Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 07 Φεβρουαρίου 2018 12:22

Internet εν πτήσει από τον ΟΤΕ

Με στρατηγικό ρόλο συμμετείχε ο ΟΤΕ στην ανάπτυξη του European Aviation Network (ΕΑΝ), του δικτύου που θα παρέχει ευρυζωνικό internet σε πτήσεις πάνω από την Ευρώπη, η εμπορική διάθεση του οποίου θα ξεκινήσει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2018, αλλάζοντας τα δεδομένα στην αεροπορική αγορά και τους πελάτες της.

Από την έντυπη έκδοση

Με στρατηγικό ρόλο συμμετείχε ο ΟΤΕ στην ανάπτυξη του European Aviation Network (ΕΑΝ), του δικτύου που θα παρέχει ευρυζωνικό internet σε πτήσεις πάνω από την Ευρώπη, η εμπορική διάθεση του οποίου θα ξεκινήσει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2018, αλλάζοντας τα δεδομένα στην αεροπορική αγορά και τους πελάτες της.

Ειδικότερα, ο Όμιλος ΟΤΕ επιλέχθηκε από τον Inmarsat ώστε να αναλάβει την εγκατάσταση και λειτουργία της επίγειας δορυφορικής υποδομής του νέου δικτύου. Ο δορυφορικός σταθμός, που εγκαταστάθηκε στο Κέντρο Δορυφορικών Επικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ στη Νεμέα, αποτελεί το σημείο διασύνδεσης με τον δορυφόρο του Inmarsat. Ο δορυφόρος επικοινωνεί με τον τερματικό εξοπλισμό των αεροσκαφών (OBE) και εξασφαλίζει την αδιάλειπτη παροχή υπηρεσιών Internet.

Για την υλοποίηση του επίγειου δικτύου του European Aviation Network, η COSMOTE ανέλαβε την κάλυψη του εναέριου χώρου της Ελλάδας. Παρά τις τεχνικές ιδιαιτερότητες του έργου, με δεδομένο ότι η χώρα μας καλύπτεται κατά 2/3 από θάλασσα, η COSMOTE προχώρησε σε ειδικό σχεδιασμό και εγκατέστησε σταθμούς βάσης προηγμένης τεχνολογίας με ακτίνα κάλυψης 150 χιλιομέτρων στην ηπειρωτική και τη νησιωτική Ελλάδα, καλύπτοντας -νωρίτερα από το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα- το σύνολο του ελληνικού εναέριου χώρου.

Την ολοκλήρωση του European Aviation Network ανακοίνωσαν προχθές σε κοινή συνέντευξη Τύπου η Deutsche Telekom (βασικός μέτοχος του ΟΤΕ) και ο Inmarsat, μαζί με τη Nokia, ανοίγοντας τον δρόμο για τη χρήση των smartphones και άλλων φορητών συσκευών στα αεροπλάνα, για εκατομμύρια επιβάτες πτήσεων πάνω από την Ευρώπη.

Η υπηρεσία δοκιμάστηκε σε αρκετές πτήσεις, επιβεβαιώνοντας ότι η πραγματική απόδοση του EAN ανταποκρίνεται στον σχεδιαστικό στόχο, επιτυγχάνοντας ασύγκριτα χαμηλή χρονική καθυστέρηση (latency), μικρότερη από 100 ms. [SID:11664534]