Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2006 17:52

Δέλτα: Δεν υπήρξε, ούτε μπορεί να υπάρξει καρτέλ γάλακτος

«Η ΔΕΛΤΑ, που αποτελεί σήμερα τον κλάδο γαλακτοκομικών του ομίλου VIVARTIA, συμμετέχει στον ανταγωνισμό του κλάδου που, εδώ και δεκαπέντε χρόνια, είναι σκληρός και, συχνά, αδυσώπητος μεταξύ των εταιρειών του κλάδου.

Οι συχνές αλλαγές μεριδίων, η ταχύτατη είσοδος πολλών νέων εταιρειών στην αγορά, ο έντονος πόλεμος προσφορών προς τον καταναλωτή και η συνεχής τραχύτατη αντιπαράθεση των εταιρειών σε εμπορικό και επικοινωνιακό επίπεδο (ενίοτε και σε νομικό), έχουν απασχολήσει επανειλημμένα την επικαιρότητα και την ειδησεογραφία, και έχουν κατά κόρο τεκμηριωθεί.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον καθημερινής μάχης για την προτίμηση του καταναλωτή, καμία συνεννόηση δεν είναι δυνατή. Τα συμφέροντα είναι αντίθετα. Οι πρακτικές εξ ορισμού αποκλίνουσες. Ποτέ δεν υπήρξε καρτέλ γάλακτος, ούτε μπορεί να υπάρξει.

Οσοι με περισσή ευκολία παραβλέπουν το τεκμήριο της αθωότητας, προκαταλαμβάνουν τη δικαιοσύνη, προβάλλουν ανακριβή στοιχεία, παρουσιάζουν κείμενα εκτός περιεχομένου και χαρακτηρίζουν έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς και παραγωγικούς κλάδους της εθνικής οικονομίας ως καρτέλ, αδικούν τους δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους που απασχολεί ο κλάδος, τη συνεισφορά του στην εθνική οικονομία και κτηνοτροφία και τα διεθνή επιτεύγματά του. Αδικούν τους ίδιους τους καταναλωτές που καθημερινά επισκέπτονται χιλιάδες μαγαζιά, έχουν ελεύθερη πρόσβαση σε εκατοντάδες προϊόντα από δεκάδες εταιρείες και "ψηφίζουν" έτσι με το ευρώ τους, διαμορφώνοντας τα μερίδια στην αγορά. Και υπονομεύουν την υγιή επιχειρηματική δράση -τη μόνη που μπορεί να στηρίξει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας.

Αυτή είναι η αλήθεια, αυτή είναι η πραγματικότητα. Η ΔΕΛΤΑ, εξάλλου, έχει παράσχει με απόλυτη προθυμία έναν τεράστιο όγκο στοιχείων για την ενημέρωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ανταποκρινόμενη ανεπιφύλακτα στη διενεργούμενη εδώ και δύο χρόνια έρευνά της. Η ΔΕΛΤΑ αισθάνεται ότι δεν έχει τίποτε να κρύψει και τίποτε να φοβηθεί. Την ηγετική της θέση στην αγορά δεν την κέρδισε με εναρμονισμένες πρακτικές, αλλά με τις δικές της προδιαγραφές. Προδιαγραφές και αξίες για τις οποίες είμαστε περήφανοι και τις οποίες ανταμείβουν οι καταναλωτές διαλέγοντας τα προϊόντα μας».