Με το βλέμμα στραμμένο στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) είναι η κυβέρνηση όσον αφορά την εκπλήρωση του προαπαιτουμένου (ένα από τα δύο που είχαν ως αποτέλεσμα να καθυστερήσει η εκταμίευση της δόσης των 5,7 δισ. ευρώ) για το έργο της αξιοποίησης του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό.
Από την έντυπη έκδοση
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Με το βλέμμα στραμμένο στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) είναι η κυβέρνηση όσον αφορά την εκπλήρωση του προαπαιτουμένου (ένα από τα δύο που είχαν ως αποτέλεσμα να καθυστερήσει η εκταμίευση της δόσης των 5,7 δισ. ευρώ) για το έργο της αξιοποίησης του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ΣτΕ έχει «δεσμευτεί» στα στελέχη που «τρέχουν» το Ελληνικό πως μέχρι το τέλος του τρέχοντος μηνός θα πραγματοποιηθεί η τελική διάσκεψη της Ολομέλειας, η οποία και θα εγκρίνει το Προεδρικό Διάταγμα που περιλαμβάνει το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ). Στη συνέχεια μόνον για να καθαρογραφτεί η απόφαση θα χρειασθεί περί τους δύο μήνες, αλλά αυτό που ενδιαφέρει μόνον είναι η έγκριση. Ωστόσο, ο χρόνος που έχει περάσει από την πρώτη σχετική συνεδρίαση της Ολομέλειας του ανώτατου δικαστηρίου (πραγματοποιήθηκε στις 29 Ιανουαρίου) είναι εξαιρετικά λίγος και ο όγκος δουλειάς για να ληφθεί η οριστική απόφαση από το ΣτΕ μεγάλος. Και πάντως μέχρι τουλάχιστον χθες δεν είχε οριστεί διάσκεψη της Ολομέλειας για το Ελληνικό, ενώ απομένουν μόνον δέκα μέρες για να ολοκληρωθεί ο μήνας.
Χωρίς εξέλιξη είναι μέχρι στιγμής επίσης ο διαγωνισμός για το καζίνο που θα λειτουργήσει στο Ελληνικό, με το υπουργείο Οικονομικών να μην απαντά καν στο ερώτημα ποιος φορέας θα διενεργήσει τον διαγωνισμό για τον σύμβουλο που θα οργανώσει και διενεργήσει τη διαδικασία.
Τα παραπάνω όπως και πολλά άλλα βήματα απαιτούνται για να εισπραχθεί από τους επενδυτές (Hellinikon Global με επικεφαλής τη Lamda Development και τη συμμετοχή της κινεζικής Fosun και της Eagle Hills με έδρα το Abu Dhabi) η πρώτη δόση του τιμήματος των 300 εκατ. ευρώ.
Στην ίδια την έκταση του παλιού αεροδρομίου στο μεταξύ παραμένουν σειρά από φορείς του Δημοσίου (π.χ. αμαξοστάσιο λεωφορείων και τραμ) αλλά και ιδιώτες, παρότι για κάποιους από αυτούς έχει εκδοθεί πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής ή και δικαστικές αποφάσεις έξωσης, ενώ την ίδια στιγμή πρέπει να διεκπεραιωθεί μια τεράστια γραφειοκρατία προκειμένου να γκρεμιστούν τα κτήρια που δεν θα παραμείνουν στον χώρο.
Ως κρισιμότερο όμως και χρονοβόρο θεωρείται το στάδιο που ακολουθεί έπειτα από την έγκριση του Π.Δ. από το ΣτΕ και είναι η έγκριση των πολεοδομικών μελετών διά Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (ΚΥΑ). Πρόκειται για το δεύτερο αναγκαίο βήμα προς την πολεοδομική ωρίμανση του ακινήτου των 6.200 στρεμμάτων. Με την έγκριση των πολεοδομικών μελετών πλέον το ακίνητο θα έχει πολεοδομηθεί πλήρως (σε επίπεδο Οικοδομικού Τετραγώνου) και θα είναι γνωστές όλες οι παράμετροι ανάπτυξης αλλά και οι περιορισμοί του. Για παράδειγμα, με τις πολεοδομικές μελέτες ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός του Πάρκου (καθορίζονται οι περιοχές πρασίνου, αλσών, υδάτινων στοιχείων, το δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων κ.ά.), αποτυπώνονται οι χώροι που θα περιέλθουν σε κοινή χρήση, οι κοινωφελείς χώροι, τα οικοδομικά τετράγωνα, το οδικό δίκτυο κ.ά. και όλες οι πολεοδομικές ρυθμίσεις επ’ αυτών.
Σύμφωνα με τον νόμο για το Ελληνικό οι ΚΥΑ οφείλουν να ολοκληρωθούν εντός έξι μηνών από την υποβολή των σχετικών μελετών.
Στη συνέχεια πρέπει να γίνει η διανομή του δικαιώματος κυριότητας μεταξύ των συνιδιοκτητών, αλλά και η σύσταση ειδικού φορέα για τη διαχείριση και λειτουργία όλων των κοινόχρηστων χώρων, κάτι επίσης δύσκολο, δεδομένου ότι το Ελληνικό σήμερα «μοιράζεται» ανισομερώς σε τρεις διαφορετικούς δήμους (Αλίμου, Γλυφάδας και Ελληνικού - Αργυρούπολης).