί πρωτίστως για την τροφοδοσία των νησιών και δευτερευόντως για τις εκκινήσεις των λιγνητικών σταθμών παραγωγής για τη λειτουργία των ορυχείων και ως κίνηση.
Όπως είπε, έχει γίνει μια πολύ μεγάλη πρόοδος τα τελευταία χρόνια. Μια τομή που έχει γίνει είναι η διακίνηση των καυσίμων είναι η μεταφορά των υγρών καυσίμων, ιδιαίτερα στο μαζούτ. «Έχουμε τις δεξαμενές του Λαυρίου, όπου συγκεντρώνουμε το προμηθευόμενο μαζούτ και από εκεί με πλοία, που έχουμε ναυλώσει εμείς, το πάμε στα νησιά. Εξαίρεση είναι στον ατμοηλεκτρικό σταθμό του Αθερινόλακκου στην Κρήτη, όπου είναι περίπου το 30% του προμηθευόμενου μαζούτ, που πάει απευθείας, λόγω ποσοστώσεων. Το ντίζελ πάει κατευθείαν στα νησιά».
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ επισήμανε ακόμη ότι μια δεύτερη τομή, που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια, είναι ότι κάνουμε ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, με τους οποίος εξασφαλίζεται πλήρως η διαφάνεια και το αδιάβλητο και οι καλύτερες τιμές.
Ειδικότερα, φέτος, για την προμήθεια του μαζούτ έλαβαν μέρος οκτώ εταιρείες, μεταξύ αυτών και δύο ελληνικές. Τελικά ο προμηθευτής αναδείχθηκε με λίγο μικρότερη τιμή από πέρσι.
Για το ντιζελ έλαβαν μέρος, καταρχάς τρεις ελληνικές εταιρείες, έδωσαν προσφορές οι δύο και τελικώς μειοδότης αναδείχθηκε η ΕΚΟ. Ο κ. Παναγιωτάκης, εξήγησε ότι παρότι ήταν λίγο ακριβότερα από πέρσι, οι σημερινές τιμές είναι οι δεύτερες καλύτερες της δεκαετίας.
«Συνεπώς, έγιναν δύο διαγωνισμοί άψογα, σύμφωνα με τον νόμο και εξαντλώντας όλα τα περιθώρια της τεχνολογίας και του ανταγωνισμού και γι αυτό ήταν προμήθεια επωφελής για την επιχείρηση» κατέληξε.
ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ