Παράταση τριών εβδομάδων, μέχρι τις 16 Φεβρουαρίου, παίρνει και τυπικά η ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού, η μακροχρόνια παραχώρηση της οποίας φαίνεται ότι δύσκολα θα οριστικοποιηθεί μέσα στο 2018 μετά και τη σειρά όρων και προϋποθέσεων που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιώργου Χατζηλίδη
[email protected]
Παράταση τριών εβδομάδων, μέχρι τις 16 Φεβρουαρίου, παίρνει και τυπικά η ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού, η μακροχρόνια παραχώρηση της οποίας φαίνεται ότι δύσκολα θα οριστικοποιηθεί μέσα στο 2018 μετά και τη σειρά όρων και προϋποθέσεων που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Πρόκειται για ακόμα μία αναβολή στις διαδικασίες παραχώρησης της Εγνατίας, την πολλοστή εδώ και 4,5 χρόνια που ο αυτοκινητόδρομος «βγήκε» προς πώληση στο πλαίσιο των μνημονιακών δεσμεύσεων της χώρας, δίνοντας συνέχεια σε ένα σίριαλ που φαίνεται ότι για να ολοκληρωθεί θα πρέπει να κλείσει και η δέσμη συγκεκριμένων προαπαιτούμενων στο πλαίσιο της τρίτης αξιολόγησης.
Το σημαντικότερο, ίσως, εξ αυτών αφορά την εκκρεμότητα της Εγνατία Οδός ΑΕ με την Τράπεζα Πειραιώς, σε σχέση με την αναδιάρθρωση του ομολογιακού δανείου, ύψους 250 εκατ. ευρώ, και συγκεκριμένα τη διαφορά των δύο μερών για ένα ποσό ύψους περίπου 40 εκατ. ευρώ, επί της οποίας θα αποφανθεί η Δικαιοσύνη.
Επίσης, τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών καλούνται να προσδιορίσουν, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, ένα προσχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης το οποίο θα καθορίζει την τιμολογιακή πολιτική για όλους τους σταθμούς διοδίων του αυτοκινητοδρόμου και τους κάθετους άξονες. Πηγές με γνώση των δεδομένων στην Εγνατία αναφέρουν στη «Ν» ότι, υπό το φως των νέων εξελίξεων, δύσκολα ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2018 και, πλέον, μένει να φανεί εάν η κυβέρνηση θα ενεργοποιήσει το plan b, επιχειρώντας να πείσει τους θεσμούς για την ανάγκη αξιοποίησης της Εγνατίας μέσω ΣΔΙΤ.