Το φράγμα των 4 εκατομμυρίων στη διακίνηση containers έσπασε το 2017 το λιμάνι του Πειραιά. Χθες η Cosco Shipping Ports ανακοίνωσε τα ετήσια στοιχεία για τη διακίνηση containers στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά, που έφτασαν τα 3,691 εκατ., σημειώνοντας αύξηση κατά 6,4% σε σχέση με το 2016. Μαζί με τα containers που διακινήθηκαν πέρσι, στον προβλήτα Ι, η συνολική διακίνηση στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», ξεπέρασε τα 4,1 εκατ. teu.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Το φράγμα των 4 εκατομμυρίων στη διακίνηση containers έσπασε το 2017 το λιμάνι του Πειραιά. Χθες η Cosco Shipping Ports ανακοίνωσε τα ετήσια στοιχεία για τη διακίνηση containers στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά, που έφτασαν τα 3,691 εκατ., σημειώνοντας αύξηση κατά 6,4% σε σχέση με το 2016. Μαζί με τα containers που διακινήθηκαν πέρσι, στον προβλήτα Ι, η συνολική διακίνηση στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», ξεπέρασε τα 4,1 εκατ. teu.
Ωστόσο η υλοποίηση του σχεδιασμού των Κινέζων για το μεγάλο λιμάνι της χώρας είναι περίπου στη μέση, αφού στόχο έχουν η διακίνηση containers να ξεπεράσει τα 7 εκατ. σε ετήσια βάση και να γίνει ο Πειραιάς το πρώτο λιμάνι της Μεσογείου.
Εντυπωσιακή αύξηση μεγεθών πέτυχε ο κινεζικός ναυτιλιακός γίγαντας και σε παγκόσμιο επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, από τα τέρμιναλ της Cosco διακινήθηκαν το 2017 συνολικά 87,31 εκατ. teu από 77,52 εκατ. το 2016, καταγράφοντας ποσοστιαία άνοδο κατά 12,6%. Σύμφωνα με την τελευταία καταμέτρηση της Drewry, η Cosco είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος terminal operator στον κόσμο.
Στα στατιστικά του ομίλου κυριαρχούν τα τέρμιναλ που βρίσκονται στην Κίνα. Ωστόσο η διαρκής επέκταση στο εξωτερικό αποτυπώνεται πλέον και στα στατιστικά στοιχεία. Η διακίνηση teu εκτός Κίνας έφτασε πέρσι τα 18,84 εκατ. και αντιπροσωπεύουν πλέον το 21% της συνολικής διακίνησης. Είναι επίσης ιδιαίτερα εντυπωσιακό ότι τα overseas terminals διακίνησαν 5,25 εκατ. teu περισσότερα από το 2016, πετυχαίνοντας μια άνοδο της τάξης του 38,7%.
Ενδεικτικό της επεκτατικής πολιτικής της Κίνας, στο πλαίσιο του one belt one zone που θα ενώνει εμπορικά Ασία και Ευρώπη από στεριά και θάλασσα, είναι και το γεγονός ότι οι τρεις μεγαλύτεροι Operators της Κίνας, μαζί με την China Merchant και την SIPG, διαθέτουν αυτή τη στιγμή παρουσία σε περισσότερες από 40 χώρες σε όλο τον κόσμο, όταν μόλις πριν από πέντε χρόνια είχαν βάση μόλις σε 10 χώρες.
Στόχος τα 5 εκατ.
Στόχος της νέας διοίκησης του ΟΛΠ είναι το 2019 να διακινηθούν περί τα 5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Η ολοκλήρωση των επενδύσεων θα επιτρέψει να αυξηθεί η δυναμικότητα των προβλητών σε περισσότερα από 7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση, ενώ μακροπρόθεσμα σχεδιάζεται να ξεπεράσουν τα 10 εκατ.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με την έκδοση των Lloyds List για τα 100 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου, του λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται στην 38η θέση για το 2016, έναντι της 43ης το 2015. Ο Πειραιάς αύξησε τη διακίνηση φορτίων 12% το 2016 σε σύγκριση με το 2015 και συγκεκριμένα από τα 3.330.000 teu το 2015 ανέβηκε το 2016 στα 3.736.644 teu. Επίσης, το τέλος του 2016 βρήκε το λιμάνι του Πειραιά στην τρίτη θέση ανάμεσα στα λιμάνια της Μεσογείου πίσω από τα ισπανικά λιμάνια της Αλχεθίρας, που διακίνησε 4,76 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, και της Βαλένθια με 4,72 εκατομμύρια teu. Τα δύο ισπανικά λιμάνια βρίσκονταν στην 28η και στην 29η θέση, αντίστοιχα, παγκοσμίως.
Η επέκταση
Το 2017 ήταν έτος επέκτασης για τις λιμενικές και όχι μόνο δραστηριότητες της Cosco. Aγόρασε το 51% του ισπανικού terminal operator Noatum έναντι 228 εκατ. δολαρίων. Επίσης έχει κάνει επενδύσεις στην Τουρκία, το Βέλγιο, την Αμβέρσα, το Ρότερνταμ αλλά και στο Σουέζ.
Μόλις χθες ανακοίνωσε ότι αναλαμβάνει τον έλεγχο του τέρμιναλ «Zeebrugge» στο Βέλγιο. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η Cosco συμφώνησε με τη λιμενική αρχή του λιμανιού να αναλάβει τη διαχείριση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, αφού πρώτα εξαγόρασε το 76% των μετοχών από την APM Terminals έναντι 42,1 εκατ. δολαρίων. H Cosco έχει υπογράψει επίσης προσύμφωνο με την CMA CGM προκειμένου να αποκτήσει το 10% που έχει η γαλλική εταιρεία στο βελγικό Σ.ΕΜΠΟ.