Να υιοθετήσει ακόμη πιο αυστηρό πλαίσιο για τις ξένες επενδύσεις, ώστε να μπορεί να μπλοκάρει επιθετικές εξαγορές σε κρίσιμους για την οικονομία και εθνική ασφάλεια τομείς, εξετάζει το Βερολίνο. Στο στόχαστρο βρίσκεται κατά κύριο λόγο η Κίνα μετά και την πρόσφατη είσοδο της Geely στην καρδιά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με απόκτηση μεριδίου στην Daimler.
Να υιοθετήσει ακόμη πιο αυστηρό πλαίσιο για τις ξένες επενδύσεις, ώστε να μπορεί να μπλοκάρει επιθετικές εξαγορές σε κρίσιμους για την οικονομία και εθνική ασφάλεια τομείς, εξετάζει το Βερολίνο. Στο στόχαστρο βρίσκεται κατά κύριο λόγο η Κίνα μετά και την πρόσφατη είσοδο της Geely στην καρδιά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με απόκτηση μεριδίου στην Daimler.
Όπως ανέφερε στο Κοινοβούλιο ο Ματίας Μάχνιχ, υφυπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, το σημερινό πλαίσιο «δεν λειτουργεί» και θα πρέπει να αναθεωρηθεί. Αυτή τη στιγμή η γερμανική κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να παρέμβει μόνο εάν ένας ξένος επενδυτής υπερβεί σε συμμετοχή το 25%.
«Κατά τη γνώμη μου το όριο αυτό είναι πολύ υψηλό και δεν αποδίδει. Θα πρέπει να χαμηλώσει» ανέφερε ο Μάχνιχ,στέλεχος των Σοσιαλδημοκρατών, προσθέτοντας ότι πρέπει να γίνει σοβαρή συζήτηση και να προχωρήσει άμεσα η κυβέρνηση σε πρωτοβουλίες.
Υπενθυμίζεται ότι η Geely απέκτησε μερίδιο σχεδόν 10%, αλλά αυτό ήταν αρκετό για την αναδείξει σε μεγαλύτερο μέτοχο της Daimler. Η εξέλιξη πυροδότησε έντονες ανησυχίες και αντιδράσεις στη Γερμανία.
Το Βερολίνο πάντως βρίσκει στήριγμα σε αυτό το μέτωπο και από τις άλλες μεγάλες οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σχετικό σχέδιο με στόχο να βάλει φρένο στην επέλαση κινεζικών και άλλων ξένων επιχειρήσεων έχει προωθήσει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με σύμμαχο τη Γαλλία και την Ιταλία.
Σήμερα από τα 28 κράτη-μέλη μόνο τα 12 έχουν εθνική νομοθεσία για δυνατότητα παρέμβασης σε ξένες εξαγορές.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Reuters