Να εξασφαλίζει την υγεία, την ασφάλεια και τα οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών καλεί την πολιτεία ο ΕΦΕΤ, με αφορμή τον αυριανό εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, ενώ επισημαίνει πως καθήκον των καταναλωτών από την άλλη είναι να ενημερώνονται και να διεκδικούν τα δικαίωματά τους.
Να εξασφαλίζει την υγεία, την ασφάλεια και τα οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών καλεί την πολιτεία ο ΕΦΕΤ, με αφορμή τον αυριανό εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, ενώ επισημαίνει πως καθήκον των καταναλωτών από την άλλη είναι να ενημερώνονται και να διεκδικούν τα δικαίωματά τους.
Όπως επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωσή του «η κατανάλωση αγαθών είναι όχι μόνο ανθρώπινο δικαίωμα, αλλά και ο βασικότερος κρίκος στην οικονομική δραστηριότητα κάθε χώρας» για αυτό και η τήρηση κανόνων σεβασμού προς τον καταναλωτή και τις πολύπλευρες απαιτήσεις του είναι προϋπόθεση για μία υγιή οικονομία.
Πέρα από τα όσα πράττει η πολιτεία, οι ίδιοι οι καταναλωτές, υπογραμμίζει ο ΕΦΕΤ, οφείλουν «να διεκδικούν τα δικαιώματά τους, να παρεμβαίνουν με τις επιλογές τους στην παραγωγή και κατανάλωση των τροφίμων, να ενημερώνονται υπεύθυνα και να εκπαιδεύονται ορθά για τις τρέχουσες εξελίξεις που τους επηρεάζουν».
Για το δικό του ρόλο, αναφέρεται πως ως φορέας «μάχεται για το δημόσιο συμφέρον, συμβάλλει καθοριστικά στην προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών, αγωνιζόμενος δίπλα σε όλους τους ευσυνείδητους επιχειρηματίες και εργαζόμενους που συμβάλλουν στη λειτουργία ενός αποτελεσματικού και σύγχρονου συστήματος ασφάλειας για τα τρόφιμα».
«Σταθερά δίπλα στον καταναλωτή, ο Ε.Φ.Ε.Τ., μέσω των επίσημων ελέγχων στον τομέα των τροφίμων και των υλικών σε επαφή με τρόφιμα και της συμμετοχής του σε διεθνή δίκτυα πληροφόρησης, στοχεύει στην πρόληψη, την εξάλειψη ή τη μείωση σε αποδεκτό επίπεδο των κινδύνων για την ανθρώπινη υγεία, τη διασφάλιση θεμιτών πρακτικών κατά το εμπόριο των τροφίμων με σημαντικά όπλα την κατάλληλη επισήμανση, την προώθηση ορθών διατροφικών συνηθειών, την εκπαίδευση όλων των εμπλεκομένων στο χειρισμό τροφίμων και την ενημέρωση των καταναλωτών» επισημαίνεται.
Σημειώνεται ότι ο Ε.Φ.Ε.Τ. δέχεται τις αναφορές πολιτών σχετικά με προβλήματα που εντοπίζουν σε τρόφιμα, όπως και για διατροφικά περιστατικά, στον αριθμό 11717. Παράλληλα, μέσω των ενημερωτικών του δράσεων, παρέχει συστηματική πληροφόρηση, τόσο για τις ευρωπαϊκές εξελίξεις στον τομέα της διατροφής όσο και για τις εθνικές δράσεις, όπως αυτές της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών για τη μείωση της πρόσληψης αλατιού και των trans λιπαρών, για τις ορθές πρακτικές στο χειρισμό τροφίμων στο σπίτι, για την επιλογή τροφίμων σε συγκεκριμένες περιόδους του χρόνου, όπως η Σαρακοστή ή το καλοκαίρι.
naftemporiki.gr