Νέο κύκλο επενδύσεων για τη διεύρυνση και ενίσχυση του δικτύου καταστημάτων και διανομής, ύψους περί τα 50 εκατ. ευρώ, αλλά και δυναμική είσοδο στις αγορές της μαζικής εστίασης και του οικιακού εξοπλισμού περιλαμβάνει ο φετινός επιχειρησιακός σχεδιασμός για τον όμιλο METRO.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Νέο κύκλο επενδύσεων για τη διεύρυνση και ενίσχυση του δικτύου καταστημάτων και διανομής, ύψους περί τα 50 εκατ. ευρώ, αλλά και δυναμική είσοδο στις αγορές της μαζικής εστίασης και του οικιακού εξοπλισμού περιλαμβάνει ο φετινός επιχειρησιακός σχεδιασμός για τον όμιλο METRO.
Ανακαινίσεις και νέα σημεία
Αναλυτικότερα, όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της METRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης, το φετινό πλάνο είναι κατά τι αυξημένο έναντι του 2017 (45 εκατ. ευρώ) και προβλέπει, πέρα από την ολοκλήρωση του κύκλου των ανακαινίσεων των καταστημάτων της πρώην Βερόπουλος (σ.σ.: αφορά περίπου 51 σημεία), τη δημιουργία δέκα νέων καταστημάτων, καθώς και την «είσοδο» της αλυσίδας στην Κύπρο, όπου ήδη ξεκινούν τα έργα κατασκευής καταστήματος χονδρικής.
Επίσης ο φετινός σχεδιασμός περιλαμβάνει την επέκταση του Κέντρου Διανομής της Θεσσαλονίκης, ενώ από τη νέα χρονιά θα πραγματοποιηθεί επέκταση και στο Κέντρο Διανομής των Οινοφύτων. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Παντελιάδης, «για να παραμείνεις στην αγορά πρέπει αναγκαστικά να μεγαλώνεις και να επενδύεις». Ο ίδιος εκτίμησε ότι το τοπίο στην οργανωμένη λιανική τροφίμων-ποτών θα παραμείνει ρευστό για τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ για φέτος προέβλεψε ότι η αγορά θα κινηθεί ελάχιστα θετικά. Σε ό,τι αφορά ενδεχόμενη νέα κίνηση εξαγοράς, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι «η METRO παραμένει πολύ εκλεκτική, ωστόσο δεν αποκλείει την εκμετάλλευση οποιασδήποτε δυνατότητας προκύψει».
Όσον αφορά το νέο project, που αφορά το «άνοιγμα» της METRO σε δύο νέες αγορές, της μαζικής εστίασης και του οικιακού εξοπλισμού, πραγματοποιείται μέσω της νέας εταιρείας Milestone. Βασικοί μέτοχοι της νέας εταιρείας, με συμμετοχή 50% έκαστος, είναι η οικογένεια Παντελιάδη και ο Γιώργος Σαλάχας, ενώ η δραστηριότητα αφορά την αποκλειστική ευθύνη ανάπτυξης του κλάδου των οικιακών ειδών στα My Market και των ειδών μαζικής εστίασης και Ho.Re.Ca στα METRO Cash and Carry.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Παντελιάδης κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου εγχειρήματος, «και οι δυο κατηγορίες παρουσιάζουν σημαντικές προοπτικές», προσθέτοντας ότι «είναι μια επένδυση μακροπρόθεσμου χαρακτήρα».
Υψηλά περιθώρια
Από την πλευρά του ο κ. Σαλαχάς επισήμανε τα μεγάλα περιθώρια στην αγορά του επαγγελματικού εξοπλισμού, τόσο λόγω της ανοδικής πορείας του τουρισμού όσο και λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι χονδρεμπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται και ελέγχουν σε μεγάλο βαθμό τον χώρο. Ο ίδιος ανέφερε ότι ο αρχικός στόχος είναι οι πωλήσεις να ανέλθουν στα 20 εκατ. ευρώ από το 2019, ενώ το μερίδιο που «κυνηγά» η METRO είναι τουλάχιστον το 45% της αγοράς. O σχεδιασμός του νέου εγχειρήματος προβλέπει τη δημιουργία ειδικά διαμορφωμένων χώρων με είδη από τις δύο κατηγορίες μέσα στο υφιστάμενο δίκτυο καταστημάτων χονδρικής και λιανικής πώλησης.
Ανάπτυξη ειδικών χώρων
Ο πρώτος ειδικά διαμορφωμένος χώρος με είδη Ho.Re.Ca ξεκίνησε στο METRO Cash & Carry στην Πέτρου Ράλλη, ενώ ο αρχικός προγραμματισμός περιλαμβάνει τη δημιουργία τέτοιων ειδικών χώρων σε τρία ακόμα καταστήματα χονδρικής (στον Άλιμο, στην Ελευσίνα και στα Γλυκά Νερά) και σε τέσσερα My market (στο Ολυμπιακό Χωριό, στην Κηφισιά, στο Χαλάνδρι και στη Βάρη). Στόχος είναι οι «νέοι διάδρομοι» να επεκταθούν σε όλο το δίκτυο των 223 My market και 49 METRO Cash & Carry αντίστοιχα έως το τέλος του έτους. Το ύψος της συνολικής επένδυσης υπολογίζεται σε περίπου 2 εκατ. ευρώ.