Διευρύνει την επί 34 έτη συνεργασία του με την αλυσίδα Σκλαβενίτη ο Αγροτικός Γαλακτοκομικός Συνεταιρισμός Καλαβρύτων κάνοντας ντεμπούτο στην αγορά του «φρέσκου» γάλακτος.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Διευρύνει την επί 34 έτη συνεργασία του με την αλυσίδα Σκλαβενίτη ο Αγροτικός Γαλακτοκομικός Συνεταιρισμός Καλαβρύτων κάνοντας ντεμπούτο στην αγορά του «φρέσκου» γάλακτος.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε πρόσφατα ο διευθυντής του Συνεταιρισμού Καλαβρύτων Αθανάσιος Παπαδόπουλος, στον τοπικό ηλεκτρονικό Τύπο, πριν από τα Χριστούγεννα δρομολογείται η διάθεση μέσω του δικτύου των καταστημάτων της Σκλαβενίτης, «φρέσκου» τυποποιημένου αγελαδινού γάλακτος σε συσκευασία ενός λίτρου, μικρής διάρκειας - επτά ημερών, πλήρες 3,5% λιπαρά και ελαφρύ 1,5% λιπαρά. Οι σχεδιασμοί αφορούν στη διάθεση του φρέσκου γάλακτος σε πρώτη φάση στην Αττική, καθώς και στην ευρύτερη περιοχή της Αχαΐας, ενώ δεν αποκλείεται να δοκιμαστεί και το εγχείρημα του ΑΤΜ γάλακτος στα Καλάβρυτα. Η δυναμική της παραγωγής ανέρχεται σε 5.000 κιλά ημερησίως, ενώ οι σχεδιασμοί προβλέπουν σύντομα να πραγματοποιείται και η εμφιάλωση - τυποποίηση στις εγκαταστάσεις του Συνεταιρισμού.
Να σημειωθεί ότι η συνεργασία των δύο πλευρών μετράει από το 1983 με τον Συνεταιρισμό να έχει συνάψει συμφωνία κατ’ αποκλειστικότητα με την αλυσίδα, μέσω της οποίας διαθέτει κυρίως την παραδοσιακή Βαρελίσια Φέτα ΠΟΠ, προϊόν υψηλής ποιότητας που είναι γνωστή στο καταναλωτικό κοινό ως «ΦΕΤΑ Καλαβρύτων» ή «ΦΕΤΑ της Ένωσης ή του Συνεταιρισμού Καλαβρύτων».
Η απόφαση εισόδου του Συνεταιρισμού και στην παραγωγή αγελαδινού γάλακτος ανοίγει τον δρόμο της ένταξης στο αναπροσαρμοσμένο καταστατικό του Συνεταιρισμού και των αγελαδοτρόφων Καλαβρύτων, οι οποίοι μέσω σύστασης Ομάδας Παραγωγών δύναται σε βάθος πενταετίας να αναπτύξουν δικιές του εγκαταστάσεις, βυτία κτλ. Απώτερος στόχος είναι η αύξηση της αγελαδοτροφίας στην περιοχή. Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Καλαβρύτων έρχεται να προστεθεί στην αυξανόμενη λίστα των συνεταιρισμών που τα τελευταία χρόνια παίρνουν «θέση» στην αγορά γάλακτος διεκδικώντας μερίδια από τη βιομηχανία. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η απόφαση όλο και περισσότερων Συνεταιρισμών να διαθέσουν άμεσα στον καταναλωτή τα προϊόντα τους, εξασφαλίζει καλύτερο περιθώριο κέρδους στους παραγωγούς, ενώ ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα καλύτερης τελικής τιμής. Από την πλευρά της βιομηχανίας, πάντως, εκφράζεται σκεπτικισμός έναντι του εγχειρήματος κυρίως των ΑΤΜ γάλακτος ως προς το θέμα της ποιότητας και των υγειονομικών συνθηκών.