Φωτιά αναμένεται να πάρει στη νέα ακτοπλοϊκή σεζόν το Αιγαίο Πέλαγος μετά και την απόφαση των Μινωικών Γραμμών να «ανοιχτούν στα βαθιά» τόσο με συμβατικά πλοία όσο και με ταχύπλοα, δημιουργώντας συνθήκες έντονου ανταγωνισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η Minoan Lines έχει καταθέσει στο υπουργείο Ναυτιλίας τουλάχιστον έξι αιτήματα για γραμμές των Χανίων και των Κυκλάδων.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Φωτιά αναμένεται να πάρει στη νέα ακτοπλοϊκή σεζόν το Αιγαίο Πέλαγος μετά και την απόφαση των Μινωικών Γραμμών να «ανοιχτούν στα βαθιά» τόσο με συμβατικά πλοία όσο και με ταχύπλοα, δημιουργώντας συνθήκες έντονου ανταγωνισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η Minoan Lines έχει καταθέσει στο υπουργείο Ναυτιλίας τουλάχιστον έξι αιτήματα για γραμμές των Χανίων και των Κυκλάδων.
Οι Μινωικές Γραμμές επεξεργάστηκαν σχέδια περαιτέρω επέκτασης της παρουσίας τους στην ακτοπλοϊκή αγορά του Αιγαίου μετά τη συμφωνία πώλησης στον Όμιλο της Attica Group των μετοχών που κατείχαν στη Hellenic Seaways. Η απόφαση των Μινωικών να ανοίξουν πανιά και σε άλλες γραμμές στο Αιγαίο αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών, μία εξέλιξη που βλέπει θετικά και το υπουργείο Ναυτιλίας, ενώ σε συνδυασμό και με την «επιχειρηματική κόντρα» που επικρατεί στις γραμμές της Ραφήνας, αλλά και την είσοδο νέων πλοίων κυρίως ταχυπλόων στις γραμμές των Κυκλάδων από Πειραιά και Ραφήνα, από Golden Star Ferries και Sea Jets, αναμένεται να οξύνουν στο έπακρο τον ανταγωνισμό στο αρχιπέλαγος προς όφελος του επιβάτη, όπως εικάζεται.
Υπενθυμίζεται ότι το πλαίσιο της συμφωνίας μεταξύ Μινωικών και Attica Group για την Hellenic Seaways που επετεύχθη στις 26 Οκτωβρίου του προηγούμενου έτους και εκκρεμεί η ολοκλήρωσή της λόγω της έγκρισης που αναμένεται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, προβλέπει:
Στην ανακοίνωσή τους οι Μινωικές είχαν προαναγγείλει τρόπο τινά τις εξελίξεις, καθώς ανέφεραν ότι η υλοποίηση της συναλλαγής θα είναι επωφελής για την εταιρεία, αλλά και θα συνδράμει µακροπρόθεσµα στον εξορθολογισµό της εσωτερικής ακτοπλοϊκής αγοράς και τη διατήρηση ορθού επιπέδου υγιούς ανταγωνισμού στον κλάδο.
Έτσι οι Μινωικές Γραμμές φέρονται να έχουν καταθέσει αιτήσεις δρομολόγησης του «Highspeed 7» από το Ηράκλειο στις Κυκλάδες στην ίδια γραμμή που εξυπηρετούσε το εν λόγω πλοίο όσο ήταν στην κατοχή της Hellenic Seaways. Επίσης εκτός αυτής της αίτησης η Minoan Lines φέρεται να έχει καταθέσει και άλλες αιτήσεις για δρομολόγηση συμβατικού πλοίου ή πλοίων, από Πειραιά για Κυκλάδες, όπως επίσης και για τη γραμμή των Χανίων. Να σημειωθεί επίσης ότι πρόσφατα, σύμφωνα με το marinetraffic και το Equasis, η εταιρεία μετονόμασε το πλοίο «Europa Palace», που είναι δρομολογημένο στην Ιταλία, σε «Mykonos Palace», εξέλιξη που πολλοί συνδέουν με την κάθοδό του στο Αιγαίο.
Ως «υπόλοιπο» από πέρυσι έχει μείνει ανοικτό το θέμα της ετήσιας δρομολόγησης από την ακτοπλοϊκή εταιρεία Golden Star Ferries (από 1/1/2018-31/10/2018) των δύο ταχυπλόων στη γραμμή από Πειραιά για Κυκλάδες. Το ΣΑΣ του Δεκεμβρίου αποφάσισε να ερωτηθεί το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους κατά πόσο είναι σύννομο να εγκριθούν εκπρόθεσμα δρομολόγια ταχυπλόων που έρχονται για πρώτη φορά στην ελληνική ακτοπλοΐα, λόγω είτε αγοράς είτε ναυπήγησης, όπως συμβαίνει με τα συμβατικά πλοία, τα οποία μόλις παραλαμβάνονται από την ακτοπλοϊκή εταιρεία έχουν δικαίωμα να κάνουν αμέσως δρομολόγια. Μέχρι και χθες δεν υπήρχε απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Η Golden Star
Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ενέκρινε το αίτημα της Golden Star Ferries για δρομολόγηση δύο συμβατικών πλοίων από το Ηράκλειο προς τη Ραφήνα και το αντίστροφο, με ενδιάμεσους σταθμούς νησιά των Κυκλάδων. Προϋπόθεση για τη δρομολόγηση, όπως ετέθη στη συνεδρίαση του ΣΑΣ στα τέλη του 2017, είναι η τήρηση των σχετικών κανόνων για τους χρόνους αφιξοαναχωρήσεων. Χθες, πάντως, εκπρόσωπος της Golden Star ferries βρέθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας διαμαρτυρόμενος, διερευνώντας τι θα πράξει το υπουργείο σε σχέση με τα αιτήματα αυτά.