ΠΑΡΑΠΑΙΟΝΤΑΣ από τις μεγαλύτερες ζημίες 14 ετών, η Ford Motor Co., ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σχεδόν σε διπλάσιες αγορές μερών αυτοκινήτων από την Κίνα, με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής.
Η Ford θα αγοράσει μέρη αυτοκινήτων αξίας 2,5 δισ. έως 3 δισ. δολ. από την Κίνα, σύμφωνα με δήλωση του προέδρου της, William Ford Jr. Πέρυσι η αυτοκινητοβιομηχανία είχε αγοράσει από την Κίνα, εξαρτήματα συνολικής αξίας 1,6 έως 1,7 δισ. δολαρίων. Τα μέρη αυτοκινήτων θα εξάγονται για συναρμολόγηση σε εργοστάσια άλλων ασιατικών χωρών, στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Η Ford χρειάζεται πιο φθηνά εξαρτήματα από την Κίνα, όπου ο μέσος όρος των μισθών των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία, αποτελεί περίπου το 10% των αντίστοιχων μισθών στις ΗΠΑ, προκειμένου να επιτύχει τον στόχο της για τη μείωση του ετήσιου κόστους κατά 6 δισ. δολ. έως το 2010. η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε το τρίτο τρίμηνο ζημίες 5,8 δισ. δολ., καθώς οι πωλήσεις της μειώθηκαν στις ΗΠΑ.
Τον Ιούνιο, η DaimlerChrysler AG, η πέμπτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τις αγορές μερών αυτοκινήτων από την Κίνα που χρησιμοποιούνται για τοπική συναρμολόγηση, κατά περίπου οκτώ φορές. Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε μάλιστα ότι θα αγοράσει μέρη αυτοκινήτων και εξαρτήματα αξίας υψηλότερης των 840 εκατ. δολ. από αγορές 100 εκατ. δολ. φέτος.
Η αύξηση του ανταγωνισμού από την Κίνα θα κάνει ακόμη δυσκολότερη την κατάσταση για τις εταιρείες μερών αυτοκινήτων των ΗΠΑ. Η Delphi Corp. η μεγαλύτερη εταιρεία μερών αυτοκινήτων των ΗΠΑ, έκανε αίτηση για την υπαγωγή της στο άρθρο 11 περί πτωχεύσεων πέρυσι. Η Visteon Corp., η δεύτερη σε μέγεθος στη χώρα, αναθεώρησε προς τα κάτω τον περασμένο μήνα την πρόβλεψη για τα κέρδη της, εξ αιτίας της μείωσης των πωλήσεών της στο εσωτερικό.
Η Ford ήταν η τελευταία από τις τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ που προχώρησαν στην παραγωγή αυτοκινήτων στην Κίνα, επενδύοντας 1,5 δισ. δολ. το 2003, για την συναρμολόγηση των μοντέλων της Mondeo και Fiesta. Το 2004 συμφώνησε να δημιουργήσει τρίτο εργοστάσιο στην Κίνα για την συναρμολόγηση οκτώ νέων μοντέλων της, μαζί με τη συγγενική της Mazda Motor Corp.
Η εταιρεία αγοράζει περίπου 9 δισ. δολ. σε μέρη αυτοκινήτων σε ολόκληρη την περιφέρεια Ασίας-Ειρηνικού ετησίως, σύμφωνα με τον Mark Schulz αντιπρόεδρο των διεθνών δραστηριοτήτων της εταιρείας. Διεθνώς, η εταιρεία αγοράζει ετησίως μέρη αυτοκινήτων αξίας από 80 δισ. έως 90 δισ. δολ., συμπλήρωσε ο ίδιος.
Η εταιρεία αγοράζει από την Κίνα εξαρτήματα όπως τιμόνια, αναρτήσεις, φρένα, μπαταρίες και παρμπρίζ αυτοκινήτων, σύμφωνα με τον Schulz.
Την εβδομάδα που πέρασε, η Ford ανακάλεσε την κυκλοφορία 52.838 αυτοκινήτων μάρκας Focus που κατασκευάστηκαν στην Κίνα, για να επισκευάσει το πρόβλημα στη μόνωση της αντλίας λαδιού.
«Δυστυχώς οι ανακλήσεις αποτελούν κομμάτι της ζωής μας», είπε σήμερα ο Bill Ford, συμπληρώνοντας: «Είμαστε σίγουροι για την ποιότητα των προμηθευτών μας στην Κίνα».
Οι πωλήσεις της Ford στην Κίνα υπερδιπλασιάστηκαν το εννεάμηνο του 2006, φθάνοντας στα 114,685 οχήματα, με βάση τις απ'ευθείας πωλήσεις στους καταναλωτές. Αυτές αποτέλεσαν περίπου το 2,2% των 5,28 εκατ. οχημάτων που πούλησε η αυτοκινητοβιομηχανία την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο στην Κίνα.
Το μερίδιο αγοράς της Ford στην Κίνα, υστερεί των μεριδίων των αμερικανικών ανταγωνιστριών της, General Motors Corp. και Chrysler Group της DaimlerChrysler.
Η General Motors, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, είπε ότι οι πωλήσεις της το εννεάμηνο στην Κίνα αναρριχήθηκαν 37%, φθάνοντας στα 645.680 οχήματα, υπερβαίνοντας τις πωλήσεις της Volkswagen AG, που διαμορφώθηκαν στα 524.558 οχήματα.
Η DaimlerChrysler, η πρώτη ξένη βιομηχανία κατασκευής αυτοκινήτων στην Κίνα, πούλησε 16.400 αυτοκίνητα Mercedes-Benz στην Κίνα και το Χονγκ Κονγκ, την ίδια χρονική περίοδο.