Από το σημείο μηδέν μέσα από μια startup επανήλθε στην παγκόσμια αγορά το brand Nokia, στοχεύοντας να κατακτήσει εκ νέου τη θέση που κατείχε στο παρελθόν η γνωστή φινλανδική εταιρεία.
Από την έντυπη έκδοση
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Από το σημείο μηδέν μέσα από μια startup επανήλθε στην παγκόσμια αγορά το brand Nokia, στοχεύοντας να κατακτήσει εκ νέου τη θέση που κατείχε στο παρελθόν η γνωστή φινλανδική εταιρεία.
Η εταιρεία HMD Global με έδρα τη Φινλανδία ξεκίνησε πριν από περίπου έναν χρόνο από ομάδα στελεχών προερχόμενων από το «παλιό» τμήμα κινητών τηλεφώνων της Nokia για να λανσάρει τα νέα κινητά Nokia, έχοντας στο οπλοστάσιό της τα δικαιώματα χρήσης μιας μάρκας, η οποία πρωταγωνίστησε για πολλά χρόνια στην κινητή τηλεφωνία. Στην Ελλάδα η Νόκια πριν από την πώλησή της στη Microsoft το 2014 έφθασε να έχει μερίδιο 45%, ενώ σε χώρες όπως στο Ισραήλ είχε πιάσει και το 60%.
«Θεωρούμε τον εαυτό μας ένα startup καθώς ακόμα δεν έχουμε ξεπεράσει τους 600 εργαζόμενους» σημειώνει μιλώντας στη «Ν» ο Λάμπρος Ζολώτας, Country Manager της HMD Global για την Ελλάδα, την Κύπρο και το Ισραήλ, ο οποίος υπογραμμίζει ότι, παρά το μικρό ακόμα μέγεθος της εταιρείας που έχει αναλάβει να «αναστήσει» τη μάρκα Nokia, έχει καταφέρει ήδη να λανσάρει τα νέα κινητά στο μεγαλύτερο μέρος του κόσμου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή εργάζονται για την HMD Global 6 άτομα, τον Γενάρη θα γίνουν 8 και ελπίζει ότι το 2018 θα είναι τουλάχιστον 10, με προοπτική η ομάδα να μεγαλώσει περαιτέρω.
«Βρήκαμε ανοιχτές πόρτες και συνεργάτες που θέλουν να προχωρήσουν μαζί μας σε όλο τον κόσμο. Αυτό μας δίνει την αισιοδοξία και τη δύναμη να προχωρήσουμε. Ο στόχος μας είναι αντίστοιχος του ονόματος Nokia. Θέλουμε τα επόμενα 3 έως 5 χρόνια να είμαστε ανάμεσα στους πρώτους τρεις κατασκευαστές συσκευών κινητής τηλεφωνίας. Ελπίζω στην Ελλάδα να πιάσουμε τον στόχο όχι στα πέντε χρόνια, αλλά στα τρία» προσθέτει ο κ. Ζολώτας.
Οι Έλληνες καταναλωτές
Αναφορικά ειδικότερα με την ελληνική αγορά, ο κ. Ζολώτας υπογραμμίζει ότι την επανατοποθέτηση της Nokia βοηθά το γεγονός ότι ως λαός «αγαπάμε» τις μάρκες: «Είμαστε ακόμα μια αγορά - καταναλωτές που μας ενδιαφέρει το όνομα. Υπάρχουν χώρες στην Ανατολική Ευρώπη που είναι τελείως spec oriented αγορά (αγορά που οι καταναλωτές αγοράζουν βάσει των τεχνικών χαρακτηριστικών). Στην Ελλάδα θέλουμε επώνυμο τηλέφωνο. Ο Έλληνας δεν θα πάει εύκολα σε μια λύση που δεν είναι επώνυμη. Απευθυνόμαστε στην αγορά των νεότερων δημιουργικών χρηστών, αλλά και σε όσους έχουν κάνει στο παρελθόν χρήση της μάρκας για την οποία δεν έχει υπάρξει κάποια κακή αναφορά. Πρόκειται για ένα πολύ καινοτόμο όνομα που δεν δημιούργησε αντιπαλότητες. Η Nokia είχε πάντα πολύ καλές αρχές και εμείς προχωράμε αντίστοιχα».
Αλλαγές στην επικοινωνία
Όσο για το τι ακολουθεί στις συσκευές κινητής τηλεφωνίας, ο κ. Ζολώτας σημειώνει ότι η καινοτομία θα αφορά κυρίως τα υλικά κατασκευής, ενώ αναρωτιέται και ο ίδιος για το ποια θα είναι η εικόνα ενός smartphone έπειταά από 5 χρόνια με δεδομένο ότι οι τεχνολογίες «τρέχουν»: «Φανταζόμαστε το κινητό όπως είναι σήμερα; Δεν γίνεται, γιατί το σημερινό δεν έχει καμιά σχέση με αυτό πριν 10 χρόνια. Πώς θα επηρεάσουν οι τεχνολογίες της εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality) ή το IoT (επικοινωνία μεταξύ των μηχανών) αλλά και πώς θα επικοινωνούμε με το κινητό. Αυτή τη στιγμή παρατηρούμε ότι οι νέοι 14 με 20 χρόνων επικοινωνούν σχεδόν μόνο με γραπτό κείμενο, δεν μιλάνε…».