Ο ρόλος παραγωγών και προμηθευτών καταναλωτικών αγαθών στη νέα εποχή του λιανεμπορίου, ήταν το θέμα του τρίτου πάνελ στο 2ο Συνέδριο της Ναυτεμπορικής για το λιανεμπόριο.
Ο ρόλος παραγωγών και προμηθευτών καταναλωτικών αγαθών στη νέα εποχή του λιανεμπορίου, ήταν το θέμα του τρίτου πάνελ στο 2ο Συνέδριο της Ναυτεμπορικής για το λιανεμπόριο.
Κατά την τοποθέτησή του ο Ιδρυτής και Πρόεδρος της ΓΙΑΝΝΙΤΣΗΣ Group Γεώργιος Γιαννίτσης, ανέφερε ότι «η πολιτεία είναι εχθρός. Είμαστε μόνοι μας, αποκομμένοι, ενώ θα έπρεπε να είμαστε μαζί». Έκανε λόγο για την ύπαρξη μεγάλης στρέβλωσης στο retailing. «Μία ΜμΕ αν πάει να χτυπήσει την πόρτα μιας εταιρείας του ζητάνε έκπτωση 50%. Αυτό σημαίνει ότι ίσως φορτώσαμε κάποια στιγμή με μεγάλη υπεραξία τα προϊόντα μας ή ρίχνουμε τις τιμές κάτω του κόστους» σημείωσε. «Η τεχνολογία είναι παγκόσμιο αγαθό, όμως ο καθένας από μας μπορεί να βάλει τον δικό του δρόμο» είπε κατά το κλείσιμο της τοποθέτησή του.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επώνυμων Προϊόντων Νίκος Καραγεωργίου, ξεκαθάρισε ότι χωρίς τα brands δεν θα μπορούσε να υπάρξει καινοτομία, έρευνα, μαζική παραγωγή και διαφήμιση. «Το θέμα των σχέσεων προμηθευτών και λιανεμπορίου είναι ένα θέμα που απασχολεί χρόνια. Εκείνος που αποφασίζει ποια προιόντα θα είναι στο ράφι και σε τι τιμή είναι ο καταλανωτής» είπε.
Οι on-line πωλήσεις απογειώνονται υπογράμμισε ο Λάμπρος Παπακοσμάς Γενικός Διευθυντής της P&G Ελλάδος. Ορίζοντας τις μεταβολές που καλείται να αντιμετωπίσει το εμπόριο είπε ότι αυτές είναι η αστικοποίηση, οι καταναλωτές πάνω από 40 ετών και τα ψηφιακά μέσα. «Δύο μεγάλες αλλαγές που θα γίνουν ότι την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση που θα γίνει θα την υπηρετήσουν καλύτερα οι γυναίκες και οι νέοι» είπε κλείνοντας.
Το τσουνάμι των αλλαγών που φέρνει η τεχνολογία μας επηρεάζει όλους συντριπτικά υπογράμμισε ο Απόστολος Πεταλάς διευθύνων σύμβουλος της Fourlis Α.Ε. Συμμετοχών. Σύμφωνα με τον ίδιο ο τελικός κριτής είναι ο καταναλωτής. Οι δύο βασικές τάσεις στον τρόπο σκέψης του καταναλωτή είναι, όπως είπε, ότι ο καταναλωτής θα ψάχνει πάντα το προϊόν που είναι πιο κοντά στις ανάγκες του και στην καλύτερη τιμή. Η δεύτερη τάση είναι ότι οι καταναλωτές προσπαθούν να βρουν τρόπο να συνδέσουν ψυχολογικά τον εαυτό τους με κάποια προϊόντα. «Η επιλογή του χώρου που θα επιλέγει ο καταναλωτής θα είναι η εμπειρία, τα events και το customer service» εκτίμησε.
Από την πλευρά του ο Μιχάλης Παναγιωτάκης αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος στη ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε. έκανε λόγο για σαφή στροφή των καταναλωτών key accounts και για ολιγοπώλιο τοποθέτησης προϊόντων. Όπως ανέφερε οι κατηγορίες καταναλωτών είναι η τιμή και δεύτερον η ποιότητα και σε δεύτερη μοίρα η σχέση τιμής και brand. «Η δεύτερη κατηγορία είναι αυτή που επενδύουμε εμείς. Από το 2008 και μετά έχει γίνει σαφής στροφή όλων των θεσμών και φορέων στην προβολή της ελληνικότητας του προϊόντος. Είναι ένα κομμάτι που στις γαλακτοβιομηχανία είναι γκρίζο» τόνισε. «Σημαντικό ζήτημα η καινοτομία. Στο εξωτερικό οι εταιρείες συνδέονται και με τα πανεπιστήμια. Αυτό είναι δυσκολο στην Ελλάδα» σχολίασε. Ανέφερε ότι η ΔΩΔΩΝΗ στηρίζει την καινοτομία αλλά πρόσθεσε ότι είναι ένα από τα πλέον δύσκολα κομμάτια προς υλοποίηση που αντιμετωπίζει μία εταιρεία.
Για το σύνολο των ιχθυοκαλλιεργειών που επένδυσαν στην ποιότητα έκανε λόγο ο Αθανάσιος Σκορδάς, πρόεδρος δ.σ. Ιχθυοτροφεία ΣΕΛΟΝΤΑ ΑΕΓΕ και σημείωσε ότι ο κλάδος έχει μεγάλη προοπτική. «Αυτό που υπήρχε ως πρόβλημα είναι η μεγάλη διασπορά. Η προοπτική είναι ευνοϊκή αν πετύχει τις οικονομίες κλίμακας. Η υδατοκαλλιέργεια φέρνει περισσότερα χρήματα από ότι το ελαιόλαδο. Το ψάρι είναι η τελευταία τροφή που ο άνθρωπος εξακολουθεί να κυνηγάει» σημείωσε.
«Δυστυχώς έχει καταλήξει η αγορά να κινείται με βάση τις προσφορές. Έχουμε δει καταναλωτές να σπάνε τις αγορές τους σε τρία καταστήματα για αγοράζουν τις προσφορές» ανέφερε ο Μιχάλης Τσαούτος γενικός διευθυντής της ΕΨΑ Α.Ε. και εξέφρασε τον προβληματισμό του για το πού θα φτάσει αυτό. «Οι προσφορές που γίνονται στους λιανέμπορους καλύπτεται από την εταιρεία, αυτό συνήθως ισοδυναμεί με πώληση κάτω του κόστους. Αν αυτό κρατήσει άλλα τέσσερα με πέντε χρόνια μήπως στο τέλος μείνουν μόνο οι μεγάλοι, οι πολυεθνικές και οι ελληνικές δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν» παρατήρησε.
Πρόσθεσε ότι τους τελευταίους μήνες κάτι δείχνει να πηγαίνει προς το καλύτερο, «θα δούμε μία άνοδο αλλά θα είναι μικρή. Ελπίζω και οι ελληνικές εταιρείες να έχουν παραμείνει στο παιχνίδι».
Στη σημασία της καινοτομίας αναφέρθηκε ο Νίκος Φλίγκος, γενικός διευθυντής πωλήσεων και διανομών Παπαστράτος ΑΒΕΣ. Αναφέρθκε στην Filiip Morris που έχει επενδύσει 2 δισ. στην καινοτομία.«Το IQOS είναι η καινοτομία που λανσάρουμε. Υλοποιούμε επένδυση μετατροπής του εργοστασίου για παραγωγή ράβδων καπνού. H μικρή λιανική οφείλει να αγκαλιάσει καθε προοπτική καινοτομίας».
Πρόσθεσε πως «Ζούμε μία μεγάλη μετάλλαξη σαν εταιρεία. Στον νέο κόσμο του IQOS αλλάζουμε κι εμείς και κάνουμε πράγματα που δεν ειχαμε κάνει ποτέ», ενώ η εταιρεία προσπαθεί να μπει και στο retail.