Τα πρώτα δειλά βήματα όσον αφορά την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας φαίνεται να κάνει η κεντρική εξουσία, με δεδομένο ότι βρισκόμαστε πολύ πίσω από τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη στον συγκεκριμένο τομέα.
Από την έντυπη έκδοση
Των Γιάννη Κανουπάκη και Κώστα Δεληγιάννη
Τα πρώτα δειλά βήματα όσον αφορά την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας φαίνεται να κάνει η κεντρική εξουσία, με δεδομένο ότι βρισκόμαστε πολύ πίσω από τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη στον συγκεκριμένο τομέα.
Το σχετικό νομικό πλαίσιο υπάρχει εδώ και έναν χρόνο, με συγκεκριμένες δεσμεύσεις έναντι της Ε.Ε. για την προώθηση των εναλλακτικών πηγών ενέργειας στα αυτοκίνητα, αλλά επί της ουσίας δεν έχει γίνει τίποτε μέχρι σήμερα.
Το κράτος και η τοπική αυτοδιοίκηση δεν έχουν εξασφαλίσει ούτε καν τις ελάχιστες υποδομές ούτως ώστε να μπουν στην αγορά αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα, επιβατικά και επαγγελματικά, τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια, με στόχο την αλλαγή της κουλτούρας για ένα πιο πολιτισμένο περιβάλλον με λιγότερους ρύπους, θόρυβο και καλύτερη οικονομική διαχείριση σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Δεν έχει ξεκαθαρισθεί, παράλληλα, ποιο θα είναι το μοντέλο ανάπτυξης των αναγκαίων υποδομών. Βεβαίως, τίθεται και το ερώτημα αν τα υπάρχοντα τοπικά ηλεκτρικά δίκτυα διανομής «αντέχουν» τη μετάβαση της αυτοκίνησης στο μέλλον.