Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 09 Φεβρουαρίου 2018 09:27

Τα απόνερα από το master plan του ΟΛΠ και η κόντρα με τη ΔΑΛ

Τριβές στο εσωτερικό του υπουργείου Ναυτιλίας προκάλεσε η πρωτοβουλία της Δημόσιας Αρχής Λιμένος να προσκαλέσει όλους τους εμπλεκόμενους με το λιμάνι του Πειραιά φορείς προκειμένου να συζητήσει το master plan που έχει παρουσιάσει προς διαβούλευση ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε. 

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Τριβές στο εσωτερικό του υπουργείου Ναυτιλίας προκάλεσε η πρωτοβουλία της Δημόσιας Αρχής Λιμένος να προσκαλέσει όλους τους εμπλεκόμενους με το λιμάνι του Πειραιά φορείς προκειμένου να συζητήσει το master plan που έχει παρουσιάσει προς διαβούλευση ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε. 

Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν» από ανθρώπους που ήταν παρόντες στη συνάντηση, στέλεχος της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και στενή συνεργάτις του γ.γ. Χρήστου Λαμπρίδη ξεκαθάρισε ότι πολλές από τις παρεμβάσεις της ΔΑΛ και του διοικητή της, Δημοσθένη Μπακόπουλου, αποτελούν αρμοδιότητα της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων.

Κατά της πρωτοβουλίας της ΔΑΛ κινήθηκε και η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Σε επιστολή της προς τα αρμόδια υπουργεία επισημαίνει ότι η πρωτοβουλία της ΔΑΛ είναι εκτός θεσμικού πλαισίου, αφού υπεύθυνος για τη διαβούλευση, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, είναι ο ΟΛΠ.

Σύμφωνα με την πληροφόρηση της «Ν», η συγκεκριμένη κίνηση προκάλεσε επίσης σύγχυση σε φορείς και δήμους, αναφορικά με το ποιος έχει την ευθύνη της διαβούλευσης.

Οι παρατηρήσεις

Τρία ήταν τα βασικά σημεία στα οποία εστίασαν οι παρευρισκόμενοι στη σύσκεψη που συγκάλεσε η ΔΑΛ και στην οποία παραβρέθηκαν εκπρόσωποι των δήμων της περιοχής, της κρουαζιέρας, της ακτοπλοΐας, της ναυπηγοεπισκευής, των εμπόρων και των επιμελητηρίων. Αυτό που τόνισαν οι περισσότεροι ήταν ότι οι επενδύσεις είναι καλοδεχούμενες αλλά και απαραίτητες. 

Δεύτερον, υπογράμμισαν ότι προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά χρειάζεται να γίνει κυκλοφοριακή μελέτη και τρίτον να προχωρήσουν οι απαραίτητες υποδομές στο οδικό δίκτυο ώστε η λεωφόρος Σχιστού να μεγαλώσει και να φτάσει μέχρι την Αττική Οδό. 

Στα επιμέρους σημεία, ωστόσο, καταγράφηκαν πολλές και διαφορετικές παρατηρήσεις από τους φορείς. Πιο συγκεκριμένα, και σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες που συγκέντρωσε η «Ν», οι εκπρόσωποι των εμπόρων έθιξαν το ζήτημα της ανάπτυξης mall στο λιμάνι του Πειραιά, την ώρα που όπως τόνισαν αναμένεται να αναπτυχθεί άλλο ένα δίπλα από τον σταθμό του ΟΣΕ. 

Από πλευράς ακτοπλόων σημειώθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι οι επενδύσεις πρέπει να γίνουν. Εξέφρασαν πάντως τον προβληματισμό τους κατά πόσο θα είναι εφικτό να λειτουργήσει ομαλά η ακτοπλοΐα ανάμεσα σε ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα και κτήρια γενικών χρήσεων. Επίσης έχουν τεθεί ζητήματα για την ανάπτυξη του logistic center στην περιοχή του Κερατσινίου. 

Αναφορικά με τις επενδύσεις στη ναυπηγοεπισκευή, οι εκπρόσωποι του κλάδου επεσήμαναν ότι ο κλάδος αναμένει πολλά χρόνια αυτά τα έργα για να αναβιώσει η βιομηχανία και προσέθεσαν ότι επιθυμούν ο ΟΛΠ να εξακολουθήσει να παρέχει υπηρεσίες όπως τις προσέφερε όλα τα προηγούμενα χρόνια. 

Επίσης ο Δήμος Πειραιά έχει ζητήσει σύμφωνα με πληροφορίες την κατασκευή συνεδριακού κέντρου προκειμένου να επιστρέψουν τα Ποσειδώνια στη πόλη. 

Από το σύνολο των φορέων επιδοκιμάστηκε η πρόθεση του νέου μεγαλομετόχου του ΟΛΠ, της κινεζικής Coscο, να προχωρήσει στην ανάπτυξη της νέας βάσης κρουαζιέρας.

Οι επενδύσεις 

Σημειώνεται ότι οι στρατηγικές επενδύσεις του ΟΛΠ διαμορφώνονται σε τέσσερις άξονες:

1. Ηγετική θέση για το home port στην κρουαζιέρα, με προσέλκυση πρόσθετων 580.000 επιβατών που θα χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως λιμάνι εκκίνησης, εκ των οποίων οι 100.000 θα είναι Κινέζοι. Σκοπός είναι να δημιουργηθεί σημαντικό όφελος για την τοπική οικονομία. Θα γίνουν και υποστηρικτικές επενδύσεις, που θα αφορούν την αναβάθμιση της ξενοδοχειακής υποδομής σε εμπορικές και άλλες δραστηριότητες.

2. Κόμβος ναυπηγοεπισκευής στην ανατολική Μεσόγειο, με εγκατάσταση νέας πλωτής δεξαμενής και προσέλκυση 350-450 πλοίων ανά έτος μέσω καλύτερης τιμολόγησης των υπηρεσιών, αυξημένης αξιοπιστίας και γρήγορης εξυπηρέτησης. 

3. Νότια πύλη για το σινοευρωπαϊκό εμπόριο: Επέκταση των δραστηριοτήτων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων μέσω της χερσαίας διασύνδεσής του με τα διαμετακομιστικά κέντρα (με τρένα), προσέλκυση νέων πελατών ro-ro και επέκταση των δραστηριοτήτων της εφοδιαστικής αλυσίδας με την κατασκευή νέων σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων.

4. Πύλη για τη μεταφορά επιβατών σε όλη την Ελλάδα με τη διατήρηση του υπάρχοντος επιπέδου δραστηριότητας και αναβάθμιση των παρεχομένων μέσω στοχευμένων επενδύσεων μικρής κλίμακας (πάρκινγκ, εκβάθυνση λιμένα, ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας).