Το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο της Γερμανίας θα κρίνει σήμερα την τύχη 15 εκατομμυρίων ντιζελοκίνητων οχημάτων στη χώρα. Συγκεκριμένα καλείται να αποφασίσει εάν οι πόλεις της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου μπορούν να απαγορεύουν την κυκλοφορία ρυπογόνων οχημάτων.
Το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο της Γερμανίας θα κρίνει σήμερα την τύχη 15 εκατομμυρίων ντιζελοκίνητων οχημάτων στη χώρα. Συγκεκριμένα καλείται να αποφασίσει εάν οι πόλεις της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής οικονομίας μπορούν να απαγορεύουν την κυκλοφορία ρυπογόνων αυτοκινήτων.
Τα αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ βρίσκονται στο στόχαστρο των αρχών όχι μόνο στη Γερμανία, αλλά διεθνώς, από το 2015, όταν η Volkswagen παραδέχθηκε ότι χρησιμοποιούσε παράνομο λογισμικό για να παραποιεί τα αποτελέσματα σε ελέγχους εκπομπής ρύπων.
Η περιβαλλοντική οργάνωση DUH κινήθηκε νομικά κατά της Στουτγκάρδης, της καρδιάς της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, και του Ντίσελντορφ, με την κατηγορία ότι επιτρέπουν την υπέρβαση των κοινοτικών ορίων για τις εκπομπές ρύπων και πέτυχε μία πρώτη νίκη. Οι δύο πόλεις, πρωτεύουσες των κρατιδίων Βάδης-Βυρτεμβέργης και Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας, άσκησαν έφεση και έτσι το ομοσπονδιακό δικαστήριο της Λειψίας μένει να αποφασίσει εάν οι πόλεις μπορούν να προβούν σε απαγορεύσεις.
Το θέμα έχει απασχολήσει έντονα και την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιχειρούν να αποτρέψουν μία απαγόρευση σε εθνικό επίπεδο, δεσμευόμενες να προβούν σε αναβάθμιση κινητήρων σε 5,3 εκατομμύρια οχήματα.
naftemporiki.gr