Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 26 Ιανουαρίου 2018 09:24

Άνοιγμα στη γερμανική αγορά από την Capital Ship Management

«Δυναμικό άνοιγμα» στη γερμανική αγορά κάνει η Capital Ship Management συνεργαζόμενη με τη Liberty One. Η ελληνική εταιρεία συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη συμφώνησε με τη γερμανική Liberty του Dietrich Schulz και δημιούργησαν από κοινού τo joint venture «Capital Liberty Invest».

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

«Δυναμικό άνοιγμα» στη γερμανική αγορά κάνει η Capital Ship Management συνεργαζόμενη με τη Liberty One. Η ελληνική εταιρεία συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη συμφώνησε με τη γερμανική Liberty του Dietrich Schulz και δημιούργησαν από κοινού τo joint venture «Capital Liberty Invest».

Η νέα εταιρεία «άνοιξε πανιά» μέσα στον Ιανουάριο στο Leer της Γερμανίας υπό τη διαχείριση της Liberty. Θα αναπτύξει μια πλατφόρμα για την εμπορική και την τεχνική διαχείριση πλοίων στους κυριότερους τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Παράλληλα η κοινοπραξία θα επιδιώξει ευκαιρίες ανάπτυξης στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, εξετάζοντας επενδυτικές ευκαιρίες για μεγέθη από πλοία τύπου Feeder έως πλοία τύπου Post-Panamax, καθώς και στους τομείς των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου και μεταφοράς προϊόντων του πετρελαίου, αλλά και των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και των πλοίων τύπου Multipurpose ship (MPP).

Οι δύο πλευρές δεν έδωσαν λεπτομέρειες για τη συνεργασία, αφήνοντας να εννοηθεί ότι το εύρος της συνεργασίας θα καθορισθεί στην πορεία. Παρ’ όλα αυτά είναι ξεκάθαρο ότι η Capital προσβλέπει στις ευκαιρίες ανάπτυξης που παρουσιάζονται στη γερμανική ναυτιλιακή αγορά.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Maritime & Trading Corp., Γεράσιμος Βεντούρης, τόνισε σχετικά με τα οφέλη της κοινοπραξίας: «Είμαι στην ευχάριστη θέση να βλέπω την Capital να ενώνει τις δυνάμεις της με τη Liberty. Εκτιμώ πολύ τον κ. Schulz και την εταιρεία του και πιστεύω ότι μέσω της κοινοπραξίας μας θα είμαστε σε θέση να παρέχουμε ποιοτικές υπηρεσίες διαχείρισης πλοίων και πλατφόρμες αγοραπωλησίας πλοίων στη γερμανική αγορά και πέρα από αυτήν».

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Liberty, Dietrich Schulz, αναφορικά με το ξεκίνημα της συνεργασίας με την Capital δήλωσε ότι η κοινοπραξία θα δώσει την ευκαιρία στους δύο ομίλους να προσφέρουν μια σειρά υπηρεσιών στους ενδιαφερόμενους για τη γερμανική ναυτιλιακή αγορά, σε διάφορους ναυτιλιακούς τομείς αλλά και μεγέθη πλοίων.

«Είμαι προσωπικά ευτυχής που συνεργάζομαι με μια καθιερωμένη ναυτιλιακή εταιρεία όπως η Capital Ship Management Corp., η οποία απολαμβάνει εξαιρετικής φήμης στις παγκόσμιες ναυτιλιακές αγορές» δήλωσε, ενώ χαρακτηριστικά τόνισε: «Είμαστε εδώ για να ταρακουνήσουμε την αγορά».

Οι εταιρείες

Η Capital Ship Management, συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη, αποτελεί μια ναυτιλιακή εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες σε ολόκληρο το φάσμα της διαχείρισης ποντοπόρων πλοίων. Η Capital και οι συνδεδεμένες με αυτήν εταιρείες διαχειρίζονται επί του παρόντος στόλο 74 πλοίων συμπεριλαμβανομένων 49 δεξαμενόπλοιων (14 VLCC, 5 Suezmax, 2 Aframax, 27 MR / Handy και ένα μικρό δεξαμενόπλοιο), έξι φορτηγών πλοίων μεταφοράς φορτίου χύδην (τέσσερα μοντέρνα Capesize και δύο handy bulk carriers), 19 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (15 Post-Panamax και 4 Feeder).

Η συνολική χωρητικότητα του στόλου φτάνει τα 9 εκατ. τόνους (dwt) περίπου. Η Capital είναι θυγατρική της Capital Maritime & Trading Corp. O υπό διαχείριση στόλος περιλαμβάνει τα πλοία της Capital Product Partners L.P., που είναι εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά του Nasdaq.

Η Liberty αποτελεί ένα one stop shop για τον ναυτιλιακό κλάδο. Σχεδιασμένο για να συνδυάζει μεταξύ άλλων τη διαχείριση πλοίων από τη Liberty Blue, την εμπειρία στην εμπορία πλοίων και την ισχυρή παρουσία στη γερμανική ναυτιλιακή αγορά. Διαθέτει έναν στόλο από 30 πλοία.

Αγορές

Σημειώνεται ότι το 2017, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία αποτιμήσεων Vesselsvalue, η Capital Maritime and Trading του Βαγγέλη Μαρινάκη περιλαμβάνονται μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών που επένδυσαν αρκετά εκατομμύρια δολάρια σε αγορές πλοίων από πλειστηριασμούς τραπεζών. Ειδικότερα, διέθεσε τα περισσότερα χρήματα για αγορές πλοίων αφού αγόρασε πέντε πλοία αντί 165 εκατ. δολ.