Την επιβολή κατ' αποκοπήν προστίμου 5,5 εκατ. ευρώ (10.512 ευρώ ημερησίως, από το Μάιο του 2005 -τελευταία απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου- μέχρι σήμερα) στην Ελλάδα εισηγήθηκε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Ευρωδικαστήριο για τη μη επιστροφή των κρατικών ενισχύσεων, ύψους 160 εκατ. ευρώ, που δόθηκαν στην Ολυμπιακή κατά την περίοδο 1998 - 2002.
Παράλληλα η Επιτροπή εισηγείται να εξακολουθήσει η Ελλάδα να πληρώνει ημερήσιο πρόστιμο 10.512 ευρώ μέχρις ότου συμμορφωθεί με την απόφαση 2002 της Επιτροπής.
Επιπρόσθετα, η Επιτροπή εισηγείται ένα ακόμα ημερήσιο πρόστιμο, ύψους 53.611 ευρώ, το οποίο θα ισχύσει από την ημέρα που το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εκδώσει τη νέα απόφασή του σχετικά με την παράβαση και η Ελλάδα εξακολουθήσει να μη συμμορφώνεται.
Aντίδραση ΣΥΝ
Για απαράδεκτη και μεθοδευμένη πολιτική απόφαση, που προβλέπει την εξαφάνιση του Εθνικού Αερομεταφορέα της Ελλάδας, κάνει λόγο ο Συνασπισμός, καλώντας τη κυβέρνηση «να βάλει φραγμό στις επιδιώξεις της Επιτροπής της Ε.Ε. για επικράτηση 2-3 αερομεταφορέων στην Ευρώπη.»
«Οι ίδιες οι κυβερνήσεις, τόσο του ΠΑΣΟΚ για πολλά χρόνια, όσο και της ΝΔ -σημειώνει ο ΣΥΝ- με μια άνευ προηγουμένου πολιτική απαξίωσης της Ο.Α., διευκόλυναν την Επιτροπή της Ε.Ε. να παραπέμψει την χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και να εισηγηθεί την επιβολή πρωτοφανών ημερήσιων και εφάπαξ προστίμων. Τη στιγμή που άλλα κράτη-μέλη υπερασπίζονται σθεναρά τις αεροπορικές τους εταιρείες και επιβάλουν την επιβίωσή τους (π.χ. Ιταλία για την Αλιτάλια, Γαλλία για την Αιρ Φρανς, Πορτογαλία για την ΤΑΠ, Ισπανία για την Ιμπέρια κλπ)».
Τέλος ο ΣΥΝ ζητεί ουσιαστική ανασυγκρότηση του αερομεταφορέα, «ώστε η χώρα να έχει, όχι μόνο βιώσιμη Ολυμπιακή αλλά και δημόσια εθνική στρατηγική στις αερομεταφορές, όπως εξάλλου έχουν επιλέξει πολλές χώρες εντός και εκτός Ε.Ε.».