Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 09 Οκτωβρίου 2006 19:46

Μέτρα για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στο δημόσιο

Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά στην εξοικονόμηση ενέργειας στο δημόσιο τομέα, υπέγραψαν ο υπουργός Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης Προκόπης Παυλόπουλος, ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γιώργος Αλογοσκούφης και ο υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας.

Τα μέτρα προβλέπουν την -μέχρι τις 30 Μαρτίου 2007- αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων που αποτε­λούνται από λαμπτήρες πυρακτώσεως ή φθορισμού κλάσης ενεργειακής απόδοσης κατώτερης της Β, με λαμπτήρες φθορισμού κλάσης ενερ­γειακής απόδοσης Α ή Β.

Επίσης προβλέπεται η προκύπτουσα φωτεινότητα σε lux μετά την αντικατάσταση των λαμπτήρων να μην υπερβαίνει την υφιστάμενη πριν την παρέμβαση, καθώς και η εγκατάσταση καταλλήλων διατάξεων αυτοματισμού, κατά περίπτωση εφαρμογής (π.χ. διάδρομοι ορόφων, κοινόχρηστοι χώροι, κλπ) για τον έλεγχο της σβέσης ή/και τη μείωση της φωτεινότητας των συστημάτων αυτών, ώστε να επιτυγχάνεται περαιτέρω εξοικονόμηση ενέργειας.

Η περίπτωση τυχόν μείωσης του συντελεστού ισχύος (συνφ) της συνολικής ηλεκτρο­λο­γικής εγκατάστασης του κτηρίου μετά την παρέμβαση, πρέπει να αντι­μετωπίζεται σε κεντρικό επίπεδο ανά κτήριο με προσθήκη κατάλληλου εξοπλισμού αντιστάθμισης, ώστε ο συντελεστής ισχύος να τη­ρεί­ται πάντοτε πά­νω από το όριο του 0,95.

Ο κεντρικός συντονισμός των παρεμβάσεων θα ασκείται από τον γενικό γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης Αθανάσιο Βεζυργιάννη και τον γενικό γραμματέα του Υπουργείου Ανάπτυξης Νίκο Στεφάνου.

Τα μέτρα αφορούν τα κτήρια του Δημόσιου τομέα (ιδιόκτητα ή μισθωμένα), της Αυτοδιοίκησης και των Εποπτευόμενων Φορέων.