Εντυπωσιακά είναι τα οικονομικά μεγέθη για το γνωστό site κοινωνικής δικτύωσης Facebook στη διάρκεια του τριμήνου που έληξε στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Από την έντυπη έκδοση
Εντυπωσιακά είναι τα οικονομικά μεγέθη για το γνωστό site κοινωνικής δικτύωσης Facebook στη διάρκεια του τριμήνου που έληξε στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Οι μηνιαίοι χρήστες του Facebook (όσοι το χρησιμοποιούν τουλάχιστον μία φορά μέσα στο μήνα) έφτασαν τα 2,07 δισεκατομμύρια, κατά 16% περισσότεροι, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, ενώ τα διαφημιστικά του έσοδα ξεπέρασαν τα 10 δισ. δολάρια.
Τα κέρδη του, στο τρίτο τρίμηνο του 2017, έφθασαν στα 4,71 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 79% έναντι του αντίστοιχου περσινού τριμήνου, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών και τις προσδοκίες των επενδυτών. Αυτό έδωσε νέα ώθηση στη μετοχή του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου στο αμερικανικό χρηματιστήριο, η οποία άγγιξε το επίπεδο ρεκόρ των 183 δολαρίων στη συνεδρίαση της Παρασκευής, για να υποχωρήσει όμως χθες, αφού οι επενδυτές απορρόφησαν γρήγορα τα εντυπωσιακά οικονομικά μεγέθη και εστίασαν στις ανησυχίες για το κόστος μετά την απόφαση της εταιρείας να δαπανήσει περισσότερα χρήματα για να αντιμετωπίσει διάφορα περιστατικά που έχουν να κάνουν με κακή χρήση του site.
Πάντως, οι μετοχές του Facebook έχουν αυξηθεί σχεδόν 60% μέσα στο 2017, παρά τις αυξανόμενες επικρίσεις που αυτό δέχεται για πολιτικούς λόγους. Κάτι που δείχνει ότι, προς το παρόν τουλάχιστον, οι επενδυτές δεν ανησυχούν για αυξημένο πολιτικό κίνδυνο, ούτε οι διαφημιστές και οι διαφημιζόμενοι, οι οποίοι συνεχίζουν να αγοράζουν online διαφημίσεις.
Τα έσοδα του Facebook έφθασαν τα 10,33 δισ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο (αύξηση 47% σε σχέση με πέρυσι) και σχεδόν όλα προέρχονται από διαφημίσεις. Πιο συγκεκριμένα, τα διαφημιστικά έσοδα τρίτου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 49% στα 10,14 δισ. δολάρια και, από αυτά, το 88% αφορούσε διαφημίσεις σε κινητές συσκευές, όλο και συχνότερα με τη μορφή βίντεο. Είχαν προηγηθεί αυξήσεις των διαφημιστικών εσόδων κατά 47% στο δεύτερο τρίμηνο φέτος και κατά 51% στο πρώτο. Και αυτό παρόλο που η μέση τιμή της διαφήμισης έχει αυξηθεί κατά 35% μέσα σε ένα έτος.
Με αφορμή την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων, ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ, άδραξε την ευκαιρία για να αντικρούσει τις κατηγορίες ότι το Facebook επέτρεψε την παραπληροφόρηση και τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ το 2016.
Λίγο νωρίτερα, ο επικεφαλής του νομικού τμήματος του Facebook Κόλιν Στρετς είχε περάσει μάλλον δύσκολες ώρες στις επιτροπές του Κογκρέσου, που διερευνούν τη ρωσική ανάμιξη στην πολιτική σκηνή των ΗΠΑ, με τη «βοήθεια» και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ο κ. Ζούκερμπεργκ καταδίκασε τις απόπειρες της Ρωσίας να επηρεάσει τις αμερικανικές εκλογές μέσω κατευθυνόμενων διχαστικών αναρτήσεων και πολιτικών διαφημίσεων στο Facebook. «Αυτό που έκαναν είναι λάθος και δεν πρόκειται να το υποστηρίξουμε» είπε, σε τηλεφωνική συνομιλία του με οικονομικούς αναλυτές, και επανέλαβε ότι θα εντείνει τις προσπάθειες να μην επαναληφθεί κάτι τέτοιο στο μέλλον. Όπως ανέφερε, θα γίνουν πρόσθετες δαπάνες, ώστε άλλοι 10.000 άνθρωποι να παρακολουθούν το περιεχόμενο του Facebook, το οποίο έχει πλέον 23.165 εργαζομένους.
«Η κοινότητά μας συνεχίζει να μεγαλώνει και οι δουλειές μας πάνε καλά. Αλλά τίποτε απ’ αυτά δεν έχει σημασία, αν οι υπηρεσίες μας χρησιμοποιούνται με τρόπους που δεν φέρνουν τους ανθρώπους κοντά. Το εννοούμε σοβαρά, όταν λέμε ότι θα αποτρέψουμε τις καταχρήσεις στις πλατφόρμες μας. Επενδύουμε τόσο πολύ στην ασφάλεια, που αυτό θα έχει επίπτωση στη μελλοντική κερδοφορία μας. Η προστασία της κοινότητάς μας είναι πιο σημαντική από τη μεγιστοποίηση των κερδών μας» εξήγησε ο κ. Ζούκερμπεργκ.