AYΞΗΣΗ κατά 3,5% προκύπτει από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Αυγούστου 2006, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2005, έναντι αυξήσεως 3,7% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2005 προς το 2004.
Σύμφωνα με την ΕΣΥΕ, ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Αύγουστο 2006, σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2006, παρουσίασε μείωση 0,7%, έναντι μειώσεως 0,4%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 05 – Αυγούστου 06, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 04 – Αυγούστου 05, παρουσίασε αύξηση 3,5%, έναντι αυξήσεως 3,3% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Σύγκριση Αυγούστου 2006, με Ιούλιο 2006
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,7% το μήνα Αύγουστο 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2006, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών
α) Κατά 7,6% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ’’, λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 2,2% της ομάδας ‘’Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες’’, λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
γ) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, της βενζίνης.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών
α) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: ψάρια νωπά, φρούτα νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα λαχανικά νωπά και στο ελαιόλαδο.
β) Κατά 0,7% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών και του ηλεκτρικού ρεύματος.
γ) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του φαγητού εκτός οικίας.
Σύγκριση Αυγούστου 2006 με Αύγουστο 2005
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,5% το μήνα Αύγουστο 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2005, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών
α) Κατά 4,7% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, φρούτα νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά, ελαιόλαδο, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά- χυμοί φρούτων, καφές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα λαχανικά νωπά.
β) Κατά 4,2% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών και των τσιγάρων .
γ) Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 7,6% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης- αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του ηλεκτρικού ρεύματος και του πετρελαίου θέρμανσης.
ε) Κατά 2,7% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής - λευκά είδη, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
στ) Κατά 2,3% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.
ζ) Κατά 3,4% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας, της βενζίνης, του κομίστρου των ταξί, των ναύλων των πλοίων, των εισιτηρίων των υπεραστικών λεωφορείων και των αστικών συγκοινωνιών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων Ι.Χ.
η) Κατά 1,3% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: άνθη, υπηρεσίες αναψυχής, βιβλία - εφημερίδες - περιοδικά – γραφικά, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
θ) Κατά 3,9 % της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα, των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των τεχνικών σχολών / ΙΕΚ.
ι) Κατά 2,5% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά - γλυκά - καφές - ποτά (σερβιριζόμενα).
ια) Κατά 2,3% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων - ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των άλλων υπηρεσιών.
2. Από τη μείωση του δείκτη
Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας.
Στο 3,4% ο εναρμονισμένος δείκτης
Ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (Εν. ΔΤΚ) του μηνός Αυγούστου 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2005, παρουσίασε αύξηση 3,4%, έναντι αυξήσεως 3,6%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2005 προς το 2004.
Ο Εν. ΔΤΚ κατά το μήνα Αύγουστο 2006, σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2006, παρουσίασε μείωση 1,0%, έναντι μειώσεως –0,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Εν. ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 05 – Αυγούστου 06, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 04 - Αυγούστου 05, παρουσίασε αύξηση 3,5%, έναντι αυξήσεως 3,3% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.