Στο 17% ανέρχεται η συμβολή των ανανεώσιμων πηγών στην τελική κατανάλωση ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ στον κλάδο μεταφορών διαμορφώνεται στο 7,1%, σύμφωνα με στοιχεία, που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Eurostat για τα τέλη του 2016. Αυτό σημαίνει ότι η κοινότητα ως σύνολο βρίσκεται σχετικά κοντά στο στόχο του 20% για το σύνολο και του 10% για τις μεταφορές, έως το 2020. Ωστόσο οι επιδόσεις των 28 κρατών-μελών παρουσιάζουν τεράστιες αποκλίσεις. Απογοητευτική είναι η εικόνα στην Ελλάδα.
Στο 17% ανέρχεται η συμβολή των ανανεώσιμων πηγών στην τελική κατανάλωση ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ στον κλάδο μεταφορών διαμορφώνεται στο 7,1%, σύμφωνα με στοιχεία, που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Eurostat για τα τέλη του 2016. Αυτό σημαίνει ότι η κοινότητα ως σύνολο βρίσκεται σχετικά κοντά στο στόχο του 20% για το σύνολο και του 10% για τις μεταφορές, έως το 2020. Ωστόσο οι επιδόσεις των 28 κρατών-μελών παρουσιάζουν τεράστιες αποκλίσεις. Απογοητευτική είναι η εικόνα στην Ελλάδα.
Μόλις το 1,4% της συνολικής ακαθάριστης κατανάλωσης ενέργειας στις μεταφορές προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές στη χώρα μας. Οι μόνες χειρότερες επιδόσεις είναι εκείνες της Εσθονίας (0,4%) και της Κροατίας (1,3%). Χαμηλές πτήσεις επίσης για την Σλοβενία, με το μερίδιο των ανανεώσιμων στο ενεργειακό μίγμα να είναι 1,6%, την Κύπρο (2,7%) και τη Λετονία (2,8%).
Από την άλλη επικεφαλής της στροφής προς την πράσινη ενέργειας είναι η Σουηδία, όπου οι ανανεώσιμες πηγές καλύπτουν το 30,3% της χρήσης στις μεταφορές. Στη δεύτερη θέση και πολύ μακριά από την πρώτη είναι η Αυστρία με το μερίδιο των ανανεώσιμων στο ενεργειακό μίγμα των μεταφορών να είναι 10,6%. Είναι τα μόνα κράτη- μέλη, που έπιασαν τον επίσημο στόχο του 10% για τις μεταφορές. Στη Γαλλία το ποσοστό είναι 8,9%, στη Φινλανδία 8,4%.
naftemporiki.gr