Παρελθόν αποτελούν πλέον τα χάρτινα εισιτήρια και οι κάρτες που χρησιμοποιούσε το επιβατικό κοινό για τις μετακινήσεις του με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα, ωστόσο την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού έρχονται να επιτείνουν με τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι αυτό το διάστημα με την εξυπηρέτηση και ενημέρωση των επιβατών στους σταθμούς.
Από την έντυπη έκδοση
Παρελθόν αποτελούν πλέον τα χάρτινα εισιτήρια και οι κάρτες που χρησιμοποιούσε το επιβατικό κοινό για τις μετακινήσεις του με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα, ωστόσο την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού έρχονται να επιτείνουν με τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι αυτό το διάστημα με την εξυπηρέτηση και ενημέρωση των επιβατών στους σταθμούς.
Χαμηλή εξοικείωση
Οι πολίτες προμηθεύονται το ηλεκτρονικό εισιτήριο, δυστυχώς, δίχως να έχει προηγηθεί καμία ενημέρωση και προετοιμασία, με το κοινό να μην είναι καθόλου εξοικειωμένο.
Πολλοί είχαν ακόμα χάρτινα εισιτήρια, χωρίς όμως να μπορούν να τα ακυρώσουν, αφού τα μηχανήματα είχαν αφαιρεθεί.
Έτσι για μια ακόμη φορά, οι ουρές στα γκισέ και τα αυτόματα μηχανήματα ηλεκτρονικών καρτών - εισιτηρίων ήταν μεγάλες. Σε αρκετούς σταθμούς, μάλιστα, το αυτόματο μηχάνημα ή το γκισέ ήταν μόλις... ένα εν λειτουργία, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να περιμένουν αρκετά λεπτά για ένα εισιτήριο. Σύμφωνα με πληροφορίες, πολύ σύντομα το λογισμικό των παλαιών μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων (ισπανικής εταιρείας) θα αναβαθμιστεί ώστε να εκδίδουν και αυτά τα νέα εισιτήρια.
Από σήμερα ξεκινά και το σταδιακό κλείσιμο των πυλών σε εισόδους και εξόδους των σταθμών το οποίο αναμένεται να προκαλέσει και αυτό πρόσθετα προβλήματα μέχρι να εξοικειωθούν πλήρως οι χρήστες με το νέο σύστημα.
Οι πύλες θα κλείσουν σταδιακά και στόχος είναι να «κλείσει» το σύνολο των σταθμών έως τις 20 Δεκεμβρίου. Τα κριτήρια βάσει των οποίων θα καθορίζεται το κλείσιμο των πυλών σχετίζονται με την επιβατική κίνηση, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι στους σταθμούς που θα επιλεγούν η πλειονότητα των πυλών θα είναι κλειστή. Ωστόσο, θα παραμείνουν ορισμένες πύλες ανοιχτές ώστε να εξυπηρετούνται ειδικές κατηγορίες πολιτών (π.χ. ΑμεΑ, άνεργοι, σώματα ασφαλείας), που δικαιούνται ελεύθερη επιβίβαση στα μέσα.
Εν τω μεταξύ, ο ΟΑΣΑ εξακολουθεί να εκδίδει καθημερινά ανακοινώσεις που περιλαμβάνουν νέες δυνατότητες ή διευκρινίσεις σχετικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Με χθεσινή ανακοίνωση προτρέπει το επιβατικό κοινό το οποίο δικαιούται μειωμένο εισιτήριο, όπως προβεί στην έκδοση προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας.
Στη συνέχεια, έχει τη δυνατότητα αγοράς των μειωμένων κομίστρων, είτε από τα αυτόματα μηχανήματα επαναφόρτισης καρτών, είτε από το διαδίκτυο (www.athenacard.gr).
Λεωφορεία και τρόλεϊ
Πάντως, δεν είναι λίγοι οι επιβάτες που δυσκολεύονται να βρουν ηλεκτρονικά εισιτήρια ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που η μετακίνηση τους πραγματοποιείται με λεωφορεία και τρόλεϊ.
Τα εκδοτήρια της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) που παρέχουν ηλεκτρονικά εισιτήρια βρίσκονται σε κεντρικά σημεία, με αποτέλεσμα όσοι επιβιβάζονται από περιφερειακές στάσεις να μην μπορούν να προμηθευτούν ηλεκτρονικά εισιτήρια.
Ο ΟΑΣΑ υποστηρίζει ότι ήδη 200 περιπτεριούχοι έχουν προμηθευτεί τα ειδικά μηχανήματα POS εκτύπωσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, ενώ συνολικά αναμένεται να φτάσουν τα 600.
Οι περιπτεριούχοι, από την πλευρά τους, κατηγορούν τον ΟΑΣΑ ότι δεν έχει προχωρήσει στις απαιτούμενες ενέργειες και προετοιμασίες για τη διασύνδεση των μηχανημάτων με τις τράπεζες, ενώ δεν έχει προχωρήσει σε καμία ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργίας τους προς τους περιπτεριούχους.
Νέα 24ωρη απεργία αύριο
Νέα 24ωρη απεργία για αύριο Τρίτη (21/11) κήρυξε το σωματείο εργαζομένων στο μετρό ΣΕΛΜΑ. Τα μέλη του σωματείου αντιδρούν στην προοπτική ένταξης των αστικών συγκοινωνιών στο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων και ζητούν συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο για την επίλυση και του χρηματοδοτικού ζητήματος των αστικών συγκοινωνιών.