Η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, τόσο για την κίνηση των πλοίων όσο και για την ηλεκτροδότησή τους στα λιμάνια, αποτελεί μια πολύ καλή λύση για την επίτευξη του στόχου των μηδενικών εκπομπών ρύπων στη ναυτιλία.
Από την έντυπη έκδοση
Tου Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, τόσο για την κίνηση των πλοίων όσο και για την ηλεκτροδότησή τους στα λιμάνια, αποτελεί μια πολύ καλή λύση για την επίτευξη του στόχου των μηδενικών εκπομπών ρύπων στη ναυτιλία. Η εξέλιξη της αποθηκευτικής δυνατότητας των μπαταριών είναι ένα στοίχημα για τη βιομηχανία, ώστε να καταστεί εφικτή η δημιουργία, σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, ενός δικτύου εξυπηρέτησης εξ ολοκλήρου του νησιωτικού μας συμπλέγματος. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που γίνονται, σε μία δεκαετία από σήμερα θα έχει εικοσαπλασιαστεί η αποθηκευτική ικανότητα, η οποία σήμερα μπορεί να διαρκέσει για ένα ταξίδι από 20 μέχρι 40 ναυτικά μίλια.
Οι επισημάνσεις αυτές έγιναν χθες στο συνέδριο που αφορά το ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα Elemed (Electrification in the Eastern Mediterranean), με θέμα: «Παροχή θαλάσσιων μεταφορών μηδενικών ρύπων - Powering zero-emission marine transportation», στο οποίο χορηγός επικοινωνίας ήταν η «Ν». Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου συζητήθηκαν όλες οι εξελίξεις για τη χρήση ηλεκτρισμού στα λιμάνια, αλλά και για τον εξηλεκτρισμό των πλοίων.