Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου 2018 13:26

Τέλος 2018 το master plan για την ανάπλαση της ΔΕΘ

Τρεις προσφορές από εταιρείες μελετών για διαγωνισμό εκπόνησης του σχεδίου ανάπλασης του εκθεσιακού κέντρου Θεσσαλονίκης εξετάζει η επιτροπή αξιολόγησης που αποτελείται από εκπροσώπους της ΔΕΘ - Helexpo, του ΤΕΕ/ΤΚΜ και του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπως γνωστοποίησε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του εθνικού εκθεσιακού φορέα Κυριάκος Ποζρικίδης.
 

Από την έντυπη έκδοση 

Του Γιώργου Χατζηλίδη
[email protected]

Τρεις προσφορές από εταιρείες μελετών για διαγωνισμό εκπόνησης του σχεδίου ανάπλασης του εκθεσιακού κέντρου Θεσσαλονίκης εξετάζει η επιτροπή αξιολόγησης που αποτελείται από εκπροσώπους της ΔΕΘ - Helexpo, του ΤΕΕ/ΤΚΜ και του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπως γνωστοποίησε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του εθνικού εκθεσιακού φορέα Κυριάκος Ποζρικίδης.

Ο ανάδοχος αναμένεται να επιλεγεί στις επόμενες μέρες και εάν δεν υποβληθούν ενστάσεις, στόχος είναι οι μελέτες να είναι έτοιμες τον Σεπτέμβριο, προκειμένου να ακολουθήσει η διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς και έως το τέλος του 2018 το master plan να έχει λάβει όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις από τα συναρμόδια υπουργεία. 

Παρότι η ολοκλήρωση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου και της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων είναι πολύ σημαντικά βήματα, καθώς θα ξεκαθαρίσουν όλα τα πολεοδομικά, χωροταξικά και περιβαλλοντικά ζητήματα, το κρισιμότερο σημείο είναι η εξεύρεση χρηματοδοτικών εργαλείων και κεφαλαίων για την ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου της Θεσσαλονίκης, για την οποία απαιτείται δαπάνη ύψους τουλάχιστον 120 εκατ. ευρώ. Η πρόταση της ΔΕΘ-Helexpo προς το υπουργείο Περιβάλλοντος αφορά τη δημιουργία σύγχρονου εκθεσιακού, συνεδριακού και επιχειρηματικού κέντρου στην έκταση των 180 στρεμμάτων των υφιστάμενων εκθεσιακών εγκαταστάσεων, καθώς και μητροπολιτικού πάρκου, με στόχο να αποτελέσουν από κοινού ένα νέο τοπόσημο για τη Θεσσαλονίκη.

Detrop Boutique και Artozyma
Σε ό,τι αφορά την Detrop Boutique και την Artozyma, που διοργανώνονται από αύριο 24 έως και τις 26 Φεβρουαρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, καταλαμβάνουν φέτος εκθεσιακό χώρο που ξεπερνά τα 20.000 τετραγωνικά μέτρα, ενώ θα φιλοξενήσουν 190 ξένους εμπορικούς επισκέπτες (hosted buyers από 27 χώρες και ομαδικές συμμετοχές από τρεις). Ειδικότερα, η Detrop Boutique έχει συγκεντρώσει 230 εκθέτες (επιχειρήσεις και βιομηχανίες τροφίμων απ’ όλη τη χώρα), μέγεθος αυξημένο κατά 30% σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση και αναπτύσσεται σε τέσσερα περίπτερα (8, 9, 10 και 12). Από την πλευρά της, η 8η Artozyma έχει προσελκύσει 86 άμεσους εκθέτες (αύξηση κατά 37% σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση) και 86 έμμεσους εκθέτες, συμμετοχές από το εξωτερικό (από Ρουμανία και Βουλγαρία), ενώ ο εκθεσιακός της χώρος έχει αυξηθεί κατά 55%. Το πυκνό εκθεσιακό πρόγραμμα της ΔΕΘ-Helexpo, για τον Φεβρουάριο, ολοκληρώνεται με την Ελλήνων Κόσμημα, που αρχίζει μία ημέρα πριν και θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, στο Metropolitan Expo, από σήμερα 23 έως και τις 26 του μήνα.

Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για την έναρξη των εκθέσεων Detrop Boutique και Artozyma στη Θεσσαλονίκη και Ελλήνων Κόσμημα στην Αθήνα, ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo Τάσος Τζήκας γνωστοποίησε ότι, έπειτα από αίτημα του Δήμου Λαμιέων και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, π εκθεσιακός φορέας ανέλαβε να υποστηρίξει την προσπάθεια ανασύστασης της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας. Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της πολιτικής επέκτασης των δραστηριοτήτων της στην περιφέρεια η ΔΕΘ-Helexpo έχει αναλάβει τη συνδιοργάνωση της Έκθεσης Γούνας στην Καστοριά, όπως και την έκθεση της Λάρισας AgroThessaly, ενώ σταθερά διοργανώνει και την περιφερειακή έκθεση της Θράκης που γίνεται στη Κομοτηνή. Μάλιστα, ο κ. Τζήκας ανέφερε ότι η διοίκηση της ΔΕΘ - Helexpo βρίσκεται σε συζητήσεις με την Enterprice Greece για τη διοργάνωση και εκθέσεων τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη. «Λείπει μια έκθεση τεχνολογίας από την πόλη. Θέλουμε να αναστήσουμε την Infosystem. Ελπίζω πως θα έχουμε νεότερα, εντός του 2018» είπε χαρακτηριστικά.