Σε ηλεκτρονικά πορτοφόλια μεταμορφώνονται στα χέρια των Ελλήνων καταναλωτών οι φορητές ψηφιακές συσκευές, οι οποίες εξελίσσονται και σε αποτελεσματικά εργαλεία οικονομικής διαχείρισης. Περίοπτη θέση και σε αυτή την εξέλιξη κατέχει το κινητό τηλέφωνο. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Digital Payments της Visa, το mobile money έχει γίνει δεύτερη φύση για το 60% των καταναλωτών στη χώρα μας. Οι Millennials βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της υιοθέτησης ψηφιακών πληρωμών, με το 86% των ερωτηθέντων ηλικίας 18-34 ετών να χαρακτηρίζει τον εαυτό του ως «Χρήστη mobile πληρωμών».
Από την έντυπη έκδοση
Σε ηλεκτρονικά πορτοφόλια μεταμορφώνονται στα χέρια των Ελλήνων καταναλωτών οι φορητές ψηφιακές συσκευές, οι οποίες εξελίσσονται και σε αποτελεσματικά εργαλεία οικονομικής διαχείρισης. Περίοπτη θέση και σε αυτή την εξέλιξη κατέχει το κινητό τηλέφωνο. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Digital Payments της Visa, το mobile money έχει γίνει δεύτερη φύση για το 60% των καταναλωτών στη χώρα μας. Οι Millennials βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της υιοθέτησης ψηφιακών πληρωμών, με το 86% των ερωτηθέντων ηλικίας 18-34 ετών να χαρακτηρίζει τον εαυτό του ως «Χρήστη mobile πληρωμών».
Το 78% των Ελλήνων πλέον χρησιμοποιεί τις φορητές του συσκευές για να παρακολουθεί τα οικονομικά του, να ελέγχει το υπόλοιπό του online ή μέσω τραπεζικών εφαρμογών. Oι αγορές είναι η δεύτερη πιο διαδεδομένη ενέργεια (64%). Το 60% ελέγχει το υπόλοιπο του λογαριασμού του ή έχει πρόσβαση σε άλλες τραπεζικές υπηρεσίες μέσω κάποιας εφαρμογής στο κινητό του, ποσοστό το οποίο σημείωσε μεγάλη άνοδο τα τελευταία χρόνια. Οι καταναλωτές αισθάνονται περισσότερο άνετοι να πραγματοποιούν συναλλαγές με το κινητό τους και μένουν πιο μακριά από το PC ή το laptop τους. Επίσης το 42% των Ελλήνων καταναλωτών χρησιμοποιεί smartphone ή tablet για την αποστολή ή αποδοχή χρημάτων από φίλους ή οικογένεια. Όπως τονίζει ο Νίκος Καμπανόπουλος, γενικός διευθυντής της Visa σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, «τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής φανερώνουν την εμπιστοσύνη και τον ενθουσιασμό των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τους νέους τρόπους συναλλαγών, ενώ το 75% θεωρεί την ταχύτητα ως το μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους».
Αναφορικά με την προοπτική, όπως δείχνουν τα στοιχεία, το 93% των Ελλήνων καταναλωτών αναμένεται μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να πραγματοποιεί πληρωμές μέσω κάποιας φορητής συσκευής. Οι Millennials είναι πιο πιθανό να κάνουν πληρωμές μέσω φορητών συσκευών στα επόμενα τρία χρόνια σε ποσοστό 95%.
Ασφάλεια και άνεση
Όπως σημειώνεται, οι καταναλωτές αισθάνονται πλέον μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια να χρησιμοποιούν μεθόδους ψηφιακών πληρωμών, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμη προβληματισμοί ειδικά σε θέματα ιδιωτικότητας. Το 67% των Ελλήνων Millennials και το 68% των υπόλοιπων ηλικιών θεωρούν την ασφάλεια ως τον πιο σημαντικό παράγοντα στη χρήση φορητών συσκευών για πληρωμές. Η πλειοψηφία νιώθει πιο άνετα όταν γνωρίζει ότι τα προσωπικά στοιχεία δεν θα τεθούν σε κίνδυνο. Αξίζει να σημειωθεί πως το 51% των καταναλωτών μοιράζεται τα ηλεκτρονικά του δεδομένα με την οικογένεια, το 29% με τις τράπεζες και το 24% με το κράτος. Η ιδιωτικότητα επίσης είναι αρκετά ψηλά στην ατζέντα των θεμάτων που απασχολούν τους καταναλωτές. Το 54% των millennials απέδωσε τις ανησυχίες περί της ιδιωτικής του ζωή ως εμπόδιο για τη χρήση ψηφιακών πληρωμών.
Στην Ευρώπη και στη χώρα μας οι πιο διαδεδομένες κατηγορίες για mobile πληρωμές είναι τα εστιατόρια, τα super market, τα μεταφορικά μέσα, το delivery και η διασκέδαση. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές χρησιμοποιούν φορητή συσκευή με μέσο όρο συναλλαγών 9 ευρώ σε φυσικά καταστήματα και 38 ευρώ online. Σε ό,τι αφορά ταξίδια στο εξωτερικό, οι Ευρωπαίοι έχουν χρησιμοποιήσει φορητή συσκευή για συναλλαγές σε 103 χώρες, κάτι που φανερώνει ότι νιώθουν άνεση και ασφάλεια στη χρήση smartphone ή tablet για αγορές σε κάποια άλλη χώρα.