Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2018 09:44

MSC - Onorato Armatori εντείνουν τον ανταγωνισμό στη Mεσόγειο

Η Grandi Navi Veloci θυγατρική της Mediterranean Shipping Co (MSC) και η Onorato Armatori έκαναν μία σημαντική παραγγελία οκτώ επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων, των μεγαλύτερων που έχουν χτιστεί ποτέ, ανεβάζοντας στα ύψη τον ανταγωνισμό στη Mεσόγειο.

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
 
Η Grandi Navi Veloci θυγατρική της Mediterranean Shipping Co (MSC) και η Onorato Armatori έκαναν μία σημαντική παραγγελία οκτώ επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων, των μεγαλύτερων που έχουν χτιστεί ποτέ, ανεβάζοντας στα ύψη τον ανταγωνισμό στη Mεσόγειο.

Tόσο η Grandi Navi Veloci όσο και η Onorato Armatori δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Ιταλίας, αλλά και γενικότερα στη Δυτική Μεσόγειο (Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Μαρόκο), όπου έχει παρουσία και ο Όμιλος Grimaldi, αλλά και η Attica Group, στη γραμμή Μαρόκο-Ισπανία.

Επιπλέον πρέπει να σημειωθεί ότι τον περασμένο Οκτώβριο ο Όμιλος Grimaldi είχε εξαγγείλει την πρόθεσή του να προχωρήσει στη ναυπήγηση τουλάχιστον έξι ferries στο πλαίσιο ενίσχυσης του στόλου του.

Οι δύο όμιλοι, GΝV και Onorato Armatori, υπέγραψαν ένα συμβόλαιο με τα ναυπηγεία Guangzhou Shipyard International Co. (GSI) και China Shipbuilding Trading Co. (CSTC) για την κατασκευή τεσσάρων επιβατηγών - οχηματαγωγών πλοίων με μεταφορική ικανότητα 2.500 επιβατών, 3.765-lane meter για φορτηγά. Το συμβόλαιο περιλαμβάνει μία οψιόν για επιπλέον τέσσερα. Τα ναυπηγεία GSI και CSTC είναι θυγατρικές εταιρείες του Ομίλου China State Shipbuilding Corporation (CSSC).

Από την αρχική παραγγελία για τα τέσσερα πλοία η MSC θα παραλάβει το πρώτο και το τρίτο και η Onorato Armatori θα παραλάβει το δεύτερο και το τέταρτο. Επιπλέον, οι δύο εταιρείες θα διαθέτουν οψιόν για επιπλέον δύο πλοία η καθεμία. Το πρώτο σκάφος θα τεθεί σε λειτουργία το 2020. Η επιλογή κινεζικών ναυπηγείων για την κατασκευή των πλοίων θεωρείται από τους ειδικούς αναλυτές ως ένδειξη της προόδου που έχουν σημειώσει τα κινεζικά ναυπηγεία στην κατασκευή πιο σύνθετων πλοίων, όπως είναι τα επιβατηγά, που έχουν και μεγαλύτερες απαιτήσεις ποιότητας στους χώρους υποδοχής και φιλοξενίας.

Η επίσημη τελετή υπογραφής έλαβε χώρα την προηγούμενη Κυριακή στην έδρα της CSSC στο Πεκίνο και την παρακολούθησε ο Dong Qiang, πρόεδρος της CSSC, και οι Pierfrancesco Vago εκ μέρους του MSC Group, Achille Onorato της Onorato Armatori και πλοιοκτήτης Matteo Catani, Διευθύνων Σύμβουλος της GNV, HAN Guangde, πρόεδρος της GSI, και LI Hongtao, γενικός διευθυντής της CSTC.

Τα επιβατηγά-οχηματαγωγά είναι μήκους 229,50 μέτρων και πλάτους 32 μέτρων με 534 καμπίνες, που μπορούν να φιλοξενήσουν 2.500 άτομα, και ταξιδεύουν με ταχύτητα 23,5 κόμβων. Έχουν ταξινομηθεί στην κλάση του RINA.
Επιπλέον, τα πλοία θα διαθέτουν μια ποικιλία από φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων που μπορούν άμεσα να χρησιμοποιήσουν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

O Pierfrancesco Vago εκ μέρους της MSC και της GNV αναφέρθηκε στη συνεργασία που έχει η MSC με την Κίνα, δηλώνοντας -μεταξύ άλλων- ότι για την MSC Group, η σειρά αυτών των ιδιαίτερα καινοτόμων, πολυτελών cruiseferries σηματοδοτεί ακόμη ένα ορόσημο στις στενές σχέσεις που έχει αναπτύξει ο όμιλος με την Κίνα. Η συνεργασία, όπως πρόσθεσε, ξεκίνησε το 1998 όταν η MSC άνοιξε το πρώτο της γραφείο και τώρα διαθέτει 24, ενώ με την πάροδο των χρόνων κατασκεύασε πάνω από 70 φορτηγά πλοία και τα περισσότερα από τα containerships που διαθέτει ο όμιλος. Επίσης η Κίνα είναι μία αγορά από την οποία η MSC μεταφέρει πάνω από 10 εκατ. Teu ετησίως, ενώ σύντομα, από τον προσεχή Μάιο, θα φιλοξενήσει και ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα κρουαζιερόπλοια του ομίλου, το MSC Splendida.

Ο κ. Vago εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία έχει κάνει μια τόσο σημαντική αλλαγή στα τελευταία χρόνια και σημείωσε ότι ήρθε ο καιρός να συνεργαστεί η MSC Group με την Κίνα και τη ναυπηγική της βιομηχανία και στην κατασκευή επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων (ropax).

O Achille Onorato της Onorato Armatori πρόσθεσε ότι με την υπογραφή αυτή έγινε ένα άλλο σημαντικό βήμα προς τη δημιουργία μιας νέας πρωτοποριακής κατηγορίας πλοίων Ropax. Αυτά τα δύο νέα πλοία δεν θα είναι μόνο τα μεγαλύτερα Ropax που κατασκευάστηκαν ποτέ, αλλά θα έχουν επίσης άνεση και τεχνολογία που θα είναι δύσκολο να αντιγραφούν και θα αποτελέσουν το σημείο αναφοράς για ολόκληρο τον τομέα. Η καινοτομία υπήρξε πάντα ένας στόχος στον οποίο η οικογένεια Onorato αποδίδει μεγάλη σημασία και τα πλοία είναι η απόδειξη του πόσο επιθυμούμε να βελτιώσουμε και να καταστήσουμε αποτελεσματικότερη τη μεταφορά ανθρώπων και φορτίων στη λεκάνη της Μεσογείου, κατέληξε ο κ. Onorato.