Υψηλές επιδόσεις αναμένονται και φέτος για τα ΕΛΠΕ, καθώς ανώτατα στελέχη του ομίλου εκτιμούν πως τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων θα υπερβούν τα 800 εκατ. ευρώ, προσθέτοντας επίσης πως, ανάλογα με την εξέλιξη των διεθνών τιμών του πετρελαίου έως το τέλος της χρονιάς, είναι πιθανό να ξεπεράσουν ακόμη και τα 850 εκατομμύρια. Μια επίδοση που κινείται στα ίδια επίπεδα ή μπορεί ακόμη και να ξεπεράσει το «ιστορικό υψηλό» κερδοφορίας που σημείωσαν τα Ελληνικά Πετρέλαια το 2016, όταν τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 836 εκατ. ευρώ.
Από την έντυπη έκδοση
Του Κώστα Δεληγιάννη
[email protected]
Υψηλές επιδόσεις αναμένονται και φέτος για τα ΕΛΠΕ, καθώς ανώτατα στελέχη του ομίλου εκτιμούν πως τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων θα υπερβούν τα 800 εκατ. ευρώ, προσθέτοντας επίσης πως, ανάλογα με την εξέλιξη των διεθνών τιμών του πετρελαίου έως το τέλος της χρονιάς, είναι πιθανό να ξεπεράσουν ακόμη και τα 850 εκατομμύρια. Μια επίδοση που κινείται στα ίδια επίπεδα ή μπορεί ακόμη και να ξεπεράσει το «ιστορικό υψηλό» κερδοφορίας που σημείωσαν τα Ελληνικά Πετρέλαια το 2016, όταν τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 836 εκατ. ευρώ.
Αξιοσημείωτο είναι πως η φετινή κερδοφορία δεν ανακόπηκε από τη μειωμένη παραγωγή του διυλιστηρίου της Ελευσίνας, στο οποίο με αφορμή την τεχνική βλάβη τον Ιούλιο στη μονάδα υδρογόνου πραγματοποιήθηκε εκτεταμένο πρόγραμμα συντήρησης, με συνέπεια να τεθεί ξανά σε πλήρη λειτουργία στα μέσα Σεπτεμβρίου. Κι αυτό γιατί το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο και τη Θεσσαλονίκη μπόρεσαν να καλύψουν το κενό παραγωγής.
Παράλληλα, ο όμιλος έχει ήδη συνάψει συμφωνίες για το σύνολο των προϊόντων που θα εξάγει μέσα σε ολόκληρο το επόμενο έτος. Κάτι που σημαίνει πως έχει θέσει τις βάσεις για μια εξίσου καλή οικονομική πορεία και το 2018.
Δίκτυο πρατηρίων
Όσον αφορά την εσωτερική λιανική αγορά και το δίκτυο πρατηρίων, σύμφωνα με στελέχη του τμήματος Εγχώριας και Διεθνούς Εμπορίας της εταιρείας, στόχος είναι να γίνει ακόμη πιο αισθητή η «είσοδος» στην τροφοδοσία οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (ηλεκτρικά, CNG). Έτσι, στα δύο υπάρχοντα πρατήρια (Γλυφάδα και Κηφισιά) με σταθμούς φόρτισης ηλεκτροκίνητων Ι.Χ., σύντομα θα προστεθεί ένα ακόμη πρατήριο στην Ολυμπία Οδό (ΣΕΑ Ψαθόπυργος) για τον ανεφοδιασμό ηλεκτρικών οχημάτων.
Στο συγκεκριμένο κατάστημα, το οποίο τα ΕΛΠΕ χαρακτηρίζουν ως πρατήριο του μέλλοντος, καθώς ενσαρκώνει την τάση μετεξέλιξης των πρατηρίων σε retail outlet, θα υπάρχει επίσης δυνατότητα ανεφοδιασμού οχημάτων CNG. Ένα καύσιμο στο οποίο η εταιρεία σκοπεύει να διευρύνει την παρουσία της, εντάσσοντάς το σε 10 ακόμη πρατήρια.
Παράλληλα, τα Ελληνικά Πετρέλαια θα συνεχίσουν τη στρατηγική αύξησης των ιδιόκτητων πρατηρίων την οποία ακολουθούν τα τελευταία χρόνια, με συνέπεια σήμερα να ανέρχονται σε 200 από 30 που ήταν πριν από μία 5ετία. Στόχος είναι τα επόμενα χρόνια να διευρυνθούν στα 300.
Υψηλότερο «κατώφλι» για την πώληση του ΔΕΣΦΑ
Σχολιάζοντας τη μετάθεση της διορίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την εξαγορά ποσοστού 66% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ, από τις οποίες το 35% ανήκει στον όμιλο Ελληνικών Πετρελαίων, ανώτατα στελέχη του ομίλου σημειώνουν ότι πλέον το «κατώφλι» του εύλογου τιμήματος δεν είναι τα 400 εκατ. ευρώ, αφού έχει αναθεωρηθεί προς τα πάνω.
Στο συγκεκριμένο ποσό είχε «κλειδώσει» η πώληση του 66% των μετοχών στην αζερική εταιρεία Socar στον προηγούμενο διαγωνισμό, ο οποίος στην πορεία κηρύχθηκε άγονος.
Ωστόσο, αν και συχνά προβάλλεται ως σημείο αναφοράς για τον καινούργιο διαγωνισμό, σύμφωνα με τα ίδια στελέχη των ΕΛΠΕ ανταποκρίνεται σε ξεπερασμένα πλέον δεδομένα.
Έτσι, τα νέα δεδομένα ανεβάζουν αισθητά το «κατώφλι», χωρίς ωστόσο τα ίδια στελέχη να θελήσουν να το ποσοτικοποιήσουν.
Από την άλλη πλευρά, οι πηγές των Ελληνικών Πετρελαίων αποκαλύπτουν πως στην περίπτωση της ισπανικής Regasificadora del Noroeste, η οποία είναι ο ένας από τους δύο συμμετέχοντες στον διαγωνισμό, ο βασικός λόγος πίσω από το αίτημα για μετάθεση της προθεσμίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών δεν ήταν η προετοιμασία της προσφοράς.
Αντίθετα, η εταιρεία βρίσκεται σε διερευνητικές επαφές με άλλους υποψήφιους επενδυτές, ώστε να «συνασπισθούν» με την ίδια επικεφαλής και να υποβάλουν δεσμευτική προσφορά ως κοινοπραξία.