Επί 20 χρόνια στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανικών BMW, Daimler, Volkswagen, Audi και Porsche συνταντιούνταν μυστικά προκειμένου να εναρμονίζουν τις πρακτικές τους σε διάφορα τεχνικά θέματα, όπως για παράδειγμα στο σύστημα φιλτραρίσματος των εκπομπών ρύπων, όπως προκύπτει από δημοσίευμα του περιοδικού Der Spiegel, ενώ όπως ανακοίνωσε η BMW η Κομισιόν πραγματοποίησε ελέγχους στην αυτοκινητοβιομηχανία στο πλαίσιο της έρευνας υπόθεση καρτέλ.
Επί 20 χρόνια στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανικών BMW, Daimler, Volkswagen, Audi και Porsche συνταντιούνταν μυστικά προκειμένου να εναρμονίζουν τις πρακτικές τους σε διάφορα τεχνικά θέματα, όπως για παράδειγμα στο σύστημα φιλτραρίσματος των εκπομπών ρύπων, όπως προκύπτει από δημοσίευμα του περιοδικού Der Spiegel, ενώ όπως ανακοίνωσε η BMW η Κομισιόν πραγματοποίησε ελέγχους στην αυτοκινητοβιομηχανία στο πλαίσιο της έρευνας υπόθεση καρτέλ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η ίδια η BMW, ο έλεγχος αυτός, στα γραφεία της στο Μόναχο, σχετίζεται με την έρευνα που είχε αποκαλυφθεί από τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης τον περασμένο Ιούλιο.
Σύμφωνα με το περιοδικό Der Spiegel, που έφερε στο φως της δημοσιότητας την υπόθεση, στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανικών BMW, Daimler, Volkswagen, Audi και Porsche συνταντιούνταν μυστικά επί περισσότερα από 20 χρόνια προκειμένου να εναρμονίζουν τις πρακτικές τους, γεγονός που ενδέχεται να έβλαψε τους καταναλωτές αλλά και τους υπεργολάβους των εταιρειών.
Σήμερα, η Κομισιόν ανακοίνωσε απλώς ότι έκανε ελέγχους σε μια αυτοκινητοβιομηχανία (την οποία δεν κατονόμασε) στη Γερμανία.
Η έρευνα αυτή πραγματοποίήθηκε στις 16 Οκτωβρίου.
«Οι επιθεωρήσεις είναι προκαταρκτικά στάδια στο πλαίσιο των ερευνών για ύποπτες δραστηριότητες που καταπατούν τον ανταγωνισμό», πρόσθεσε.
Τα καρτέλ απαγορεύονται στην ΕΕ επειδή βλάπτουν τον ανταγωνισμό αλλά και τους καταναλωτές. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να επιβάλει βαριά πρόστιμα σε εταιρείες που παραβιάζουν αυτήν την απαγόρευση. Τον Ιούλιο του 2016 είχε επιβάλει πρόστιμο 2,93 δισεκατομμυρίων ευρώ σε τέσσερις βιομηχανίες κατασκευής φορτηγών που επί 14 χρόνια εναρμόνιζαν τις τιμές των προϊόντων τους.