Στο τομέα των logistics εισέρχεται η Star Bulk, ενώ διαβλέπει καλή αγορά για το ξηρό φορτίο, τουλάχιστον όσον αφορά τα επόμενα δύο - τρία χρόνια.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Στο τομέα των logistics εισέρχεται η Star Bulk, ενώ διαβλέπει καλή αγορά για το ξηρό φορτίο, τουλάχιστον όσον αφορά τα επόμενα δύο - τρία χρόνια.
Η νέα εταιρεία του ναυτιλιακού ομίλου είναι η Star Logistics Management, την οποία ίδρυσε η Star Bulk στη διάρκεια του Οκτωβρίου στη Γενεύη.
Όπως ανέφερε ο Έλληνας εφοπλιστής Πέτρος Παππάς, σχολιάζοντας στο conference call τα οικονομικά αποτελέσματα του γ’ τριμήνου, η νέα εταιρεία θα δραστηριοποιηθεί αρχικά στη μεταφορά σιτηρών, ενώ στην πορεία αναμένεται να ενισχύσει και τον στόλο της Star Bulk με νέα φορτία.
Το πιο σημαντικό από όλα όμως, σύμφωνα με τον κ. Παππά, είναι ότι στη ναυτιλιακή εταιρεία θα αποκτήσουν πληροφορίες από τη «σκοτεινή πλευρά» της αγοράς, όπως χαρακτήρισε τους ναυλωτές.
Έσπευσε πάντως να ξεκαθαρίσει ότι η αναφορά αυτή δεν έχει αρνητικό χαρακτήρα και εξήγησε ότι πολύ απλά για μια ναυτιλιακή εταιρεία δεν γνωρίζει τον τρόπο που κινούνται τα φορτία μέχρι να φτάσουν στα πλοία. Ο ίδιος θεωρεί ότι με την ενασχόληση του ομίλου στα logistics, σταδιακά θα επωφεληθεί και η Star Bulk.
Ισχυρή ζήτηση
Ο επικεφαλής της Star Bulk, σχολιάζοντας τη βελτίωση των αποτελεσμάτων της εταιρείας, σημείωσε ότι είναι αισιόδοξος για την αγορά όσον αφορά τα επόμενα δύο - τρία χρόνια, αφού αναμένεται να υπάρξει συγκράτηση της προσφοράς χωρητικότητας, ενώ η ζήτηση αναμένεται να παραμείνει ισχυρή.
Στάθηκε στις νέες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις που έρχονται για τα πλοία, οι οποίες θα στείλουν ακόμα περισσότερα πλοία για διάλυση, και θα επαναφέρουν το slow steaming. Προειδοποίησε όμως ότι αν οι εφοπλιστές διαταράξουν τις λεπτές ισορροπίες προχωρώντας σε απερίσκεπτες παραγγελίες νέων πλοίων, η θετική πορεία της αγοράς θα είναι βραχυπρόθεσμη.
Παραγγελίες
Όσον αφορά τις νέες παραγγελίες στο ξηρό φορτίο, συνολικά είναι χαμηλά για φέτος, αφού οι νέες παραγγελίες φέτος φτάνουν τα 22,5 εκατ. dwt. Ωστόσο, υπογράμμισε ότι υπάρχουν άλλα 25 εκατ. τόνοι οι οποίες αφορούν options και επιστολές προθέσεων οι οποίες μένει να αποδειχθεί αν θα καταλήξουν σε νέα χωρητικότητα.
Αναφορικά με το 2018 εκτίμησε ότι θα είναι καλύτερο σε σχέση με το 2017. «Δεν γνωρίζω συγκεκριμένα τι ακριβώς περιμένουμε, αλλά αν υπολογίσει κανείς ότι η προσφορά θα αυξηθεί κατά 2% και η ζήτηση πάνω από 3,5%, τότε μάλλον αυτό θα δώσει ώθηση στην αγορά».
Τα αποτελέσματα
Σε ποσοστό 80% κατάφερε να μειώσει τις ζημιές της η Star Bulk το γ’ τρίμηνο του 2017 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Παρ’ όλα αυτά η εταιρεία δεν κατάφερε να φτάσει τις προσδοκίες για ακόμα καλύτερη παρουσία που είχαν οι αναλυτές της Wall Street.
Πιο συγκεκριμένα η Star Bulk παρουσίασε ζημιές ύψους 7,4 εκατ. δολαρίων από ζημιές 39,4 εκατ. δολαρίων πέρυσι.
«Καταφέραμε να εκμεταλλευτούμε τις συνθήκες της αγοράς τους τελευταίους δύο μήνες και να κλείσουμε με ναυλοσύμφωνα 15 πλοία, εξασφαλίζοντας περισσότερα έσοδα» σημείωσε ο κ. Παππάς και προσέθεσε ότι για το τέταρτο τρίμηνο έχει εξασφαλισθεί το 80% των καθαρών ημερών λειτουργίας του στόλου στα 12.615 δολάρια την ημέρα κατά μέσο όρο. Όσον αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2018 το ποσοστό αυτό φτάνει το 25% και ο μέσος ημερήσιος ναύλος διαμορφώνεται στα 11.982 δολάρια.
Παραλαβή πλοίου
Η Star Bulk αναμένεται να παραλάβει μέσα στον Δεκέμβριο το χωρητικότητας 176.300 dwt «Star Triumph» το οποίο ναυπηγήθηκε το 2004. Το πλοίο εκτιμάται ότι αποκτήθηκε στην τιμή των 14 εκατ. δολαρίων από την Osaka Asahi Kaiun. H εταιρεία έχει στον στόλο της 67 bulk carriers. Πρόκειται για οκτώ νεότευκτα newcastlemaxes, 12 capesize, τέσσερα post panamax, 20 kamsarmax, τρία panamax, 14 ultramax και 10 supramax.