Απέναντι σε μια διεθνή αγορά πολύ ανταγωνιστική, τα Business Schools της Γαλλίας πρέπει να αναπτυχθούν, διεθνοποιηθούν και να ανταποκριθούν στα διεθνή στάνταρ της εκπαίδευσης. Τεράστιες εγκαταστάσεις που συνδέονται μεταξύ τους, χιλιάδες φοιτητές από όλο τον κόσμο, νέες τεχνολογίες και εκπαίδευση υψηλού επιπέδου προσανατολισμένη προς τον κόσμο των επιχειρήσεων και όχι μόνο.
Του Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη*
Γενικά
Απέναντι σε μια διεθνή αγορά πολύ ανταγωνιστική, τα Business Schools της Γαλλίας πρέπει να αναπτυχθούν, διεθνοποιηθούν και να ανταποκριθούν στα διεθνή στάνταρ της εκπαίδευσης. Τεράστιες εγκαταστάσεις που συνδέονται μεταξύ τους, χιλιάδες φοιτητές από όλο τον κόσμο, νέες τεχνολογίες και εκπαίδευση υψηλού επιπέδου προσανατολισμένη προς τον κόσμο των επιχειρήσεων και όχι μόνο.
Στις βασικές κλασικές σπουδές του μάνατζμεντ, όπως Λογιστική, Μάρκετινγκ, Χρηματοοικονομική, η εκπαίδευση των φοιτητών περιλαμβάνει διδασκαλία της ιστορίας, ιστορία της τέχνης, γεωπολιτική και δραστηριότητες που αναπτύσσουν δεξιότητες συμπεριφοράς (soft skills). Επίσης, λόγω της ανάπτυξης της ψηφιακής τεχνολογίας, οι φοιτητές δεν μπορούν να αγνοούν τις βάσεις κωδικών, big data, τεχνητή νοημοσύνη και τις εφαρμογές τους. Οφείλουν να έχουν μια γενική κουλτούρα και κριτικό πνεύμα.
Τα Business Schools εδώ και μερικά χρόνια αναπτύσσουν «διπλά διπλώματα» όπως, μηχανικός μάνατζερ, μάνατζερ δικηγόρος των επιχειρήσεων, σχεδιαστής μάνατζερ, μηχανικός πωλήσεων, marketing engineering, κ.α.
Τέλος, όλοι οι φοιτητές είναι υποχρεωμένοι να περάσουν ένα εξάμηνο στο εξωτερικό, χάρη στις σχέσεις των Business Schools της Γαλλίας με ξένα Πανεπιστήμια και Business Schools.
Κατάταξη – Διαστάσεις επιτυχίας
Το περιοδικό «L’ Express» κατατάσσει κάθε χρόνο τα Business Schools με βάση ακαδημαϊκά κριτήρια, όπως η ποιότητα των προσόντων των καθηγητών, οι σχέσεις με τις επιχειρήσεις (κριτήριο «entrepreneurship»), ο αριθμός ξένων καθηγητών στις σχολές, ο αριθμός ξένων φοιτητών που φοιτούν, το ποσοστό ικανοποίησης των διπλωματούχων σε διεθνές επίπεδο, η πιστοποίηση των προγραμμάτων από διεθνείς οργανισμούς ( EQUIS, AACSB, AMBA), βιβλιοθήκες, οπτικοακουστικά μέσα, κ.α.
Οι σχολές βαθμολογήθηκαν σε τρεις διαστάσεις:
Παρακάτω παρουσιάζονται οι 20 πρώτες Σχολές σε ένα σύνολο 38 (έτος 2018).
Η συμμετοχή των φοιτητών σε μια Σχολή Μάνατζμεντ θεωρείται έξω από τα συνηθισμένα για πολλούς συμμετέχοντες στη ζωή των επιχειρήσεων, για το λόγο αυτό οι Business Schools πρέπει να ετοιμάζουν τους φοιτητές τους να αντιμετωπίσουν όλες τις πιθανές αλλαγές σε διαφορετικά επίπεδα όπως, περιβαλλοντικό, ψηφιακό-τεχνολογικό, κοινωνικό-ηθικό.
*Καθηγητής στο Πολυτεχνείο Κρήτης, Ακαδημαϊκός, Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών της Ισπανίας, Ακαδημαϊκός, Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων, Distinguished Research Professor, Audencia Business School, France