Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 19 Σεπτεμβρίου 2006 17:56

Πέντε εργολαβίες σε εξέλιξη στο Πέταλο του Μαλιακού

Το ΥΠΕΧΩΔΕ υπέγραψε σήμερα τη σύμβαση για το τμήμα «Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου με τα σύνοδα έργα του στο τμήμα Νέα Κοίτη Σπερχειού - Τέλος Α/Κ Ροδίτσας του άξονα ΠΑΘΕ» στο Πέταλο του Μαλιακού.

Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 94 εκατομμύρια ευρώ και θα εκτελεστεί από την εταιρεία ΑΤΤΙΚΑΤ Α.Τ.Ε.

Για το θέμα αυτό ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Μέρα με την μέρα ένα από τα χειρότερα κομμάτια του εθνικού οδικού δικτύου, το λεγόμενο "Φονικό Πέταλο του Μαλιακού", γίνεται ένας κλειστός ασφαλής αυτοκινητόδρομός ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Με την υπογραφή της σύμβασης του έργου Νέα Κοίτη Σπερχειού - Ανισόπεδος Κόμβος Ροδίτσας οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν αμέσως, και πλέον γίνονται πέντε οι εργολαβίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στο Πέταλο του Μαλιακού. Υλοποιούμε, δηλαδή, έργα προϋπολογισμού 600 εκατομμυρίων ευρώ και κατασκευάζουμε 59,2 χιλιόμετρα σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου... Με το τμήμα Νέα Κοίτη Σπερχειού - Ανισόπεδος Κόμβος Ροδίτσας βελτιώνεται η χάραξη με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού, δημιουργείται νέο δίκτυο παράπλευρων οδών και αναδιευθετούνται η Νέα Κοίτη του Σπερχειού ποταμού και η Τάφρος της Λαμίας. Κυρίως, όμως, με το νέο ανισόπεδο κόμβο Ροδίτσας εξασφαλίζεται η δυνατότητα πρόσβασης από την πόλη της Λαμίας στον ΠΑΘΕ και -μελλοντικά- στον Ε65, αλλά και η σύνδεση του ΠΑΘΕ με το εθνικό οδικό δίκτυο προς Δομοκό και προς Αντίρριο.

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται:

- Η κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μήκους 4,1 χλμ. περίπου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) ανά κατεύθυνση. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από δύο υποτμήματα: τη συναρμογή με το τμήμα Σκάρφεια-Θερμοπύλες και τμήμα 3,8 χλμ. που συνδέει με το επόμενο τμήμα Λαμία- Ράχες. Θα κατασκευαστεί με μονόπλευρη διαπλάτυνση της Νέας Εθνικής Οδού προς τα δεξιά, με εξαίρεση ένα τμήμα 900 μέτρων που αποτελεί νέα χάραξη.

- Κατάλληλες διευθετήσεις του αυτοκινητοδρόμου για την αναδιευθέτηση της κοίτης του Σπερχειού ποταμού (μήκους περίπου 5,5 χλμ.)

- Η αναδιευθέτηση της Τάφρου Λαμίας (μήκους περίπου 4,5 χλμ).

- Η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου Ροδίτσας. Πρόκειται για νέο πλήρη κόμβο σε σχήμα «τρομπέτας» με πέντε κλάδους.

- Η κατασκευή παράπλευρου, εγκάρσιου και τοπικού οδικού δικτύου μήκους 9 χλμ.

- Η κατασκευή τμήματος του αυτοκινητοδρόμου προς το Αντίρριο ( μήκους περίπου 1 χλμ).

Συνεπώς, οι 5 εργολαβίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στο Πέταλο του Μαλιακού είναι οι εξής:

- Παράκαμψη Αγίου Κωνσταντίνου. Η κατασκευή του έργου ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2007.

- Παράκαμψη Καμένων Βούρλων. Η κατασκευή του έργου ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2007.

- Ανισόπεδος Κόμβος Θερμοπυλών - νέα κοίτη Σπερχειού και Ανισόπεδος Κόμβος Ροδίτσας - Ανισόπεδος Κόμβος Αγίας Μαρίνας Στυλίδας. Η κατασκευή του έργου ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο του 2007.

- Σκάρφεια - Θερμοπύλες. Η κατασκευή του έργου ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2008.

- Νέα Κοίτη Σπερχειού - Α/Κ Ροδίτσας. Η σύμβαση του έργου υπεγράφη σήμερα και θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2009».