Παραμένουν υψηλές οι απώλειες για την ελληνική μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, ωστόσο αναφύονται σημάδια ανάκαμψης στους βασικούς οικονομικούς δείκτες όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις των χωρών μελών της Ε.Ε. που παρουσιάστηκε στην ετήσια γενική συνέλευση των μικρομεσαίων (22 - 24 Νοεμβρίου) στο Ταλίν της Εσθονίας.
Παραμένουν υψηλές οι απώλειες για την ελληνική μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, ωστόσο αναφύονται σημάδια ανάκαμψης στους βασικούς οικονομικούς δείκτες όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις των χωρών μελών της Ε.Ε. που παρουσιάστηκε στην ετήσια γενική συνέλευση των μικρομεσαίων (22 - 24 Νοεμβρίου) στο Ταλίν της Εσθονίας.
Όπως αναφέρει η έκθεση, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις συγκροτούν τη συντριπτική πλειονότητα της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, διατηρώντας ως μερίδιο το 99,5% στο σύνολο των επιχειρήσεων, το 86,9% της απασχόλησης και το 73,2% της προστιθέμενης αξίας. Η απασχόληση στις ΜΜΕ αυξήθηκε την περίοδο 2015 - 2016 κατά 2,4%, ενώ η προστιθέμενη αξία σημείωσε άνοδο 1,4%.
Για το 2018, αναμένονται να δημιουργηθούν από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις επιπλέον 96.500 νέες θέσεις απασχόλησης, ενώ οι προβολές δείχνουν θετικό ρυθμό αύξησης της προστιθέμενης αξίας κατά 5,8%.
Στο σκέλος εφαρμογής των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και βελτίωσης του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, η Ελλάδα φαίνεται να παραμένει κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με σημαντικές ωστόσο ενδείξεις βελτίωσης στους τομείς των δημοσίων επενδύσεων και των δημοσίων συμβάσεων. Αντίθετα, σημειώνει τη χειρότερη επίδοση στην Ε.Ε. - 27 στον τομέα της πρόσβασης στη χρηματοδότηση, ενώ σημαντική υστέρηση παρατηρείται στο κριτήριο της διεθνοποίησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Συνολικά, η χώρα αξιολογείται θετικά ως προς την πορεία εφαρμογής των αρχών της Πράξης για τις ΜΜΕ.
Η Έκθεση για τις ελληνικές μικρές επιχειρήσεις αναφέρεται στην αποτελεσματική εφαρμογή του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών, αλλά και στην ανάγκη θεσμοθέτησης ενός μηχανισμού έγκαιρης προειδοποίησης των επιχειρήσεων σε κρίση, μια δράση την οποία έχει αναλάβει να υλοποιήσει πιλοτικά το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ μεταφέροντας τις καλές πρακτικές και την ευρωπαϊκή εμπειρία στην ελληνική πραγματικότητα.
Η ΓΣΕΒΕΕ εκπροσωπήθηκε από τον πρόεδρο Γιώργο Καββαθά και τον γενικό γραμματέα Γιώργο Κουράση, ενώ ο επιστημονικός σύμβουλος Δημήτρης Μπίμπας εκπροσώπησε το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων.
Στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης, και στο περιθώριο των συναντήσεων με ομόλογες οργανώσεις των χωρών μελών της ΕΕ, ο κ. Καββαθάς, επισήμανε τη σημασία που έχει η καθιέρωση μιας ευρωπαϊκής ατζέντας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και δεσμεύτηκε για την προώθηση της Πράξης για τις ΜΜΕ σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο.
Έκανε λόγο για κριτική ανάγνωση των στατιστικών δεδομένων και για ανάδειξη πολιτικών που θα βελτιώνουν το οικονομικό χάσμα Βορρά- Νότου. Ο κ. Κουράσης προέταξε τη σημασία ανάπτυξης διμερών και πολυμερών σχέσεων των οργανώσεων για τις ΜΜΕ στην Ευρώπη, τόσο σε επίπεδο πολιτικών όσο και σε επίπεδο ανταλλαγής επιχειρησιακών στρατηγικών όσο και επιχειρηματικών ιδεών.