Με τη δημιουργία πάνω από 40 νέων σημείων εντός του 2018 και κεφάλαια της τάξεως των 90 εκατ. ευρώ επιχειρεί η ΑΒ Βασιλόπουλος, θυγατρική του ομίλου Ahold Delhaize, να «ρεφάρει» τη μικρή απώλεια εσόδων του 2017, η οποία διαμορφώθηκε στο επίπεδο του 3% σε αποπληθωρισμένα μεγέθη, με την ονομαστική, ωστόσο, υποχώρηση πωλήσεων να διαμορφώνεται στο οριακό 1,8%.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Με τη δημιουργία πάνω από 40 νέων σημείων εντός του 2018 και κεφάλαια της τάξεως των 90 εκατ. ευρώ επιχειρεί η ΑΒ Βασιλόπουλος, θυγατρική του ομίλου Ahold Delhaize, να «ρεφάρει» τη μικρή απώλεια εσόδων του 2017, η οποία διαμορφώθηκε στο επίπεδο του 3% σε αποπληθωρισμένα μεγέθη, με την ονομαστική, ωστόσο, υποχώρηση πωλήσεων να διαμορφώνεται στο οριακό 1,8%. Πάντως, στο «τουρνουά πόκερ» που παίχτηκε πέρυσι στην εγχώρια αγορά των σούπερ μάρκετ, που σηματοδοτήθηκε από την επανενεργοποίηση του μεγαλύτερου μέρους του δικτύου της Μαρινόπουλος από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, η ΑΒ Βασιλόπουλος κατάφερε να κρατήσει περί το 70%-80% των καταναλωτών που κέρδισε το 2016.
Αναλυτικότερα, σχολιάζοντας την πορεία της περσινής χρήσης, ο COO του Ομίλου ΑΒ Βασιλόπουλος Λεωνίδας Βρεττάκος επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι «το 2017 ήταν μία ιδιαίτερη χρονιά. Χαρακτηρίστηκε από τον επαναπροσδιορισμό της αγοράς, αλλά και έντονη κινητικότητα συνολικά στον κλάδο, σε επίπεδο ανοίγματος καταστημάτων, με περισσότερα από 700 νέα καταστήματα συνολικά, εκ των οποίων τα 500 αφορούσαν σε εκ νέου ανοίγματα υφιστάμενων δικτύων και τα 200 σε νέα καταστήματα. Στο πλαίσιο αυτό, και με την καταναλωτική δαπάνη σχεδόν σταθερή, η ΑΒ πιστή στη στρατηγική της συνέχισε το επενδυτικό της πλάνο, διατηρώντας τη θέση της στην αγορά με τζίρο πάνω από 2,1 δισ. ευρώ, σημειώνοντας οριακή μείωση 3% σε σχέση με πέρυσι. Παράλληλα, η εταιρεία πέτυχε υψηλή διακράτηση τόσο των μεριδίων αγοράς που κέρδισε το 2016 όσο και των νέων πελατών, σε ποσοστά της τάξης του 70%-80%».
Αξίζει να σημειωθεί ότι συγκριτικά με τη χρήση του 2015, η οποία ήταν εξίσου μια προκλητική χρονιά για την εγχώρια αγορά, η ΑΒ εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 8%. Συνολικά η αλυσίδα τα τελευταία τρία χρόνια έχει πετύχει διεύρυνση του μεριδίου αγοράς πάνω από 4%, το οποίο υπολογίζεται ότι ανέρχεται στο 24%.
Όσον αφορά τη φετινή χρονιά, οι εκτιμήσεις των στελεχών της εγχώριας οργανωμένης λιανικής αναμένουν ότι θα αποτυπωθεί πιο ουσιαστικά ο αντίκτυπος της εξαγοράς της Μαρινόπουλος από τη Σκλαβενίτη, με αποτέλεσμα το περιβάλλον να παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό.
Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με τον κ. Βρεττάκο, «η ΑΒ θα συνεχίσει στην ίδια τροχιά, σχεδιάζοντας τόσο το άμεσο όσο και το μακροπρόθεσμο μέλλον, επενδύοντας περισσότερο από 90 εκατ. ευρώ στη διεύρυνση των υπηρεσιών, αλλά και του δικτύου της. Με νέα σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα, που το 2018 θα ξεπεράσουν τα 40 (σ.σ.: ο αρχικός σχεδιασμός προβλέπει περί τα 43 νέα καταστήματα), η εταιρεία επιδιώκει να συμβάλει έμπρακτα στην ενίσχυση της απασχόλησης και της επιχειρηματικότητας, αλλά και στη στήριξη του πρωτογενούς τομέα». Να σημειωθεί ότι η ΑΒ σήμερα αριθμεί συνολικό δίκτυο 414 καταστημάτων.Εκτός από τη διεύρυνση της παρουσίας, στο επίκεντρο της στρατηγικής της ΑΒ βρίσκεται και η διατήρηση της πιστότητας των καταναλωτών - παλαιών και νέων- και προς τούτο η αλυσίδα υλοποιεί ένα έντονο πρόγραμμα προσφορών. Υπολογίζεται ότι η αλυσίδα εξυπηρετεί περί τα 2,4 εκατ. πελάτες, απασχολώντας συνολικά 14.092 εργαζόμενους, ενώ σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιοποιημένα στοιχεία στα ράφια της αλυσίδας έχουν παρουσία 38.774 είδη, με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να φτάνουν τα