Τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς αποκλειστικά από τις 21 Φεβρουαρίου 2018 εισάγει το πολυνομοσχέδιο για την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης, προβλέποντας λεπτομερώς τη νέα διαδικασία, καθώς επίσης τον τρόπο ικανοποίησης των πιστωτών από το πλειστηρίασμα και τις αρμοδιότητες των συμβολαιογράφων.
Από την έντυπη έκδοση
Τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς αποκλειστικά από τις 21 Φεβρουαρίου 2018 εισάγει το πολυνομοσχέδιο για την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης, προβλέποντας λεπτομερώς τη νέα διαδικασία, καθώς επίσης τον τρόπο ικανοποίησης των πιστωτών από το πλειστηρίασμα και τις αρμοδιότητες των συμβολαιογράφων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου επισημαίνεται η σημασία των πλειστηριασμών ως το βασικό εργαλείο αναγκαστικής εκτέλεσης για την ικανοποίηση χρηματικής αξίωσης. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Στην πολιτική δίκη η απονομή του δικαίου διαλαμβάνει δύο στάδια: κατ’ αρχάς, το δίκαιο διαγιγνώσκεται και, στη συνέχεια, υλοποιείται. Η αναγκαστική εκτέλεση ακολουθεί τη διαγνωστική δίκη η οποία ολοκληρώνεται με την έκδοση της δικαστικής απόφασης και αποσκοπεί στην κατά κυριολεξία απονομή του δικαίου έναντι του ηττηθέντος διαδίκου όταν αυτός δεν συμμορφώνεται εκουσίως προς το διατακτικό της. Ως εκ τούτου, κατά την αναγκαστική εκτέλεση μιας δικαστικής απόφασης, παρέχεται έννομη προστασία. Η αξίωση εκτέλεσης της δικαστικής απόφασης ανήκει στον πυρήνα του άρθρου 20 του Συντάγματος».